וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשיונות סלולר - לא לכולם

ערן גבאי

13.8.2007 / 12:49

משרד האוצר והתקשורת בוחנים: לפחות חלק מהשחקנים החדשים שיפעלו בשוק הסלולר לא יחויבו ברישיונות

במשרדי האוצר והתקשורת יבחנו במהלך השבועות הקרובים אפשרות שלפחות חלק מהשחקנים החדשים שיוכלו לפעול בשוק הסלולר במהלך 2008 לא יחויבו בקבלת רישיונות אלא יפעלו מתוך כוח היתר בלבד - כך נודע ל-TheMarker.

בדיונים לקראת אישור חוק ההסדרים בממשלה עלתה טענה ולפיה לא כל שחקן חדש בשוק הסלולר יהיה חייב בהכרח בתקנות פורטות לפעילותו. הדברים אמורים בעיקר לגבי מי שיבחר לפעול במסגרת שוק הסלולר במבנה של מפעיל שקונה דקות שיחה מחברות הסלולר הקיימות ומוכר אותן למנויים.

גורמי רגולציה שונים מציינים כי ייתכן שרק מפעילי סלולר שיבחרו במודל של הקמת מתג עצמאי וייעזרו במערכות בילינג ושירות לקוחות משלהם יידרשו ברישיון. על פי גורמים בשוק התקשורת, סיכוי רב שחברות הסלולר יעתרו לבג"ץ כדי למנוע את המהלך לכניסת מתחרים חדשים באופן זה.

משרד האוצר הצליח אתמול להעביר בממשלה את המהלך להכנסת מתחרים חדשים בשוק הסלולר הישראלי (MVNO), בניגוד לבקשת משרד התקשורת שביקש להמשיך ולבחון את הנושא כחלק מכמה רפורמות שהוא מנסה לגבש בימים אלה לעידוד התחרות בענף הסלולר.

על פי הנקבע, יוכלו מתחרים חדשים לעשות שימוש ברשתות חברות הסלולר הקיימות כדי להתחרות בתעריפי חברות הסלולר.

עוד נקבע כי ההסכמות בין השחקנים החדשים לבין חברות הסלולר על דמי המעבר שישולמו לחברות הסלולר בגין השימוש בתשתית ייקבעו בהסכמה בין הצדדים. הרגולטור יוכל להתערב בכך רק אם הצדדים לא מגיעים להסכמות ביניהם במשך חצי שנה מתחילת המשא ומתן ביניהם, ואז הוא יוכל לכפות על חברות הסלולר את כניסת המפעילים החדשים.

על שר התקשורת יהיה לקבוע בתקנות תנאים לקבלת רישיון למפעיל וירטואלי לא יאוחר מה-31 בדצמבר 2007. לשר התקשורת תעמוד סמכות להתערב בתנאי מכירת השירות ובמחירי זמן האוויר שייקבעו בין חברת הסלולר לבין השחקנים החדשים בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully