וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון בכל רשת

מיכל רמתי

25.8.2007 / 19:53

האקר בן 17 פרץ את הנעילה של ה-iPhone שמגבילה את השימוש בו לרשת AT&T האמריקאית

חודשיים בלבד נדרשו לג'ורג' הוץ בן ה-17 לפרוץ את הגאדג'ט הסלולרי הפופולרי של אפל - iPhone - ולאפשר לו לפעול גם מחוץ לרשת של מפעילת הסלולר הבלעדית הרשמית שלו בארה"ב, AT&T. הוץ פירסם הוראות מקוונות מפורטות באתר האינטרנט שלו לשיטה שמצא להמרת המכשיר על מנת שיפעל גם ברשתות סלולר אחרות, בין היתר על רקע חוסר שביעות רצון המשתמשים מהשירותים שמספקת AT&T.

AT&T השקיעה מיליוני דולרים על מנת לזכות בבלעדיות על השימוש ב-iPhone ברשת שלה, אך משתמשים רבים התלוננו, בין היתר, על איכות הגלישה הירודה ברשת שלה, הפוגעת בחוויות הגלישה. עקב כך, מספר האקרים וחברות ניסו את ידן בשבועות האחרונים בפריצת המכשיר ופתיחתו לרשתות אחרות. השיטה של הוץ קרוב לודאי מורכבת מדי עבור המשתמש הפשוט, אך חברה נוספת צצה עם פתרון פשוט יותר, אותו היא מתכוונת לשווק באתר iPhoneSimFree.com. החברה נמנעה ממסירת פרטים מזהים, על רקע אי הבהירות החוקית בנושא.

חוזה בלעדיות כפי שיש ל-AT&T עם אפל הוא אחת השיטות של חברות הסלולר למשוך משתמשים. אך לטענת מספר קבוצות, מדובר בהגבלת חופש הבחירה של הצרכן. ההצעות על שני המכשירים שהציע הוץ למכירה באי ביי, המאפשרים גם שימוש ברשת הסלולר של טי-מובייל בארה"ב, הגיעו לאלפי דולרים. זאת' לעומת המחיר הקמעוני של iPhone ברשת הבלעדית - 499 דולר.

בסתיו שעבר נקבע תיקון לחוק זכויות היוצרים DMCA, לפיו משתמש יכול להוריד חסימה מהטלפון הסלולרי שלו. אך התיקון אינו מתייחס למי שמספקים טכנולוגיה לכך, כמו הוץ ו-iPhoneSimFree, ועשויים להיות חשופים לתביעות מצד אפל ו-AT&T.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully