וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייספייס עדיין גדול מפייסבוק

רויטרס

21.8.2007 / 11:01

למרות הזינוק החד במספר הגולשים, אתר פייסבוק עדיין מפגר במספר הגולשים אחרי המתחרה הגדול מייספייס

למרות הזינוק החד במספר המשתמשים ותשומת הלב התקשורתית שהורעפה עליו בשנה האחרונה, אתר הרשתות החברתיות פייסבוק עדיין משתרך מאחורי מתחרהו הגדול, מייספייס, השייך לחברת ניוז קורפ של רופרט מרדוק.

כשרכש מרדוק את מייספייס תמורת כ-580 מיליון דולר ב-2006, גדל מספר המשתמשים באתר בשיעור חד, שעורר את קנאתם של האתרים המתחרים. אולם, בשנה האחרונה נטל פייסבוק את תשומת לבם של עיתוני האינטרנט והטכנולוגיה, על רקע הזינוק התלת ספרתי במספר המשתמשים של האתר החדש יחסית וההערכות מנגד כי נתח השוק של מייספייס הגיע לשיאו.

אולם נתונים עדכניים מראים כי מייספייס ממשיך להתרחב מהר יותר מכל מתחריו, למעט פייסבוק, ועדיין מוביל בהרבה על פייסבוק עצמו. בחודש יולי עמד מספר הגולשים במייספייס על 61.3 מיליון בני אדם, עלייה של 33% לעומת החודש המקביל אשתקד, כשכל מנוי מבלה באתר בממוצע שעתיים ו-51 דקות, עלייה של 36%. פייסבוק, לעומת זאת, רשם אמנם זינוק חד של 129% במספר הגולשים ל-19.5 מיליון בני אדם, אך זמן הגלישה הממוצע באתר רשם עלייה קלה בלבד של 7%.

בנוסף, הצליחה ניוז קורפ להגדיל את מחירי הפרסום במייספייס וכתוצאה מכך גם את רווחיותו של האתר. בכך, צמצמה החברה את תלותו של מייספייס בצמיחה משמעותית במספר הגולשים. בתחילת החודש, דיווחה חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה של ניוזקורפ כי היא להניב הכנסות בסך יותר ממיליארד דולר ברבעון הקרוב, כש-800 מיליון דולר מתוכם נובעים ממייספייס, ורווח תפעולי של יותר מ-200 מיליון דולר.

"מייספייס ממשיך להתקדם הן מבחינה הפיננסית והן מבחינה הביקוש ע"י מפרסמים", אמר ג'ונתן ג'קובי, אנליסט בבנק אוף אמריקה, שציין כי ענקיות האינטרנט AOL ויאהו נאלצו שתיהן להתמודד עם ירידה הדרגתית בפרסום לטובת אתרי הרשתות החברתיות. אנתוני נוטו, אנליסט בבנק ההשקעות גולדמן סאקס, אומר מצדו כי לאור הצמיחה בהכנסות הפרסום של מייספייס, לא תלוי האתר באופן משמעותי בעליית מספר הגולשים.

"הרווח של פוקס מדיה אינטראקטיב לשנת הכספים 2008 תלוי פחות בהמשך הגידול במספר הגולשים ויותר בהיקף מימוש ההכנסות", אמר נוטו, שציין כי במידה ויצליח מייספייס להרים את הכנסותיו ל-1.5 דולר לכל אלף כניסות, יהיה האתר זקוק לגידול שנתי של 25% בלבד במספר הגולשים כדי לעמוד בתחזיות הרווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully