וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב בגיבוש מדיניות מכרזי WiMax

ערן גבאי

27.8.2007 / 15:08

שר התקשורת, אריאל אטיאס, קבע באחרונה כי הוא רוצה במכרזים שיאפשרו לצרכנים ליהנות ממחירי שירות נמוכים יותר

משרד התקשורת נדרש להיערכות נוספת של עוד חודשיים לגיבוש מדיניות מכרזי ה-WiMax בישראל, כך שמעה משלחת בכירים של חברת נורטל שנפגשה בסוף השבוע האחרון עם מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי. במשרד התקשורת כבר הצהירו בעבר כי הם קרובים מאוד לגיבוש המדיניות, אך מבלי שניתן לכך הסבר נדחתה ההכרעה.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, קבע באחרונה כי הוא רוצה לראות מכרז לתדרי ה-WiMax כך שיאפשר לצרכנים ליהנות ממחירי שירות נמוכים יותר. "הגיע הזמן לעשות מכרז לצרכנים ולא למשרד האוצר. מי שייתן את המחיר הנמוך ביותר לצרכן הפרטי יזכה ביתרון", אמר השר באחרונה.

המשרד אמור לקבל החלטה על קיום 3-2 מכרזים שונים לחלוקת תדרי ה-WiMax, תדרים לתקשורת אלחוטית רחבת פס שתתחרה בעתיד ברשתות הסלולר, ולחייב את הזוכים להתחיל בפריסת הרשתות כבר במהלך 2008.

בעבר אמר השר אטיאס כי "ייתכן שפריסת רשתות ה-WiMax בישראל תבוא על חשבון הכנסת מתחרים חדשים לשוק הסלולר. המטרה שלנו היא להוריד את מחירי השירות עבור הצרכן, ואת זאת ניתן לעשות הן באמצעות ה-WiMax והן באמצעות הרחבת התחרות".

"יותר מכך, אם אנחנו רוצים לפתח את תשתית התקשורת של המדינה, הרי שה-WiMax נבנה על תשתית נוספת שתימצא בידי המפעילים החדשים, בעוד מתחרי הסלולר החדשים עושים באמצעות מודל ה-MVNO שימוש בתשתית הרשת הקיימת של חברות הסלולר, ומחייבות מודל לפיו חברת הסלולר מרוויחה מהעברת מתחרים חדשים על גבי התשתיות שלה. על כן היא מקטינה את היכולת להוזיל את מחירי הסלולר לצרכן הסופי", אמר השר.

מסתמן, כאמור, שהמכרזים לתדרי ה-WiMax יבוצעו בדרך של בחירת הספק שיציע את מחיר השירות הנמוך ביותר לצרכן ובהתחייבות ארוכת שנים. השאלה העיקרית שניצבת בפני השר אטיאס היא האם לאפשר לחברות הסלולר לרכוש תדרי WiMax.

הכוונה במשרד התקשורת היא שבאמצעות הענקת הרישיונות להקמת רשתות ה-WiMax תתרחב התחרות בשוק התשתיות הנייחות והניידות בישראל. כמו כן, במסגרת מכרזי ה-WiMax צפוי המשרד להציע פעם נוספת גם תדרי סלולר בדור 2 ודור 3 שניתן עדיין לקבל, וכן תדרים ב-26 ג'יגה הרץ לקצבים גבוהים ולהעברת רוחבי פס גדולים, בעיקר עבור שירותי גיבוי למפעילי תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully