וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווידיופדיה

גיא גרימלנד

12.8.2007 / 13:54

שיתוף פעולה בין עמותת ויקימדיה וחברת הסטארט אפ StudyTV יאפשר לגולשים לצפות ולשמוע את ערכי ויקיפדיה

הווידאו מגיע גם לאינציקלופדיית ויקיפדיה. חברת StudyTV, חברת סטארט אפ ישראלית המפעילה אתר שמציג סרטי הדרכה לימודיים ממגוון תחומים, תצלם בקרוב ערכים מומלצים מתוך ויקיפדיה.
באנציקלופדיה ויקיפדיה העברית ישנם כיום כ-60 אלף ערכים, ולמעלה מ-500 מהם מוגדרים על ידי הקהילה כ"ערכים מומלצים". שתי החברות הודיעו כי בשבועות הקרובים יצולמו ערכים בהם יש עניין מיוחד לציבור הגולשים ויועלו לאתר StudyTv לצפייה בחינם. זה יאפשר גם לילדים, מבוגרים ובעלי מוגבלות ליהנות מערכי ויקיפדיה.

StudyTV ועמותת ויקימדיה, מפעילת אנציקלופדית ווקיפדיה, סיפרו כי תחילתו של שיתוף הפעולה בין הגורמים החל כ"סכסוך דומיינים". בעמותת ויקימדיה, אשר אושרה לפני מספר ימים, גילו כי ישנו אתר העושה שימוש בכתובת wikimedia.co.il, שהיא סימן מסחרי בינלאומי של קרן ויקימדיה העולמית.

נציגי העמותה פנו לחברת StudyTV והבהירו את הנושא. הצדדים החליטו שבמקום להיכנס לסכסוך משפטי ארוך - יש להפוך את ההזדמנות לשיתוף פעולה. הצדדים החליטו כי StudyTV תמסור בעתיד את הדומיין חזרה לבעלות העמותה והקרן, ואף תשתף פעולה עם עמותת ויקימדיה ישראל במטרה לעודד את כתיבת הערכים ולקדם את האנציקלופדיה העברית.

עוד במסגרת שיתוף הפעולה בין העמותה ל-StudyTV יתווספו לינקים למדריכים המצולמים של StudyTV בערכים רלוונטיים בוויקיפדיה העברית, בשיתוף הקהילה, ולהיפך - במדריכים באתר יופנו הגולשים לערכים בוויקיפדיה וכמו כן יוכלו לחפש ערכים ישירות דרך האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully