וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל של AllOfMP3 יצא זכאי

16.8.2007 / 13:38

בית משפט ברוסיה זיכה את המנכ"ל לשעבר של אתר הורדות המוזיקה AllOfMP3 מאשמה בהפרת זכויות יוצרים

בעולם הורדות המוזיקה הבלתי-חוקיות, היה אתר AllOfMP3 הרוסי עוף מוזר. הוא אפשר קנייה של שירים במחירים נמוכים מאוד, וטען שמה שהוא עושה חוקי תחת החוק של רוסיה – מדינה בה פעל, כיוון שהאתר משלם תמלוגים לארגון זכויות יוצרים רוסי.

חברות התקליטים הגדולות של ארה"ב ואירופה לא היו שותפות לנקודת המבט הזאת, וטענו כי האתר משלם תמלוגים לארגון לא-רשמי, אשר לא מעביר להם כספים. הלובי של חברות התקליטים אף הפעיל לחץ פוליטי על ממשלת ארה"ב, אשר לחצה על השלטונות של רוסיה לסגור את האתר הסורר. בסופו של דבר, נסגר AllofMp3 על ידי השלטונות של המדינה.

המנכ"ל הקודם של חברת MediaServices, אשר הפעילה את האתר - דניס קוואסוב (Denis Kvasov/Денис Квасов) שמו, נתבע לא מכבר על ידי חברות התקליטים EMI, NBC Universal ו-Time Warner דרך מערכת המשפט של רוסיה, כשהטענה היא שהאתר אותו הפעיל הפר זכויות יוצרים. אם היה מורשע, היו צפויות לו עד 3 שנות מאסר. חברות התקליטים אף ביקשו כי ישלם 5 מיליון רובל (כ-823 אלף שקלים) לכל אחת מהן על ההפרה של הזכויות.

בסופו של דבר, זה לא קרה. לאחר דיון בבית המשפט, זוכה קוואסוב מכל ההאשמות. בית המשפט קבע כי התמלוגים ששולמו לחברת ROMS היו כחוק, וכי אין לחברות התקליטים בסיס לתביעה. עם זאת, בבית המשפט של ניו יורק עדיין עומדת התביעה נגד AllOfMP3 על סך 1.65 טריליון דולרים. באשר לאתר עצמו – הוא אמנם נסגר, אך מפעיליו העבירו כמעט את כל התוכן שלו, כולל ייתרת הכסף שנשארה בחשבונות של הגולשים, אל האתר mp3sparks, אשר ממשיך לפעול ללא כל בעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully