וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אותיות זה "פופוליזם"?

ערן גבאי

16.8.2007 / 14:46

ח"כ אלכס מילר מגיש הצעת חוק שתחייב את חברות הסלולר לגבות תשלום על SMS על פי מספר התווים הנשלחים

אחרי רשימה ארוכה של חברי כנסת שהציעו הצעות חוק בעניינים צרכניים שונים של חברות התקשורת ומתערבים באופן גס, וללא סיבה, בסמכות ניהול השוק של משרד התקשורת, מצטרף גם ח"כ אלכס מילר, ממפלגת ישראל ביתנו, לחגיגה.

רק לפני כשבוע העביר ח"כ גלעד ארדן החלטה להקמת ועדת משנה של ועדת הכלכלה שתעסוק בבחינת נושאים צרכניים בשוק הסלולר. זאת למרות שהוא וח"כים אחרים יודעים היטב כי נושאים אלה מטופלים ונבדקים על ידי משרדי התקשורת, האוצר, ועדת גרונאו לבחינת התחרות בשוק התקשורת והן על ידי חברת ייעוץ בינלאומית ששכר לטובת הנושא משרד התקשורת.

למרות שהעיסוק בתחומים הצרכניים בשוק התקשורת בעידן של השר אריאל אטיאס נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד, הרי שבאופן עקבי נוהגים חברי כנסת להתערב במלאכת ניהול השוק של המשרד באמצעות הצעות חוק מוזרות במקרה הטוב, ומגוחכות וחסרות כל היגיון במקרה הרע.

הח"כ התורן שהגיש הצעת חוק שכזו הוא ח"כ אלכס מילר, מישראל ביתנו, שמציע לחייב את חברות הסלולר לגבות תשלום על הודעות טקסט (SMS) על פי מספר התווים הנשלחים בהודעה, ולא במחיר אחיד להודעה כפי שנהוג היום. לא ניתן היה להשיג את ח"כ מילר או עוזריו לתגובה.

מילר מציע למעשה שיהיה מחירון קבוע לכל תו בהודעת SMS וכך יוכל מנוי הסלולר לשלוט בהוצאה שלו על שליחת הודעות טקסט. את הסמכות לקבוע את המחירון האמור מותיר ח"כ מילר בידי שר התקשורת.

הצעת החוק האמורה מגיעה על רקע הפרסומים האחרונים בדבר עליית המחירים של שליחת הודעות טקסט בסלולר, ולאור השימוש הנרחב שעושים הישראלים בשליחת הודעות SMS. בישראל נשלחות יותר מ-3 מיליארד הודעות בשנה.

באחרונה הועלתה הצעת חוק של ח"כ משה כחלון (ליכוד) לחייב את זמן האוויר בסלולר לפי יחידות של שנייה בודדת ולא על פי מקטעים של 12 שניות כפי שנהוג היום, זאת מבלי לקחת בחשבון כלל שרפורמה זו כבר אושרה ונקבע כי תיכנס לתוקף בתחילת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully