וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים Treo

בדקנו שני מכשירי Treo, אחד עם מערכת הפעלה של Palm והשני עם חלונות Mobile 5. המסקנות בפנים

עוד לפני שנטמע בנוף הישראלי, היה הטלפון הסלולרי כלי לאנשי עסקים. בתקופה ההיא הטלפונים היו גדולים ומסורבלים, הקליטה הייתה נוראית והמחיר הרקיע שחקים. אבל מה לעשות – כשאתם רוצים להביא את המשרד הביתה, צריך להתפשר.

עם הזמן, הפכו הסלולריים לידידותיים יותר בשביל משתמש והחלו להציע יותר ויותר פונקציות. אנשי עסקים שמחו והלעיזו, אבל משהו היה חסר להם. אם הטלפון הסלולרי יכול להחליף את הטלפון הקווי, אולי הוא יכול לשלב גם את התכונות של מחשב כף היד, ואולי אפילו את אלה של המחשב הביתי. ככה בכלל אפשר יהיה לעבוד מכל מקום.

ככה נולד לו ערוץ פיתוח עסקי בחברות הטלפוניה הגדולות. מהמכשירים העסקיים לא נדרשו תכונות כמו צליל משובח, צבעים משובבי עין ומצלמות מתוחכמות – זו לא הייתה המטרה שלהם. אנשים שקנו את הטלפונים האלה רצו נוחות בשליחה וקבלה של דוא"ל, יומן ארגוני נוח, יכולת לעבוד עם בסיסי נתונים ולקרוא מסמכים על גבי המכשיר. בארצות הברית היו אלה מכשירי ה-Treo של חברת פאלם, וה-Blackberry של RIM שהצליחו. הצליחו מאוד, אפילו. דוגמה טובה לכך היא סרטון אותו הראו לנו בהשקה הישראלית של ה-Treo 700, בה הראו קטעים מהמון סדרות טלוויזיה אמריקיות בהן אנשים השתמשו במכשירי הטלפון של החברה, והבטיחו שהם לא שילמו לאף אחת מההפקות האלה על הפרסומת.

בארץ אנחנו כמעט ולא רואים בלאקברי, אם כי חברת אורנג' שמה עכשיו דגש על יבוא של אחד הדגמים החדשים שלו, ואילו טלפונים מבית פאלם כבר תפסו נתח שוק קטן.

היום אנחנו מסתכלים על שני דגמים חדשים של Treo. הראשון הוא ה-680, שפועל ברשתות GSM (אורנג' וסלקום), והדגם השני הוא ה-wx700, העובד ברשת CDMA/EVDO (פלאפון). שני הדגמים יצאו בסתיו 2006 בארצות הברית, אך מגיעים לארץ רק עכשיו.

לאנשי עסקים

לא לחינם דיברתי כל כך הרבה על אנשי עסקים בהקדמה לכתבה הזאת. הם הקהל היחידי של מכשירי הטריאו. קודם כל, הרבה מאוד מיישומי ה-Treo-ים משתמשים הרבה ברשת האינטרנט, מה שהופך את המכשירים ל"נכים" כל עוד אין לכם תוכנית דאטה בלתי-מוגבלת, וזה לא דבר שכל אחד יכול להרשות לעצמו.

שנית, משתמש פשוט אולי יאהב את העובדה שיש מקלדת מלאה – דבר המקל מאוד בשליחת הודעות SMS, אבל מקלדת מלאה היא סממן לגודל, והגודל הזה עצום ביחס לסלולריים צרכניים פשוטים. המידות של שני המכשירים הם 5.84x11.17 ס"מ, כשה-700wx עבה מעט מ-680 (2.03 ס"מ מול 2.2). ואם הגודל לא מרתיע אתכם, אולי המשקל יעשה את העבודה – 156 גרם בטריאו 680 ו-181 גרמים בטריאו 700.

אם אתם עדיין רוצים משרד נייד, הגיע הזמן להשוות בין המכשירים באמת, וזה אומר שעוזבים את הממשק החיצונים ונכנסים פנימה, כי ההבדל העיקרים ביניהם נמצא במערכת ההפעלה. ה-Treo 680 הוא מכשיר המצוייד במערכת ההפעלה Palm OS 5.4.9 ואילו הטריאו 700wx עובד על Windows Mobile 5, ולאחר שימוש של חודש אני יכול להגיד שאלה שני עולמות שונים.

הזה שרץ על Palm OS ועובד ב-GSM

מערכת ההפעלה של פאלם, כפי שהיא מיושמת על המכשיר הזה, היא ללא ספק אחת ממערכות ההפעלה המעצבנות ביותר שראיתי בחיי. בעצם, אולי הבעיה היא אצלי ולא במערכת עצמה – אם לא הייתי מנסה לעשות שטויות כמו להתקין תוכנות, לראות קטעי מולטימדיה ולדבר בטלפון, המכשיר היה מתפקד נהדר בכל הקשור לניהול מיילים וקריאת טקסט. אבל אני, אני איש נלוז, ניסיתי את כל אלה ונתקלתי בכמות מדהימה של באגים. רובם קטנים למדי, כמו קפיצה רנדומלית בין תפריטים כשהמכשיר מצוברח, או אי היכולת לעבור מאנגלית לעברית, ולהפך, במצבים מסוימים. אבל כל אלה, כאמור, באגים קטנים שאפשר לפגוש מדי פעם בכל מכשיר מתקדם, אפילו אם לא בתדירות גבוהה כמו זו של ה-680.

כך, למשל, נכבה הטלפון (לא המכשיר, הטלפון שבמכשיר) מדי פעם בלי להודיע בשום דרך – חיווי הקליטה מראה שהמכשיר מחובר, ואפשר אפילו להתקשר למספרי טלפון, אבל אחרי שתבלו עשר שניות עם המכשיר ליד האוזן ולא תשמעו כלום, תופתעו לראות על המסך שהוא חזר לתפריט הרגיל שלו. לאחר כמה שעות, כשתבינו שמשהו לא בסדר ותפעילו את הטלפון מחדש, תגלו כנראה מספר שיחות שלא נענו, לגמרי לא באשמתכם. עצוב. מישהו כנראה שכח לספר למפתחי התוכנה שמדובר בטלפון ולא בטמאגוצ'י.

אבל לא הכל רע בממלכת ה-Palm OS. אני חייב להודות שדפדפן האינטרנט של המכשיר אמנם לא הכי יפה, אבל אחד השימושיים ביותר שראיתי על מכשיר סלולרי. במקום להציג את הדף במלואו ולהכריח את המשתמש לגלול לצדדים, ה-Palm Blazer מסדר את הדפים בצורה נוחה לקריאה ודפדוף. וכאמור, בכל הקשור לתכונות עסקיות של שליחה וקבלה של מיילים ועבודה עם אפליקציות עיבוד תמלילים, מבצע המכשיר את עבודתו נאמנה, כשגם הסנכרון עם המחשב קל למדי, אם כי מחייב שימוש בתוכנה של פאלם.

הזה שעובד עם חלונות ונמכר בפלאפון

ה-Treo 700wx משתמש, כפי שכבר אמרתי, במערכת ההפעלה Windows Mobile 5 המוכרת והנוחה יותר מ-Palm OS, כשיתרון נוסף שיש לו על ה-680 הוא שבפלאפון צירפו לערכה שלו כרטיס Wi-Fi הנכנס לחריץ כרטיסי ה-SD של המכשיר. ועכשיו, סלחו לי על הקטנוניות, אבל אני חייב לפרוק משהו מהלב: הכרטיס ה-Wi-Fi הזה מעצבן להחריד משתי סיבות. הראשונה היא שעל הצד הקדמי שלו, זה שפונה כלפי המשתמש כשהכרטיס בפנים, יש נורה כחולה, והיא מהבהבת כמו זאב חולה כלבת, אם הבהוב היה חלק מתסמיני הכלבת בזאבים. זה מעצבן ברמות שלא יאומנו, אותי לפחות. הבעיה השניה היא שבכל פעם בה תוציאו את המכשיר ממצב השינה שלו כשהכרטיס בפנים, הוא ייתן לכם הודעת אזהרה על השימוש ב-Wi-Fi. לא הצלחתי לבטל את ההודעה הזאת, כמה שלא ניסיתי.

אבל חוץ מזה, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט נוחה עשרות מונים מזו של פאלם. אין בעיות להחליף את הטקסט מעברית לאנגלית, אפשר לחייג גם מהמסך הראשי ולא רק מתוך ממשק הטלפון, ספר הזיכרונות מסודר נוח יותר והחיפוש בו טוב יותר. באשר לתוכנות משרדיות, גם המכשיר הזה עושה את עבודתו נאמנה, ולא מצאתי בו בעיות מיוחדות כלשהן.

החסרונות הגדולים של המכשיר הזה לעומת הטריאו 680, מעבר לעובדה כי לא מדובר במכשיר GSM, הם האנטנה הגדולה שבולטת מהמכשיר והמסך שלו. האנטנה סתם מפריעה לפעמים, ואילו מסך המגע בעייתי קמעה בגלל הרזולוציה – 240x240 בהשוואה ל-320x320 של ה-680.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פעמיים פח

עכשיו, אחרי שדיברנו על שני המכשירים בנפרד, אפשר לציין את החסרונות והייתרונות המשותפים שלהם. נתחיל דווקא מהחסרון – המקלדת. אם יש לכם אצבעות גדולות, היא עלולה להוות כאב ראש לא קטן, לפחות בהתחלה. לוקח זמן להתרגל למקשים הקטנים שלה, ואני לא הצלחתי להסתגל אליהם במשך כל תקופת השימוש. כמו כן, כל הקשור ל"בונוסים" דוגמת מצלמה, אין כאן בשורות טובות. למכשירים מצלמה פשוטה – 1.3 מגה-פיקסל בטריאו 700 ו-VGA בטריאו 680, כשהתמונות אותן צילמנו לא היו ברמה של מצלמות במכשירים צרכניים פשוטים יותר. הרמקול החלש, והיעדר אוזניית Bluetooth בערכות יהוו בעיה גם בשביל קהל היעד של המכשירים הללו.

בצד היתרונות אפשר לשים את בהירות המסך הטובה מאוד, ואת חיי הסוללה הנדיבים. בשימוש מתון, שורדים שני המכשירים כיומיים בלי הטענה, כשהפסקת החיבור לרשת הדאטה מגדילה את חיי הסוללה בעוד כיממה. דבר מוזר, אך חיובי, נוסף הוא העובדה כי למרות גודלם וצורתם האימתנית, שני המכשירים מרגישים די טוב בכף היד.
כותרת

אז כן, אמרתי זאת כבר ואגיד את זה שוב – שני המכשירים מתאימים אך ורק לאנשי עסקים. היתרונות והחסרונות שלהם הן נגזרות של התכונות האלה, אם כי היה מוטב אילו היו עושים את שניהם, ובעיקר את ה-Treo 680, בצורה טובה והגיונית יותר למשתמש. אם אתם באורנג' או סלקום ולא אכפת לכם לעזוב את הרשת הסלולרית והמספר, או שאתם קוראים את זה אחרי שניידות המספרים נכנסה לשוק, ההמלצה שלי בין שתי האופציות היא ללכת על ה-Treo 700.

אבל בסופו של יום, אני לא יכול להמליץ לכם בלב שלם לקנות אף אחד מהם, והסיבה לכך היא לא רק החסרונות אותם סיקרתי כאן, אלא גם, ואולי בעיקר, המחשבה המאוד מעיקה של לקחת את המשרד הביתה ולהיות זמין 24 שעות ביממה לצורך תכתובות דוא"ל וקריאת מסמכים של העבודה. אתם לא רוצים לעשות את זה לעצמכם, ואם כבר עשיתם אז רחמיי אתכם לאורך כל הדרך מהעבודה לעבודה.

Treo 700: מחיר ה- Palm Treo 700wx ברשת פלאפון עבור הלקוח העסקי יעמוד על 110 שקל לחודש ב-36 תשלומים לפני זיכויים ומבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully