וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iPhone דובר עברית

הטלפון של אפל ממשיך להיפרץ יותר ויותר. עכשיו גם יש תמיכה בעברית. קבלו ראיון קצר עם הפורץ הנועז

שמונה בערב היא לא השעה בה אני נוהג לענות לשיחות טלפון ממספרים שקשורים לעבודה, אך הפעם לאחר השיחה הגיע גם SMS בהול שהבטיח לי סקופ. על הודעות כאלה כבר אי אפשר שלא לענות, והידיעה שחיכתה לי בצד השני של הקו באמת הייתה משמחת: ה-iPhone - אותו טלפון סלולרי שיצא לשוק האמריקאי כשהוא נעול לרשת ה-AT&T ולא נגיש למפתחי תוכנה בדרכים רשמיות, נפרץ ותומך עכשיו בעברית.

הידיעה המקומית הזאת מגיעה מספר ימים לאחר ההודעה על כך שהגנות הרשת של הטלפון נפרצו, ועכשיו ניתן לפתוח אותו לכל רשת GSM. החיבור בין הידיעות משאיר אותנו עם טלפון פעיל ודובר עברית - דבר עליו יכלנו רק לחלום כשיצא המכשיר לפני כחודשיים וחצי. ואמנם, התמיכה לא מלאה. בשביל להבין בדיוק מה פועל ומה לא, ערכנו ראיון קצר עם דן גרינברג מחנות 'הנדי', האיש שהצליח לעברת את האייפון.

בכל דף אינטרנט בו מופיעה עברית היא מוצגת, חוץ מאתרי אינטרנט שלא מקודדים בקידוד Unicode (UTF-8). העברית מופיעה גם באנשי קשר, באימיילים, באייפוד וכנראה גם ב-SMS [המכשיר הנבדק לא נפרץ כדי לעבוד כטלפון ברשתות הישראליות. -ד.ו.] עם זאת, באייפוד העברית מוצגת הפוך, כנראה בגלל הדרך שבה השירים מסתנכרנים עם תוכנת ה-iTunes.

האם ניתן למצוא פתרון לתצוגה ההפוכה של השירים?

אני עדיין לא יודע, אבל מאמין שכן. הדבר דומה דומה לתוכנת התמיכה בעברית שחברת ידע הוציאה עבור ה-iPod - תוכנת ביניים שעשתה את השינויים בזמן הסנכרון עם ה-iTunes.

האם מה שעשית פוגם באחריות המכשיר?

בעיקרון על מנת לקבל גישה לקבצי המערכת היה צריך להפעיל כמה "פריצות" על הגנות המכשיר - והן מפירות אחריות, אבל בלחיצה אחת אפשר לאפס את המכשיר בחזרה למצב המקורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יש לאייפון מגבלה לכמות השפות שהוא יכול לשמור?

לא, ויש לו אפילו סממנים של הכנה לתמיכה רצינית יותר, כלומר לוקליזאציה מלאה לשפות אחרות - מן הסתם על מנת לעשות הסבה זריזה לשווקים חדשים.

ומה עם הכתיבה בעברית?

כרגע אין אפשרות לכתוב, למרות שאני בוחן אפשרות לשנות את המקשים במקלדת. בגלל שאין תמיכה למספר מקלדות באופן טבעי באייפון זה יהיה בעייתי. יש מספר מפתחים בעולם שכבר עובדים על פתרונות בכיוון הזה שאני מאמין שיהיה ניתן ל"עברת" אותם

האם יש כוונה לשחרר את ההוראות ליצירת התמיכה, או שאתם מתכוונים לעשות את זה באופן מסחרי?

נכון לרגע זה, על מנת לשמר את רוח השיתוף שמניעה את המפתחים לאייפון, אנחנו לא מתכוונים לעשות את זה באופן מסחרי. ייתכן שנפרסם את ההוראות בעתיד, למרות שזה עדיין פתרון מסובך מאוד וקשה ליישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully