וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכות של PSP- שחקן ספסל

13.8.2007 / 13:59

סוני הפכו את קונסולת ה-PSP שלהם לנכה אלקטיבית, ו-EA חתמו עם חברת האסברו על חוזה אקסקלוסיבי

עוד מעט נגמר הקיץ, ואילו מתחילה לא רק שנת הלימודים אלא גם עונת המשחקים המאוד-מגניבים. הסנונית הראשונה של העונה הזאת מגיעה בדמות Bioshock – משחק פעולה/אימה מהאנשים שהביאו לנו בעבר את System Shock 2. המשחק ייצא ב-21 באוגוסט, ואחריו לא יאחרו להגיע גם Stranglehold, Stuntman: Ignition ו-Guild Wars: Eye of the North. כל זה עוד באוגוסט, ובספטמבר מתחילה החגיגה האמיתית עם 'היילו 3' ו'מגלים עם דורה: ארץ הממתקים'.

אבל בינתיים אנחנו עוד בתקופה המתה, והיגון – רב הוא. אך מה לעשות, הטור חייב להיכתב, גם על אף השיעמום הטוטאלי שפקד את תעשיית המשחקים השבוע. ובכל זאת, מספר דברים מעניינים דווקא כן היו שם, ועליהם נספר לכם כעת.

הנכות של PSP

לא מכבר, עוד לפני חשיפת הגרסה המשודרגת של קונסולת ה-PSP הניידת, יצא טלאי לגרסה הרגילה של הקונסולה אשר הוריד את מגבלת המהירות של המעבד והעלה את המהירות הזו ל-333 מגה-הרץ (בעבר הייתה המהירות 222 מגה-הרץ) הכל בציפייה למשחקים חדשים, כמו ה-Syphon Filter החדש או God of War: Chains of Olympus, אשר צריכים את מהירות העיבוד הגבוהה בשביל להריץ את המשחק.

אך בעיה מוזרה התגלתה כשאנשים ניסו להריץ משחקים במהירות הגבוהה, ובו בזמן להשתמש בחיבור ה-Wifi של הקונסולה. התברר להם כי הדבר פשוט בלתי-אפשרי. בכל פעם בה אתם מאפשרים את מהירות העיבוד הגבוהה, היכולת להשתמש ברשת האלחוטית נעלמת כליל. בהתחלה חשבו כי זהו באג מוזר, אך התברר שהמשפט "It's not bug, it's a feature" דווקא מתאים מאוד. מנהל יחסי הציבור של החטיבה הצפון-אמריקאית של סוני אישר כי ככה זה תוכנן.

הסיבה, כנראה, היא איכות הסוללה של ה-PSP הרגיל, אשר לא מסוגלת להתמודד עם המהירות הגבוהה וקליטת האותות האלחוטיים בו זמנית. הבעיה תיפתר, כנראה, בגרסה החדשה של הקונסולה אשר תושק בהמשך השנה, ותכלול את מהירות המעבד החדשה כברירת מחדל. אחרי הכל, אין ממש הגיון בהגבלה הזאת, והיא אפילו מציקה לכל המבקשים לקבל זמני טעינה טובים יותר ולא רוצים לוותר על משחקים מרובי-משתתפים.

EA אוהבת מונופול

בהתחלה היו משחקי לוח – הם הציגו סוגים של רנדומליות יחד עם אפשרויות לאינטראקציה חברתית, אנשים היו יושבים סביב השולחן ועסקו באסקפיזם, כשהם עוטים על עצמם דמויות שונות אשר אפשרו להם לשחק תפקיד מול אנשים, אך בלי המבוכה של משחק מול קהל. לאחר מכן, הגיעו משחקי המחשב ובודדו אותנו – כל אחד יושב מול מסך ומשחק – אפילו אם זה יחד עם אנשים אחרים דרך האינטרנט – לבד. משחקי מחשב לא הצליחו למגר מהעולם את משחקי הלוח, פשוט כי שני אלה הם מוצרים משלימים.

חברות EA ו'האסברו' – האחת היא מפיצת משחקי המחשב הגדולה בעולם והשנייה היא אחת מיצרניות הצעצועים הגדולות על פני כדור הארץ, הבינו ששיתוף פעולה ביניהן יכול להניב רווחים נאים, והכריזו על שיתוף פעולה. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, הסכימה EA לתת להאסברו את הרשות הבלעדית לייצר משחקי לוח וצעצועים על פי הזיכיונות הרבים והכה-מפורסמים של החברה. בתמורה, תקבל Electronic Arts את הזכות הבלעדית להפוך את משחקי הלוח של האסברו – ביניהם גם 'מונופול' ו'שבץ נא', למשחקי וידאו.

שיתוף הפעולה הזה מבורך, למעט בעיה אחת. EA, נכון לעכשיו, לא ממש טובה בלקחת מותגים מפורסמים ולהפוך אותם למשחקים. מישהו שם חושב, כנראה, שמשחק המבוסס על זיכיון טוב ימכור הרבה יחידות גם אם יהיה גרוע יותר מההרגשה הראשונית כשמוצאים תולעת בתוך תפוח. נקווה של'האסברו' תותר שליטה קריאטיבית בתהליך הפיתוח, כי שם לפחות לא ממש אוהבים להוציא זבל לחנויות.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully