וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

15.8.2007 / 11:32

בוריס - פילנתרופ נודע, מנסה לעזור לבעלי חיים ולהחזיר ציוד גנוב. אם הייתה לו גלימה, היינו קוראים לו סופרמן

כאשר כתבתי בטור של השבוע שעבר על הבלוג למען הצלת בעלי החיים שהוקם בתפוז, לא היה קל לנחש לאיפה כל הפרוייקט הזה יתפתח ואם אכן יצליח. נכון לעכשיו, נראה שההתפתחות היא חיובית - שבוע וחצי לאחר הקמתו יש בבלוג למעלה מ-60 אלף כניסות. לפי כמות הכסף שנאספה עד עכשיו, אפשר להניח שלפחות שישית (אם לא יותר) מתוך הכניסות הללו הן יוניקים (כניסות מכתובת אינטרנט ייחודית). נוכח העבודה הזאת אפשר לומר שכאשר קיימת מטרה חשובה – אנשים ישמחו להירתם לה אם ידעו שהמינימום הנדרש מהם הוא לא יותר מקריאה פסיבית בבלוג.

אומנם הבלוג המדובר בודד כרגע במערכה, אך לא יהיה זה מפתיע אם יתברר שמדובר בסנונית הראשונה המעידה על היוולדותה של פאזה חדשה בבלוגוספירה הישראלית: כתיבת בלוגים למטרות התנדבותיות, כאשר הבלוג מרכז את הפעילות ובו בזמן מפיק את האמצעים הכלכליים למימון שלה. מעבר לתרומה הרבה של פעילות זו לקהילה, מדובר בזריקת עידוד לרשתות הבלוגים בארץ. מפעילי הרשתות הללו יהיו מרוצים ששמם ושם הפורטל שלהם יתקשר לפרוייקטים חשובים בקהילה – דבר שיכול לגרום להכנסת שינויים במודל הכלכלי ואולי הגדלת התגמול לכותבי הבלוגים. בסופו של דבר, מדובר במערכת שיכולה בקלות להזין את עצמה, לרווחתם של כל הנוגעים בדבר.

שטפון של רסיסים

אם הבעיה העיקרית בעבר הרחוק הייתה היעדר המידע, אז היום אנחנו מגלים שניצבת מולנו בעיה חדשה – עודף או שטפון של מקורות מהם אנחנו שואבים את העדכונים. עם העיתונות המודפסת הדבר פשוט – יש מספר מוגבל של עיתונים יומיים, ולכל אחד יש את העיתון עליו הוא עובר עם הקפה של הבוקר. מעקב אחר בלוגים שונה בתכלית היות וכל בלוג נמצא בדף משלו, והעדכונים בהם לא סדירים.

קוראים רבים מעדיפים להתעדכן בבלוגים שהם קוראים באמצעות תוכנות ה- RSS השונות. הבעיה מתחילה כאשר מספר הבלוגים מגיע לכמות תלת ספרתית, וכמות הפוסטים שנוספים בכל יום עלולה להיות אסטרונומית. ואם היינו בחופש או לא הספקנו לבדוק את העדכונים במשך מספר ימים? במקרה כזה מצטברת כמות בלתי הגיונית של פוסטים, ואי אפשר לקרוא את כולם.

חברה ישראלית בשם Outbrain, שפיתחה לא מכבר מערכת דירוג תכנים באמצעות קוראי רסס מגוונים (וזאת באמצעות שיתוף ה-API שלה בחינם למפתחים המעונינים לקחת חלק בפרוייקט), מכינה עכשיו תוסף לבלוגים שיאפשר לגולשים לדרג את הפוסטים בהם מ-1 עד 5 כוכבים. על אף הסיכון הגלום בכל הקשור להזכרת המילים "כוכבים" ו-”דירוג" באותו המשפט, אפשר בהחלט שהטכנולוגיה הנ"ל תאפשר סינון תכנים נוח יותר בעידן בו יוצר העומס את החוסר. זוהי לא המערכת הראשונה (או השניה, או השלישית) שמאפשרת לדרג פוסטים, והייחוד במקרה הזה הוא שילוב הדירוג בתצוגה של קורא הרסס.

נכון לעכשיו, המערכת מציעה תמיכה מלאה לפלטפורמת TypePadו-Blogger, כשבנוסף לכך מריצים מספר בלוגים גרסת בטא שתתאים לוורדפרס. כיוון שמדובר בחברה ישראלית, אפשר להניח שתהיה תמיכה מלאה גם בשפות הנכתבות מימין לשמאל.

חייך! אתה באינטרנט

מדור התרבות של וואלה! פרסם שלשום ידיעה על גניבת התיק של [[נדב רביד]] מפיצרייה בתל-אביב.כנהוג בבתי עסק רבים, גם בפיצרייה המדוברת הותקנה מצלמת אבטחה במעגל סגור שקלטה ואף הקליטה את השתלשלות האירועים והנציחה את פניהם של הגנבים. בשביל לנסות ולהשיב את הציוד, העלה רביד את סרטון האבטחה לאתר יוטיוב, במטרה שאנשים יוכלו לנסות ולזהות את השודדים.

נכון לרגע זה, הסרטון שרביד העלה ליוטיוב נצפה קרוב ל-7,000 פעמים, והסבירות הגבוהה היא שרבים מהצופים המשיכו להפיץ את הסרטון הלאה כאשר המטרה הסופית היא לזהות את שני הגנבים, להעמידם לדין ולהחזיר את הציוד. השימוש הנרחב באינטרנט והפן הויראלי שנוסף לסרטון בזכות בלוגרים, מעלים את הסיכוי שבסופו של דבר תתגלה זהותם של הפושעים והציוד יוחזר לבעליו.

בקצרה

זה כמה שנים שהאינטרנט הפכה לבמה לגיטימית להיכרויות רומנטיות. אם בעבר אדם שהצהיר על-כך שמצא את האהבה שלו באינטרנט היה מועד ללעג או לרחמים, פריחתם של אתרי ההיכרויות והרשתות החבריות השונות הפכו את העניין לשגרתי ומקובל למדי. ישרא-בלוגרית המכנה את עצמה [[נורמה ולא ג'ין]] כתבה פוסט מפורט המסביר מדוע אין לצאת עם בלוגר/ית מבחינה תיאורטית, למרות העובדה שמבחינה פרקטית היא עצמה מעידה על קשר עם בלוגר אחר.

שמה של זרובבלה נקשר פעמים רבות לפרובוקציות. פירוט דעותיה הפוליטיות השנויות-במחלוקת, הפיכת הבלוג שלה לבמת פרסום בשביל בגד ים ועוד. אך לא כל פוסט המתפרסם אצלה הוא פרובוקציה: לפני זמן מה ביקשה זרובבלה מקוראים שלה לכתוב פוסטים עם רשימת ספרים מומלצים. עכשיו היא העלתה את הרשימה שלה ואת אלה של הבלוגרים אשר נענו לקריאתה. הבלוג של זרובבלה נהנה מחשיפה רחבה, אז ייתכן שהדבר יסייע, ולו במעט, להגברת העניין בקריאת ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully