וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי - במלוא מובן המלה

ערן גבאי

26.8.2007 / 9:43

בזק בינלאומי מפתחת פעילות גלובלית: פרסה מרכזים בניו יורק, לונדון ופרנקפורט בהשקעה של מיליוני שקלים

בזק בינלאומי ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית. ל-TheMarker נודע כי החברה השלימה בימים האחרונים את פריסתה הגלובלית בערים מרכזיות בעולם ובהן ניו יורק, לונדון ופרנקפורט בהשקעה כוללת של כמה מיליוני שקלים. החברה פיתחה בערים אלו מרכזים של ציודי אינטרנט, Voice ו-Data, שמספקים לחברה יכולות של ספק אינטרנט (ISP) לכל דבר באירופה ובארה"ב.

המהלך נועד בעיקר כדי להוזיל ולהקל את הגישה לפתרונות שירותי נתונים (Data) עבור לקוחות עסקיים בארץ ומהעולם, והוא המשכו של המהלך שבו התחיל המנכ"ל הקודם של בזק בינלאומי, אבי גבאי, להרחבת הפעילות הגלובלית של בזק בינלאומי, כאמצעי נוסף להשגת צמיחה בשוק הישראלי הרווי של אספקת אינטרנט.

המנכ"ל החדש של בזק בינלאומי, איציק בנבנישתי, מאמין אף הוא בהמשך פיתוח ושדרוג הרשת הבינלאומית של בזק בינלאומי, לאור הגידול המסיווי בתעבורת האינטרנט וה-Voice מהעולם ואליו.

המהלך החדש אותו השלימה בזק בינלאומי בימים האחרונים נועד לקרב את החברה לשדרת האינטרנט העולמית ולפתוח בפניה הזדמנויות עסקיות נוספות. השדרוג יאפשר כעת לספקי אינטרנט ו-Voice או ללקוחות המעוניינים בקישוריות בחו"ל, לקבל את הפתרון דרך בזק בינלאומי כבר ברמה המקומית.

העובדה שספק שיחות, כדוגמת AT&T, אינו צריך להשקיע בתמסורת בינלאומית יקרה לישראל, אלא מתחבר אל הרשת של בזק בינלאומי בניו יורק והשיחות מנותבות על-גבי רשת ה-IP לישראל, מוזילה את העלויות באספקת השירות, ומאפשרת לבזק בינלאומי להתחרות טוב יותר.

המרכזים הבינלאומיים של בזק בינלאומי אמורים לספק ללקוחות בזק בינלאומי רשת עולמית בעלת יתירות גבוהה, קיבולות גדולות יותר ועלויות נמוכות יותר בהתקשרות. בנבנישתי כבר מתכנן להרחיב את המערך הבינלאומי של החברה בשנה הקרובה ולהתפרש גם למדינות ויבשות נוספות.

פעילות משמעותית בזירה הגלובלית

בזק בינלאומי היא ספקית האינטרנט שביצעה את המהלך המשמעותי ביותר בזירת הפעילות הגלובלית. החברה הקדימה לזהות את השוק והגדילה בהתמדה את הפוקוס העסקי שלה בו ואת ההשקעות הכרוכות בהרחבת הפעילות.

בשנה האחרונה הפעילות הגלובלית, בהעברת תעבורה בין מפעילים בעולם, סייעה לחברה לקפוץ למעמד של חברת ענק של יותר ממיליארד שקל ולהותיר את בזק בינלאומי במעמד מוביל בשוק גם לאור המיזוגים האחרונים בענף (אינטרנט זהב-קווי זהב ונטוויז'ן-ברק).

פעילות זו טומנת בחובה גם סיכון לא מבוטל, ומתחרותיה של בזק בינלאומי טוענות לא פעם כי מדובר בעיקר בניפוח שורת ההכנסות בעוד שיעורי הרווחיות קטנים. ואכן, בזק בינלאומי כבר הוכיחה במהלך השנה האחרונה כי לעתים הפסד של עסקה בודדת אחת בתחום פעילותה הבינלאומית בשוק העברת השיחות בין מפעילים בחו"ל, מספיקה כדי לפגוע ברווח התפעולי של החברה.

ההכנסות של בזק בינלאומי ברבעון השני של 2007 ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל ל-322 מיליון שקל, ולא צמחו כלל לעומת הרבעון הקודם. גם בבחינה של המחצית הראשונה של 2007 לעומת ששת החודשים הראשונים של 2006, הרי שהכנסות בזק בינלאומי ירדו בכ-1% ל-644 מיליון שקל.

עם זאת, החברה הגיעה במחצית הראשונה של 2007 לרווח נקי של 76 מיליון שקל - גידול של 56% לעומת התקופה המקבילה. גם הרווח התפעולי של בזק בינלאומי צמח משמעותית במחצית הראשונה של 2007 והסתכם בכ-104 מיליון שקל, גידול של כ-37% לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully