וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא גולש - משלם

ערן גבאי

9.8.2007 / 13:39

משרד התקשורת מתקפל: נוטה להסכים שחברות הסלולר יחייבו מנויי דור 3 בחבילות גלישה גם אם לא צרכו שירותי גלישה

משרד התקשורת העביר באחרונה מסרים לחברות הסלולר לפיהם הוא נוטה להסכים שהחברות יחייבו את מנוייהן בדור 3 בחבילות גלישה סלולריות, שמחירן כיום נאמד בכ-19 שקל בחודש. זאת גם אם המנויים לא צרכו שירותי גלישה סלולרית כלל - כך נודע ל-TheMarker.

גורמים במשרד התקשורת מודים כי הנושא נבחן, אך טרם התקבלה החלטה. גישה זו נוגדת את ההחלטה העקרונית של שר התקשורת, אריאל אטיאס, עליה הצהיר כי תנחה אותו בכל פעילות בשוק התקשורת לפיה "לא צרכת - לא שילמת".

עוד נודע כי משרד התקשורת מתחבט בשאלה אם חבילות התוכן באינטרנט הן שירות, ועל כן הוא נוטה כאמור לחזור בו מכוונתו לנתק את הזיקה שבין רכישת מכשיר דור 3 לבין חובת התשלום בגין חבילת גלישה סלולרית.

נזכיר כי בזכות ההתערבות הקודמת של משרד התקשורת בנושא, החלו חברות הסלולר, שנהגו לחייב בחבילת גלישה סלולרית כל מנוי דור 3, להעמיד לרשות המנויים את הבחירה האם לרכוש את חבילת הגלישה לצד המכשיר ואם לאו.

משרד התקשורת פנה כבר בשנה שעברה לכל חברות הסלולר בדרישה שיחדלו מיד לדרוש מכל מי שרוכש מכשיר דור 3 להתחייב לרכוש גם חבילת גלישה באינטרנט.

משרד התקשורת ראה בכך התניה אסורה של שירות בשירות, וקבע כי אין סיבה טכנולוגית שמונעת מהחברות לחייב את המנויים על שירותי גלישה בהתאם להיקף הגלישה שלהם - כך שמנוי שאינו גולש באינטרנט הסלולרי לא יחויב בגינו.

חיוב המנויים לרכוש חבילת גלישה באינטרנט מהווה חלק משמעותי מהגידול שחל בהכנסה הממוצעת למנוי, מקרוב למיליון מנויי דור 3 בישראל. ביטול הזיקה בין מכשיר דור 3 לבין חבילת הגלישה עלולה היתה לפגוע בהכנסות חברות הסלולר ממנוייהן באופן לא מבוטל.

על פי הערכות, מעט יותר ממחצית ממנויי דור 3 בישראל עושים שימוש באינטרנט הסלולרי. חבילות הגלישה בסלולר היו אחת הדרכים של חברות הסלולר להגדיל את ההכנסות משירותי נתונים בסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully