וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קרב נגנים

דידי חנוך

13.8.2007 / 2:34

שניהם קטנים, שניהם יפים, שניהם קלים. אבל מה טוב יותר, סמסונג YP-U3 או סאנסה אקספרס?

מזמן לא הגיעו אלינו שני מכשירים כל כך דומים של שתי חברות שונות. סאנסה אקספרס של חברת סנדיסק הוא נגן קטן, קל וסימפטי עם מחיר קל לעיכול וצורה של דיסקונקי. YP-U3 של סמסונג הוא נגן סימפטי, קל וקטן שמחירו נמוך. אז מה עדיף לכם לקנות? נפרק לגורמים וננסה להגיע למסקנות.

ממשק פיזי/מבנה

שני המכשירים דומים מאד בממדיהם, ושניהם מתחברים ישירות לחיבור ה-USB של המחשב. כדי לחבר את הסאנסה צריך להסיר את ה"כובע" שמגן על חיבור ה-USB, בעוד שבסמסונג החיבור נשלף החוצה בלחיצת כפתור. המנגנון של הסמסונג מגניב יותר, אבל החיבור שנשלף דקיק יותר ונותן רושם מעט שברירי. אמנם סביר להניח שהוא יחזיק בלי בעיה את 50 הגרם של הנגן, אבל הוא נראה ומרגיש פחות עמיד מהסאנסה.

בכל הנוגע לשליטה במכשיר, הבידול בין שני המכשירים דומה. השליטה בסאנסה מתבצעת באמצעות כפתורים. כפתור בחירה מרכזי וארבעה כפתורים סביבו, שכולם מוארים כשהמכשיר מופעל. בנוסף, 2 מקשי ווליום, מקש הפעלה וכפתור נעילה. הכפתורים כולם בגודל סביר לשימוש נוח.

בסמסונג שוב הלכו על אלמנט ההגנבה. המקשים לניווט בתפריטי המכשיר ולשליטה בעצמת השמע הם מקשי מגע רגישים מאד. אלמלא הנוחות של כפתור הנעילה, זה היה בעייתי, אבל בסה"כ כשמתרגלים אליהם הם נוחים לשימוש. יש גם שני כפתורים דו צדדיים לשליטה במכשיר (הפעלה וכיבוי, ניגון והשהייה, והקלטה ופייבוריטים), אבל אלה מעט קטנים וצמודים זה לזה. קל להתבלבל ביניהם וחיווי הפעולה שלהם לא ברור במיוחד.

יתרון: סאנסה

ממשק משתמש: תוכנה

התצוגה של הסמסונג ברורה יותר, עם פונטים גדולים יותר ותצוגה בהירה יותר. עם זאת, סידור הפריטים בתצוגה של הסאנסה נוח יותר וברור יותר.

שני המכשירים כוללים אפשרות לסוג של פלייליסט. בסאנסה זה מתבטא באמצעות יצירת Go List בעזרת מקש התפריט. בסמסונג, לחיצה על מקש הפייבוריטים בזמן מעבר על רשימת השירים מעבירה את השירים לרשימת הפייבוריטים שמשמשת כמעין פלייליסט.

בסה"כ מצאתי את הממשק של הסאנסה נוח מעט יותר, אבל זה יתרון שנמדד במילימטרים וסביר שתלוי גם בטעם אישי.

יתרון: תיקו

תכונות נוספות והרחבות

ברשימת התכונות של הסאנסה אקספרס כתוב "רדיו". למרבה הצער, ביחידה שהגיעה אלינו לא היה כלול רדיו, ולמרות שהובטח לנו שביחידות שנמכרות בארץ הרדיו קיים, לא יכולנו לבדוק אותו. לעומת זאת, בסמסונג יש רדיו, והוא עובד אחלה. נוח לשליטה, עם קליטה סבירה ואפשרות הקלטה. הסעיף הזה הוא סעיף מכריע מכיוון שזאת הפונציונליות המשמעותית היחידה שיש בסמסונג ולא היתה בסאנסה שבדקתי. שני המכשירים משמשים גם כרשמקולים ושניהם מקליטים באיכות סבירה.

הסאנסה - כמו כל הנגנים של סאנדיסק - ניחן בחריץ הרחבה לכרטיסי מיקרוSD. עם הירידה המתמשכת במחירי כרטיסי הזיכרון, חריץ ההרחבה הוא תוספת מבורכת שיכולה להכפיל בקלות את נפח האחסון של המכשיר בעלות לא גבוהה מדי.

יתרון (במכשירים שבדקנו): סמסונג. רדיו משמעותי יותר מהרחבת זיכרון, לטעמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איכות שמע

שני המכשירים מצוידים באיקוולייזר סביר ולשניהם איכות שמע טובה עד טובה מאד. הצליל של הסאנסה היה מעט נקי יותר לטעמי, בעוד הסמסונג מסוגל להגיע לעוצמות שמע גבוהות יותר. עם זאת, העוצמה של הסאנסה מספקת בהחלט, גם בתנאים לא אידיאליים כגון נסיעה באוטובוס. שני המכשירים מנגנים קבצי WMA ו-MP3.

יתרון: תיקו

סיכום

בסה"כ מדובר בשני מכשירים ששווים את הכסף שהם עולים. ההכרעה מה מהם מעניק תמורה טובה יותר לכסף טמונה בסוגיית הרדיו. הסמסונג עולה 300 ש"ח לגרסת הגיגה ו-400 לגרסת 2 הגיגה. הסאנדיסק עולה 280 ש"ח לגרסת הגיגה ו-360 לגרסת 2 הגיגה. מכיוון שמדובר במכשירים קרובים מאד בביצועים שלהם, הרי שההפרש במחיר מוצדק רק אם תקבלו את הסאנסה בגרסה נטולת הרדיו – שלא אמורה להיות משווקת בארץ כלל.

בשני המקרים מדובר במכשירים שמשדרגים את תחום המחיר שלהם בארץ. הבחירה ביניהם היא באמת עניין של העדפה. המשקל הקל יותר, המבנה הדק יותר ומקשי המגע עשויים להכריע את הכף לטובת הסמסונג בעיני משתמשים רבים. אנחנו העדפנו את העיצוב הנאה יותר, הממשק הנוח יותר ויכולת ההרחבה של הסאנסה בשילוב עם מחיר רשמי נוח יותר.

מנצח: סנדיסק סאנסה אקספרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully