וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורקים את הסלולרי

הפינים אמנם הביאו לנו את חברת נוקיה, אבל זה לא מפריע להם לארגן בכל שנה תחרות השלכת טלפונים סלולריים

לפני כשבע שנים, החליטו הפינים לכפר על היותם האומה שהביאה לעולם את חברת נוקיה - יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם. למטרה זו, ארגנו במדניה תחרות שנותנת לכל מי שרק ירצה להשיג פורקן אינטלקטואלי על ידי השלכת הטלפון הסלולרי שלו למרחק במסגרת תחרותית. כל מה שצריך זה להגיע לעיר סוונלינה בפינלנד, ולהרשם.

התחרות - אליפות העולם בזריקת טלפונים ניידים, מתקיימת מדי שנה, וכוללת ארבעה מקצים: זריקה רגילה, סגנון חופשי, זריקה קבוצתית ומקצה ילדים. זו איננה התחרות היחידה בספורט הזה - יש גם אליפויות מקומיות במדינות כמו שוויץ, נורבגיה ובריטניה. אך במקרה של הפינים, זהו אירוע גדול ובינלאומי, עד כמה שאפשר בספורט אזוטרי שכזה.

שיאי העולם, אם זה מעניין אתכם, הם 95.83 מטרים לגברים ו-53.52 מטרים לנשים - שניהם נקבעו בתחרויות בריטיות מקומיות.

דיווחים מאליפות העולם

באליפות העולם אמנם לא קבעו שיאים חדשים, אבל היה מעניין. במקצה החופשי, למשל, זכו שני אנשים. הראשון הוא טאקו כהן בן ה-19 מהולנד, אשר העדיף לעשות להטוטים עם הטלפון הסלולרי ולא לזרוק אותו. הדבר התברר כאסטרטגיה נכונה, אחרי שהשופטים העריכו את האסתטיקה והאמנותיות של ההופעה שלו. טאקו - להטוטן מקצועי שהתאמן בקרקס נוער, אמר כי הוא עשה תרגילי להטוטנות במשך שנים רבות עם כדורים, אך הצורה והמשקל של הטלפון הופך את העסק לקשה יותר. יחד עם טאקו, הגיעה אל המקום הראשון ילדה בשם אלינה פיטקאנן, אשר הופיעה מחופשת לקאובואית וזכתה לאהדת השופטים.

התואר במקצה הרגיל הלך השנה לתושב פינלנד בשם טומי הואוטרי, אשר הצליח להשליך את הטלפון שלו למרחק של 89.62 מטרים. הואוטרי אמר כי הוא אמנם לא השתתף עד כה בזריקות טלפונים סלולריים, אך יש לו נסיון בזריקת תפוחי אדמה. "באופן מפתיע, תפוח אדמה עף רחוק יותר מטלפון" אמר.

מארגנת האירוע כריסטין לונד, אמרה כי התחרות משקפת את יחסי האהבה-שנאה שיש לאנשים על הטלפון הסלולרי. "התחרות הזאת מדברת לאנשים בכל רחבי העולם, כיוון שהטלפונים הסלולריים הם בו בזמן ברכה וקללה... הטלפונים הפכו לחלק מן האדם המודרני, ורבים מאיתנו רוצים להסיר את החלק הזה מדי פעם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully