וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות מספרים, לא תאריכים

ערן גבאי

26.8.2007 / 11:53

פורום המפעילים לניידות המספרים ביקש ממשרד התקשורת דחיה. תגובת המשרד: מי שלא יעמוד בזמנים - ייקנס

בישיבת פורום המפעילים לניידות המספרים בסוף השבוע, הודיע יו"ר הפורום, ד"ר יזהר טל, כי הוא פנה למשרד התקשורת בבקשה לשקול דחייה במועד ההפעלה של תוכנית ניידות המספרים. לפי בקשתו, תיושם הניידות בשלב ראשון בין מפעילי הסלולר בלבד, ורק לאחר מכן בין המפעילים הנייחים - כך עולה ממידע שהגיע לידי TheMarker.

על פי המידע, הסיבה לבקשה לשקול דחייה נוספת ביישום התוכנית היא חשש, כביכול, שהמפעילים הנייחים לא ישלימו את מוכנותם עד למועד שנקבע להפעלת הניידות, ה-1 בדצמבר השנה.

עם זאת, נודע כי משרד התקשורת לא מתכוון לשנות פעם נוספת את המועד ליישום תוכנית ניידות המספרים בשוק התקשורת. במשרד התקשורת קיבלו באחרונה מכתבים ורמזים לכך שחברות עלולות שלא להיות מוכנות בזמן להתחלת אספקת השירות. במשרד מבהירים בצורה נחרצת כי לא יהיה שום שינוי בלוחות הזמנים שנקבעו ליישום התוכנית, וכי מי שלא יעמוד במועד אספקת השירות יחויב בקנסות כבדים.

מבדיקות הפיקוח במשרד התקשורת ומשיחות שמקיים המשרד עם מנהלי כל החברות, אין חשש אמיתי שהחברות לא יעמדו במועד שנקבע ל-1 בדצמבר, אומרים במשרד התקשורת. תוכנית ניידות המספרים, שתאפשר לכל מנוי לעבור בין מפעילים שונים תוך שמירה על מספר הטלפון האישי שלו ובתוך שלוש שעות בלבד, היא אחת הרפורמות החשובות ביותר בהחלטות שקיבל השר אריאל אטיאס.

השר נענה לפני כמה חודשים לדרישה של בזק, שטענה באוזניו כי לא תהיה מוכנה להענקת השירות לפני דצמבר, זאת למרות שכוונתו המקורית היתה לאפשר את השירות כבר בספטמבר או אוקטובר 2007.

נזכיר כי התוכנית אמורה היתה להיות מיושמת באופן מלא כבר בספטמבר 2006, אך חברות התקשורת כולן לא עמדו בלוח זמנים זה ונהפכו למפרות חוק. במשרד התקשורת מקווים שלא ייאלצו להתעמת עם החברות פעם נוספת, שכן כעת עומדים לרשות השר סנקציות גבוהות בהרבה אותם הוא יוכל להפעיל נגד החברות, בדמות קנסות כספיים גבוהים שיכולים להגיע עד כדי כ-12 מיליון שקל.

מה מפריע ללו"ז?

בחברת הכבלים HOT מצהירים כי יהיו מוכנים ליישום התוכנית כבר בנובמבר. החברה שלחה באחרונה מכתב למנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, בו העלתה חשש כי "מפרסומים בתקשורת עולה שבזק טרם השלימה את היערכותה ההנדסית ליישום ניידות המספרים, ומהצהרות מפורשות של נציגי בזק בפורום אף עולה כי היא עלולה שלא להיות ערוכה במועד". בכבלים הבהירו למשרד התקשורת כי פנייתו של יזהר טל נעשתה שלא על דעת הפורום וללא הסכמתה של HOT.

ב-HOT טוענים כי החברה כבר השלימה את מוכנותה ההנדסית לפרויקט, ומצהירים כי לא יסכימו לכל דחייה נוספת במועד ליישום ניידות המספרים. לדעתם, כל דחייה כזו תשחק במישרין לידיה של בזק.

במשרד התקשורת מאמינים כי המספר הוא החסם המרכזי שבגינו לקוחות אינם עוברים בקלות מחברה לחברה. במשרד מקווים כי ניידות המספרים תרחיב את התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית והנייחת ותוזיל את המחירים.

במהלך החודשים האחרונים, דרש המשרד מכל החברות לערוך בדיקות טכנולוגיות עצמיות ובדיקות בינן לבין החברות האחרות, שיעודן בדיקת הוצאתה לפועל של התוכנית בצורה הטובה ביותר ובמינימום תקלות. אלא שהוצאתה לפועל של התוכנית בצורה מושלמת ובמינימום תקלות, חייבת מוכנות של כלל החברות.

בין חברת הכבלים לבין בזק בינלאומי מתנהל ויכוח, שבו מסרבת HOT לבצע בדיקות ניידות מספרים מול בזק בינלאומי. במכתב שכתבה בזק בינלאומי למשרד התקשורת נקבע כי "השלכות העניין הולכות מעבר ליחסים הדו-צדדיים שבין HOT לבזק בינלאומי. תהליך הבדיקות מתקדם אל השלב של בדיקת הליכי הניידות בין המפעילים 'כולם מול כולם', אולם שלב זה יתבצע רק לאחר שכל זוג מפעילים ביצע סבב בדיקות ראשון ביניהם. סירובה של HOT לפעול בהתאם לסדרי הבדיקות כפי שאלה נקבעים על ידי מנהל הבדיקות על דעת הפורום, יעכב את התהליך כולו". בבזק בינלאומי מבקשים את התערבות משרד התקשורת בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully