וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוקבאסטר רוכשים את מובילינק

הדר תדמור

9.8.2007 / 9:03

בלוקבאסטר תרכוש את חברת הורדות הסרטים באינטרנט מובילינק כדי להתחרות עם נטפליקס

רשת השכרות הסרטים בלוקבאסטר תרכוש את חברת שירותי הורדות הסרטים באינטרנט מובילינק (Movielink), שבבעלות אולפני הסרטים MGM. זאת, כדי להתחרות בצורה טובה יותר עם יריבתה של בלוקבאסטר - נטפליקס - בתחום הורדות הסרטים באינטרנט. תנאי העסקה עדיין לא סוכמו.

בלוקבאסטר ניהלה מגעים עם מובילינק מאז מארס ומקורות המקורבים לשתי החברות אמרו אז כי המחיר עמד על פחות מ-50 מיליון דולר, בעסקת מזומן ומניות. באתר מובילינק נמצאים כיום למעלה מ-3,300 סרטים להורדה.

מנכ"ל בלוקבאסטר, ג'ים קיז, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החברה תמשיך להפעיל את מובילינק בצורה עצמאית ובסופו של דבר תאפשר לחלק מהמאפיינים באתר מובילינק להופיע גם באתר בלוקסאסטר.קום.

בלוקבאסטר נמצאת בתחרות מול נטפליקס, אתר השכרות הסרטים באמצעות שירות הדואר המוביל בשוק, אשר בינואר השיק שירות להורדות ולצפייה בסרטים ותוכניות טלוויזיה באינטרנט. מנכ"ל בלוקבאסטר, ג'ון אנטיאוקו, אמר כי על החברה להיות מסוגלת להציע שילוב משולש של אפשרויות להשכרת סרטים: בחנויות, באמצעות הזמנות דואר מקוונות ודרך הורדות ברשת. הערכת "וול סטריט ג'ורנל" היא שמובילינק תספק לבלוקבאסטר את החלק האחרון בתצרף בסיכון יחסי נמוך.

מובילינק מוכרת סרטים באינטרנט מאז 2002, ללא הצלחה מרובה. עם זאת, תחום ההורדות החל להתפתח ולהצליח בשנה האחרונה, עם כניסתן לשוק של שחקניות חזקות כגון חנות iTunes שבבעלות ענקית המחשבים אפל והחנות המקוונת של וול מארט.

ההכנסות מהורדות סרטים חוקיות באינטרנט גדלו מ-11 מיליון בשנת 2005 ל-111 מיליון בשנת 2006. ההכנסות מהשכרות סרטי DVD ווידיאו הסתכמו ב-25 מיליארד דולר ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully