וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המק מתחדש

אפל הציגה גרסאות משודרגות למחשבי המק הנייחים ולתוכנות הבידור והעבודה המרכזיות שלה

חברת Apple ניצלה את הבוקר הקיצי של היום בשביל לערוך בקמפוס שלה בקליפורניה אירוע השקות שהוקדש לפלטפורמת ה-Mac, עם מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס, בתפקיד המנחה. ההכרזה הראשונה של האירוע הייתה על שדרוג לפלטפורמת מחשבי ה-iMac הנייחים. הפעם לא רק המפרט הטכני של המחשבים משתנה, אלא גם תוויות המחיר ובעיקר העיצוב. באפל טוענים שאנשים אוהבים אלמנטים של זכוכית ואלומיניום בעיצוב המוצרים שלהם, והם מוכנים לספק את הסחורה. העיצוב החדש כולל זכוכית דוחה-שריטות וגב אלומיניום.

המחשבים החדשים יגיעו בגדלים של 20 ו-24 אינץ', ויכללו שלושה מפרטים: המחשב הזול ביותר יעלה 1199$ - מחיר בו נמכרה עד כה גרסאת ה-17' אשר יורדת מהמדפים, ויכלול מעבד Core 2 Duo של 2.0 גיגה-הרץ, גיגה-בייט של RAM, כונן קשיח בגודל 250 גיגה-בייט וכרטיס מסך ATI Radeon HD 2400 XT ; הגרסה הבינונית תהייה גם היא בגודל של 20 אינץ', אך המפרט שלה יכלול כבר מעבד של 2.4 גיגה, כונן קשיח של 320 GB וכרטיס מסך Radeon HD 2600 Pro, כשתג המחיר הוא 1499$; המכונה היקרה מכולם תעלה 1799$ ותגיע עם מסך בגודל 24 אינץ'. כל המחירים לשוק האמריקאי, כמובן. מחירים ישראליים עוד לא נמסרו.

כל המחשבים כוללים גם קישוריות אלחוטית בתקן 802.11n החדש; חריצי USB, Firewire 400 ו-Firewire 800 בגב המחשב; מצלמת רשת ומיקרופון מובנים; מקלדת חדשה, דקה יותר, עם כפתורים ייעודיים לשלל תכונות מק וכניסות USB מובנות; וגם צורב DVD x8.

חיים מחודשים

לאחר ההכרזה על הדגמים החדשים, עבר ג'ובס להכרזות התוכנה, ובראשן iLife 08 - חבילת תוכנות המולטימדיה המחודשת של אפל, שתעלה 79$, ותגיע חינם עם מחשבים חדשים. היא הכוללת את iPhoto, iMovie, iWeb, iDVD ו-GarageBand, כשהאחרונה היא לא תוכנה שימושית במיוחד אלא יישום ליצירת מוזיקה תוך שימוש בכלי נגינה שונים.

ה-iPhoto קיבל ממשק חדש שמאפשר סידור קל יותר של התמונות על המחשב על פי אירועים, אפשרות לדירוג תמונות בשביל סידור תצוגה, יכולות עריכה חדשות ואינטגרציה עם מערכת ה-.Mac המקוונת של אפל ליצירת גלריות אינטרנטיות, אליהן ניתן יהיה להעלות תמונות גם דרך האייפון (כמובן); ה-iMovie אמור לאפשר יצירת סרטים ברזולוציות גבוהות בזמן קצר ביותר, חיפוש מהיר בספריית הווידאו, ושיתוף קבצים עם מכשירים אחרים מבית אפל (אייפוד, אייפון, AppleTV), כמו גם אפשרות לשלוח סרטים ישירות ליוטיוב כשהתוכנה מטפלת בהעלאה והמרה לפורמט אותו יוטיוב מסוגל לעכל.

ה-iWeb, תוכנה ליצירת אתרי אינטרנט מבית אפל, תיהנה בגרסתה החדשה משיתוף פעולה הדוק מאוד עם חברת גוגל. אפליקציית המפות Google Maps מגיעה עכשיו כחלק מהתוכנה, כמו גם תוכנת הפרסום של גוגל - AdSense. ככלל, הולך ומתהדק שיתוף פעולה בין אפל לגוגל, שהתבטא כבר ביישום אפליקציית המפות באייפון.

אם על תוכנות אחרות סטיב ג'ובס דיבר הרבה, על ה-iDVD - הגרסה החדשה של התוכנה ליצירת תוכן וצריבתו על תקליטורי DVD, הוא כמעט ולא דיבר - רק אמר ש"עדיין יש אנשים שרוצים ליצור DVD". באפל לא באמת רוצים שתצרבו - זה פאסה מבחינתם. נראה שאפל של היום מכוונת הרבה יותר לרשת מאשר למדיות האופטיות, ומעדיפה שמשתמשים יעלו את התמונות שלהם לשירות .Mac של החברה

אם כבר הזכרנו את .Mac - גם השירות המקוון עצמו עובר שדרוג. מחיר המנוי אמנם לא השתנה, ועודנו כ-100 דולרים בשנה, אך בתמורה לסכום הזה תקבלו עכשיו לא רק אפליקציית ווב חדשה אלא גם מקום אחסון של 10 גיגה-בייטים במקום גיגהבייט אחד.

גם עובדים

גם iWork, חבילת התוכנות המשרדיות של אפל, זוכה לגרסאות משודרגות. Keynote 08 היא התשובה של החברה ל-Powerpoint של מיקרוסופט, ובגרסתה החדשה יש אפקטים חדשים של טקסטים ותמונות, אפשרות ליצירת אנימציות, ערכות נושא חדשות ושלל דברים אחרים ליצירת מצגות.

Pages - מעבד התמלילים של Apple, מקבל שינוי ממשק, תמיכה בפורמטים חדשים של Word, 140 תבניות של אפל, אפשרויות ממשק שמותאמות לצפייה בדפים ולעיבוד תמלילים פשוט, מעקב אחר שינויים ותפריטים שמשתנים בהתאם למה שאתם עושים.

בנוסף, הציג ג'ובס תוכנה חדשה, Numbers, שמאפשרת ליצור גליונות אלקטרוניים (תחשבו Excel). זוהי הגרסה הראשונה של התוכנה, והיא כוללת שלל דברים שמאפשרים לכם ליצור גליון אלקטרוני בקלות.

וזהו, כאן זה נגמר, אחרי מספר דקות של שאלות ותשובות. בלי אייפוד חדש ובלי שדרוג iPhone. חבל, אבל לפחות יש למה לצפות ממסיבת העיתונאים הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully