וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגגלים את השמיים

22.8.2007 / 14:26

חברת גוגל משיקה שירות חדש בתוכנת ה-Google Earth, שיאפשר לאנשים להסתכל על גרמי השמיים השונים

תוכנת המפות הפופולרית Google Earth ישיק שירות חדש בשם Sky, "טלסקופ וירטואלי" שיהפוך, כך מקווים בגוגל, מיליוני גולשים לאסטרונומים חובבים.

בגוגל, שיצרה את Google Earth בשביל לתת למשתמשי רשת האינטרנט את היכולת לראות את כדור הארץ עד לרמה של רחובות בודדים, אמרו שהשירות יהיה מגרש משחקים ללימוד אודות החלל.

"עד כה, מפה של גרמי שמיים מעולם לא הייתה נגישה כל כך" אמרה ד"ר קרול כריסטיאן (Carol Christian) מהמכון המדעי לטלסקופים חלליים, אשר הייתה אחת המובילות של צוות ה-Sky במכון, והוסיפה כי "Sky יגרום להבנה חדשה של היקום על ידי הבאתו למחשב הביתי".

כמו Google Earth, גם Sky יאפשר למשתמשים לראות, ברמות תקריב שונות, מעל ל-100 מיליוני כוכבים בודדים ו-200 מיליון גלקסיות. המשתמשים יראו את השמיים כפי שרואים אותם על כדור הארץ.

לא רק מסתכלים, גם לומדים משהו

בנוסף, יכלול השירות שכבות מידע שונות, שיראו את מחזור החיים של הכוכב, מערכי כוכבים, תמונות בהפרדה-גבוהה מטלסקופ החלל 'האבל' ומדריך לגלקסיות. שכבת ה"אסטרונומיה של החצר האחורית" תאפשר למשתמשים לראות כוכבים, גלקסיות וערפיליות אותם אפשר לראות בעין בלתי מזוינת, בעזרת משקפת או טלסקופ קטן.

התמונות נערכו ממקומות שונים, אשר כוללים את פרוייקט המיפוי Digital Sky, המרכז הטכנולוגי לאסטרונומיה של הממלכה המאוחדת ומצפה הכוכבים האנגלו-אוסטרלי. התמונות תעודכנה עם הזמן.

"אנו נרגשלים לספק למשתמשים תמונות חלל עשירות ותוכן מוסף שמאפשר להם גם ללמוד על הדברים אותם הם רואים וגם לספר את הסיפור שלהם" אמר ליאור רון, מנהל מוצר של גוגל, בהודעה. רון הוסיף ואמר ש"בעזרת תמיכה ממומחים בולטים בתעשייה, הצלחנו להפוך את Google Earth לטלסקופ וירטואלי".

Google Earth הושקה ביוני 2005, ושילבה את מנוע החיפוש של החברה עם תמונות לווינה, מפות והדמיות תלת מימדיות של בניינים בשביל להיצג מידע גיאוגרפי על העולם. בגוגל אומרים כי יותר מ-250 מיליון אנשים הורידו את התוכנה. שירות ה-Sky יהיה זמין ב-13 שפות שונות מאוחר יותר היום. המשתמשים יצטרכו להוריד את הגרסה המעודכנת ביותר של התוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully