וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Halo 2 PC

שלוש שנים חיכו שחקני PC לגרסאת המחשב האישי של 'היילו 2'. עכשיו, כשהיא סוף סוף כאן, האם היה שווה לחכות?

בעולם משחקי המחשב, יש לא מעט כותרים שהפכו לבדיחות, מסיבות שונות לגמרי. דייקטאנה הנוראי של ג'ון רומרו הפך לבדיחה אחרי ההייפ המדהים שקיבל לפני שמישהו ראה כמה גרוע המוצר הסופי, Duke Nukem Forever זכה להצחיק גיימרים אחרי שפותח במשך יותר מעשור (אהם, סליחה, עדיין מפותח). 'היילו 2' למחשב האישי, עליו אני כותב היום, הוא בדיחה מסוג אחר – לא של גיימרים, אלא על חשבונם של הגיימרים, ושמי שבאמת צוחק ממנה הם המפתחים של חברת Bungie והמפיצים במיקרוסופט.

אי אפשר להתווכח עם המעמד הקאלטי של סדרת היילו. המשחק הראשון שבר שיאים על האקס-בוקס, השני הפך לכותר הפופולרי ביותר של מערכת האקס-בוקס לייב המקוונת לאחר שקונסולת האקס-בוקס 360 הגיעה לחנויות. מדובר בתופעה מוזרה מאוד – המשחק המצליח ביותר על קונסולה חדשה נוצר בכלל לקודמתה בתפקיד.

מאז שיצא, היה ברור שהיילו 2 יגיע למחשב האישי, והשאלה היחידה הייתה מתי. בסופו של דבר, לא רק שזה לקח 3 שנים, במיקרוסופט אף החליטו לנעול את הכותר הזה למערכת ההפעלה החדשה שלהם – ויסטה. התירוץ הרשמי היה שהוא מותאם למערכת הזאת והכל נעשה לרווחת השחקנים. אני עדיין מאמין שהיה זה תעלול שמטרתו הכמעט-יחידה הייתה למכור יותר עותקי 'ויסטה', ואם מישהו צריך הוכחה, היא הגיעה בדמות האקרים שהוציאו טלאי המאפשר למשחק לעבוד גם על XP.

לא מחדש

השאלה הגדולה ביותר שנשאלה כשיצא המשחק לחנויות, סוף סוף, היא האם הוא עדיין שווה משהו. אחרי הכל, מדובר בכותר בן 3 עם שינויים קוסמטיים קלים ובלי שינויי משחקיות מרחיקים לכת. אם אתם מחפשים רק את התשובה, ולא רוצים לשמוע את הנימוקים, קבלו אותה: לא, 'היילו 2' לויסטה לא שווה את הכסף שלהם, במיוחד לא בשבועות שקודמים להשקתם של משחקי פעולה מהדור החדש (ביושוק, Assassin’s Creed). למה? אפרט מיד.

ראשית כל, 'היילו 2' לויסטה הוא, בבסיסו, עדיין אותו 'היילו 2'. כן, יש לו עלילה מגניבה, ומאסטר צ'יפ שולת!!!1, אבל המערכה לשחקן יחיד מעולם לא היוותה את מוקד המשיכה של המשחק הזה, והחלקים המקוונים שלו לא יכולים להתחרות במה שיש למחשב האישי להציע. קונסולות המשחק מעולם לא קיבלו משחקי פעולה מקוונים גדולים, ובשביל שחקני המחשב זהו משהו שגרתי.

אם בכל זאת מנסים לשחק במצב הרגיל, מגלים שעיצוב שלבים אשר היה פופולרי על האקס-בוקס לפני 3 שנים נראה עכשיו דקדנטי ומשעמם. הגרפיקה אמנם יפה יחסית, אך הטקסטורות אשר ריקות מתוכן דינמי, הערים מתות במלוא מובן המילה והאויבים חסרי כל חוש הומור ואינטליגנציה זה כבר לא הצעקה האחרונה בתחום המשחקים. גם אקשן רפטטיבי עם תסריטים שחוזרים על עצמם בכל כמה דקות לא מצליח לעניין.

כן, עכשיו יש לכם אפשרות להשתמש בשתי הידיים שלכם בשביל לירות בחוצנים המרושעים, אבל בחייכם, מה זה משנה, כל עוד הם טיפשים יותר מנעל? ובחיי, הם טיפשים. רצים אליך, לא ממש מתחבאים (לא שיש מאחורי מה להתחבא) ולא משתפים פעולה. כאמור, זה אולי היה הגיוני לפני 3 שנים – וזה עוד אם נשכח את Half Life 1 – אבל כיום?

מה שכן משחק לטובתו של המשחק, הוא ריבוי כלי הרכב. ג'יפים, טנקים, רחפות – כל אלה יעמדו לרשותכם, ויהפכו את המשחק לכיפי יותר, אבל לא הרבה יותר, כי כיף נקודתי לא יכול לחפות על החסרונות הכלליים של המשחק לשחקן יחיד. אם צריך עוד מסמר בארון הזה, המשחק עדיין מותאם יותר לבקר של אקס-בוקס 360, מאשר לשילוב של מקלדת ועכבר.

לא מספיק כיפי באינטרנט

הסיבה הנכונה להתעניין ב'היילו 2' למחשב היא המצב המקוון שלו, אשר הפך את המשחק להצלחה פנומנלית על האקס-בוקס 360. כפי שאמרתי בתחילת הביקורת, גם מהמצב הזה לא התלהבתי, כשהסיבה לכך היא לא רק המשחק אלא גם החמדנות של חברת מיקרוסופט. היילו 2 הוא אחד המשחקים הראשונים שתמשמשים במערכת המקוונת Games for Windows Live- גרסה ל-Xbox Live של קונסולת האקס-בוקס. המערכת מאפשרת ליצור שם משתמש, לצבור נקודות על ידי השלמת אתגרים הקשורים למשחק, לדבר עם המשתמשים האחרים ולשחק על המחשב האישי נגד בעלי קונסולת האקס-בוקס, כמו גם נגד בעלי מחשב אישי. הבעייה היא שרוב האפשרויות האלה עולות כסף (בדיוק כמו ב-Xbox Live) ואם שחקני קונסולות מוכנים לשלם על אפשרויות מתקדמות של משחק מקוון – שחקני המחשב רגילים לקבל את הדברים האלה בחינם, ולא יעוטו על ההצעה לשלם 50$ בשנה בשביל היכולת להשתמש בהישגים מקוונים, לשחק נגד בעלי קונסולות והאפשרות שהשרת יבחר בשבילכם את היריבים הקרובים אליכם ברמת המשחק.

מעבר לכך, המצבים המקוונים עצמם זהים כמעט לחלוטין למה שיש על האקס-בוקס, ובסופו של דבר הם אלה שהפכו את הכותר לפופולרי כל כך על קונסולת המשחק של מיקרוסופט. אבל שוב, היצע משחקי הפעולה המקוונים על הקונסולות שונה מאוד מזה של המחשב, ואי אפשר להשוות את האקשן ב'היילו' לזה של, נגיד, באטלפילד 2142 – אחד ממשחקי הפעולה המקוונים האהובים עלי.

בסך הכל, לא משהו

כן, בסופו של דבר 'היילו 2' למחשב האישי הוא אכזבה. לא אכזבת השנה – כי מה שקרה באמת היה צפוי, אבל עדיין אכזבה. בסופו של דבר לא מדובר כאן במשחק גרוע – כלל לא, הוא פשוט מיושן. מי שירצה לקנות אותו הם חובבים מושבעים של 'היילו' שיקנו כל דבר הקשור לסדרה הזאת, או אנשים שכל מטרתם היא לשחק נגד חבריהם בעלי האקס-בוקס 360.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully