וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PS3: לא רק למשחקים

26.8.2007 / 16:54

דניס ויטצ'בסקי גילה שכשבסוני אמרו שקונסולת הפלייסטיישן 3 היא יותר מסתם מכונת משחק, הם צדקו

כששמענו לראשונה על מחירה של קונסולת הפלייסטיישן 3 (599$ בגרסה המתקדמת), הורמו גבות בכל העולם. המחיר היה גבוה ב-50 אחוז מזה של האקס-בוקס 360, וזה עוד בלי לדבר על ה-Wii והמחיר המצחיק שלו – 250$ בלבד. בסוני מיהרו להרגיע, באומרם שה-PS3 זה הרבה יותר מסתם קונסולה. המכונה הזאת היא מרכז בידורי שלם, אמרו, והתמחור שלה הוגן.

חלקנו האמנו לסיפור הזה, חלק אחר לא, אבל מאז שהושקה הקונסולה בסוף השנה שעברה, כמעט ולא שמענו עליה בתור מרכז בידורי שלאו דווקא קשור למשחקי וידאו. הבשורה הגדולה הגיעה רק בתערוכת לייפציג האחרונה, כשבסוני הכריזו על תוסף חדש לקונסולה, אשר מאפשר צפיה בחומרי טלוויזיה והקלטתם על הכונן הקשיח של ה-PS3. הבעיה היא שהתוסף הזה תומך בינתיים רק בשידורי אוויר דיגיטליים – DVB-T, שעדיין לא הגיעו לארץ הקודש. עם זאת, לא צריך להתייאש, כבר עכשיו יש לפלייסטיישן 3 מספר שימושים עליהם בסוני לא ממש מדברים, וחבל שלא.

שווה לקרוא את מדריך ההפעלה

כמו כמעט כל גבר שמכבד את עצמו, לא ממש קראתי את ספר ההוראות של ה-PS3 לפני שהתחלתי להשתמש בה. ידעתי שיש אפשרות לסנכרן את הקונסולה עם מחשב דרך הרשת האלחוטית בשביל להזרים תכנים למסך הטלוויזיה, אבל זה לא ממש עניין אותי – חשבתי שההגדרות תהיינה מסובכות, וכל העסק לא יהיה שווה את המאמץ. מסתבר שטעיתי, לפחות בדבר אחד.

מספר ימים לאחר שהתחלתי להשתמש בקונסולה, גיליתי שכשהמחשב שלי, אשר מריץ את מערכת ההפעלה 'ויסטה' ואת תוכנת המדיה-סנטר של מיקרוסופט, דולק – הפלייסטיישן מזהה אותו בלי שאצטרך להגדיר משהו. הסיבה שאני מזכיר את 'ויסטה', היא שזו מערכת ההפעלה הראשונה מבית מיקרוסופט שמגיעה, ברוב גרסאותיה, עם המדיה סנטר מובנה.

הבעיה הייתה שכשהתחברתי למדיה סנטר של מיקרוסופט, התוכן אותו אפשר היה להזרים לפלייסטיישן היה מאוד מוגבל. עם קבצי ה-MP3 התוכנה התמודדה בכבוד, אבל כשזה הגיע לסרטוני וידאו, במיוחד בפורמטים כמו DivX או Xvid, לא התאפשר לראותם על גבי הטלוויזיה. כיוון שיש תכנים אותם אני צורך על בסיס יומיומי, ואשר מגיעים בפורמטים האלה, לא השתמשתי באפשרות החיבור בין המחשב ל-PS3 חוץ מאשר במקרים בודדים, בהם רציתי להראות למישהו שיש בסלון את התמונות שיש על המחשב שבחדר.

לקרוא באינטרנט אפילו יותר שווה

הפתרון המיוחל הגיע כשנתקלתי, לגמרי במקרה, בתוכנה ששמה TVersity. התוכנה – שרת מדיה ביתי חינמי, לא רק פועלת כאלטרנטיבה לדברים אותם עושה המדיה סנטר של מיקרוסופט, אלא גם מסוגלת לקודד בזמן אמת קבצי וידאו ואודיו למשהו שה-PS3 מסוגל להבין. כל מה שצריך בשביל להשתמש ב-TVersity זה מחשב חזק דיה בשביל פעולת ההמרה, ופילטרים של פורמטים בהם אתם משתמשים. כל פעולות ההתקנה מוסברות בדף התוכנה, שכולל גם קישורים להורדת הפילטרים של כל הפורמטים הנפוצים.

לא אגזים אם אומר שהתוכנה פתחה בפניי עולם חדש של אפשרויות הקשורות לפלייסטיישן 3, כששם המשחק כאן הוא "אוטומטיזציה מלאה". Tversity מטפלת לא רק בספריית המדיה של המחשב, אלא גם בזרמי RSS של וידאו אינטרנטי. כך, למשל, אם אתם נוהגים לצפות בפודקאסט וידאו (או אודיו) שיוצא כל יום, מסוגלת התוכנה להוריד את הפרקים החדשים של הפודקאסט ולשים אותם בספריית המדיה שלכם.

אם המדיה אותה אתם צורכים מגיעה אל המחשב שלכם דרך ביטורנט, כל מה שצריך זה להתקין בנוסף לתוכנה המדוברת את TED (Torrent Episode Downloader). זוהי תוכנה שבודקת מדי כמה ימים, שעות או דקות – תלוי איך הגדרתם אותה – אם יצאו פרקים חדשים של הדברים אותם אתם מחפשים, ואז משתמשת בתוכנת הביטורנט האהובה עליכם בשביל להוריד אותם. אם ההורדה הזו לא מצריכה אישור שלכם, ובדרך כלל ניתן להגדיר לכך את תוכנות הטורנט, תקבלו תהליך אוטומטי לגמרי בו מדיה מגיעה מהרשת ומתיישבת על הכונן הקשיח שלכם, כשכל מה שצריך זה מספר לחיצות על הג'ויסטיק של הפלייסטיישן בשביל להתחיל לצפות בה.

בונוס לבעלי ה-PSP

כל זה בהחלט נחמד, אבל לא ברמה של ההתלהבות האימתנית שמגיעה אם יש לכם, בנוסף לפלייסטיישן 3, גם PSP וקו אינטרנט עם Upload גבוה בבית. הסיבה לכך היא אפשרות ה-Remote Play, אותה הוסיפה חברת סוני לקושחות של ה-PSP וה-PS3 לפני מספר חודשים. Remote Play נותן לכם גישה דרך האינטרנט מהקונסולה הניידת לקונסולה הביתית. הגישה הזאת אמנם (עדיין?) לא מאפשרת לשחק בכותרי פלייסטיישן 3, אך כן נותנת לכם לצפות בתוכן וידאו ולשמוע קבצי קול ששמורים על הכונן של הקונסולה או נמצאים על שרת מדיה סנטר שמסונכרן עמה.

באופן מעשי, זה אומר שלא משנה איפה תהיו, כל עוד יש חיבור מהיר במקום בו אתם נמצאים ולקו האינטרנט הביתי שלכם יש יכולת שליחת מידע במהירות גבוהה (256 קילו-ביט ומעלה), תוכלו לצרוך תכנים שיש לכם על המחשב הביתי.

הרשתות האלחוטיות נמצאות כרגע בשלב מאוד ראשוני, וכך גם ה-PS3. בעוד מספר שנים, כשנוכל ליהנות מאינטרנט מהיר כמעט בכל מקום, האפשרות הזו תהייה שימושית להפליא. הסנכרון של PSP ופלייסטיישן 3 הוא גרסה מוקטנת של מה שיכול, ולדעתי אף צריך, להיות העתיד של המחשבים האישיים – מסופים קטנים אצלנו בידיים, וכוח החישוב במקום אחר לגמרי.

שווה את המחיר הגבוה?

השאלה שנשאלת היא אם התכונות האלה, שנוספות לנגן בלו-ריי מובנה והאפשרות לשחק במשחקים חדשים, מצדיקות את המחיר הגבוה של הפלייסטיישן 3 - יותר מ-4,000 ש"ח. השאלה הזו תישאר כאן ללא מענה – אני באמת ולא יודע כמה שוות בשבילכם היכולות של הקונסולה הזאת, כל מה שרציתי לעשות זה להביא לידיעתכם שזו אכן לא רק מכונת משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully