וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

במיקרוסופט מחזירים לחיים מותג ישן, ואילו שחקני ביושוק מתמודדים עם אויב חדש ומסוכן - מפיצי המשחק

תערוכת לייפציג, כמו כל תערוכת משחקים גדולה, משאירה את העיתונאים שמבקרים בה עמוסים בחוויות ועייפים מאוד. עיתונאים שלא מגיעים לתערוכה, ר"ע אני, נשארים רק עייפים. ישיבה מול המחשב היא לא מאורע חוויתי מדי, ועומס הידיעות והתכנים מהם צריך לסנן את הטובים ביותר – רב הוא. אבל עכשיו זה נגמר, ואפשר לחזור לשגרה.

נחש הפעמונים של מיקרוסופט

זו תהיה, כנראה, הידיעה האחרונה בעתיד הקרוב שתפתח במלים "בתערוכת לייפציג". שמרתי אותה לסוף בשביל שאוכל לכתוב את המשפט הזה ולהרגיש הקלה, וגם כי יש לי מה להגיד עליה מעבר לדיווח העיתונאי.

בשנת 2003 ביטלה חברת מיקרוסופט את מותג ה-Sidewinder שלה, כשבע שנים לאחר שהושק. המותג הזה, שתחתיו יצאו מספר פריטי חומרה לגיימרים כמו ג'ויסטיקים וגיימפאדים, הוא בוטל באופן מאוד לא מפתיע. המכירות לא היו מזהירות, והמטרה של המותג – ליצור שם בו הגיימרים יאמינו ושאת מוצריו ירצו לרכוש – לא הושגה כלל. זה לא שהאביזרים היו גרועים מאוד, הם פשוט לא היו טובים, ולא הצליחו להתחרות עם אחיהם מחברות שכל יעודן היה לפתח חומרת משחקים.

ארבע שנים עברו מאז, והרבה דברים השתנו. מיקרוסופט ביססה את מעמדה בעולם הגיימינג עם קונסולת האקס-בוקס 360 שלה, ואפילו הוציאה לא מכבר את Habu - עכבר שמיועד לשחקנים "כבדים", אשר פותח בשיתוף עם חברת Razer שמתמחה במוצרים כאלה. העכבר היה די מוצלח, ועם ההצלחה מגיע התיאבון, שהתבטא אצל אנשי מיקרוסופט בהחזרתו לחיים של מותג ה-Sidewinder, והכרזה על המוצר הראשון שיעוטר בשם הזה.

ה-Sidewinder Mouse יגיע באוקטובר ויעלה בחו"ל כ-80$. מחיר בישראל ותאריך הגעה לארץ עוד לא נקבעו, אם כי במיקרוסופט ישראל אישרו שיש כוונה להביא את העכבר גם אלינו. אז למה לשלם 80 דולרים על מוצר שאחיו הסיניים נמכרים בעשרות בודדות של שקלים? אם אתם כמעט ולא משחקים, אין סיבה. אם אתם שחקנים שכן מרגישים הבדל בין עכבר לעכבר, ואולי אפילו משתתפים בתחרויות גיימינג, רשימת התכונות של ה-Sidewinder תקסם לכם.

מה יש כאן? קודם כל, חיישן לייזר שיכול לדגום ב-2,000 DPI ויכולת לשנות את מהירות הדגימה בעזרת הכפתורים הניתנים לתכנות, מהם יש כאן חמישה. מעבר לכך, תמצאו בעכבר הזה גם מערכת משקולות שתעזור להתאים את משקלו להעדפות שלכם ומסך LCD שמעביר לכם את המידע הרלוונטי.

ובכן, הגענו לחלק בו אני אומר את דבריי: קודם כל, מדכא אותי שהעכבר החדש ממשיך את מסורת העכברים המתקדמים של מיקרוסופט, שמותאמים אך ורק לימניים. אבל זו הסתייגות קלה שנובעת מתסכול מתמשך, אין בה ביקורת ממשית. הבעיה האמיתית, כפי שאני רואה אותה, היא הזכרונות הלא נעימים אותם מעורר המותג אצל רבים מהגיימרים המבוגרים, שעוד זוכרים את הבעיות הרבות של מוצרי הדור הקודם. מיקרוסופט נכנסת כאן לזירת הגיימינג כשבמקום המותג המצליח שלה – אקס-בוקס, היא משתמשת במותג כושל משנים עברו. אני, אישית, חושב שזו טעות. האם המוצר עצמו הוא טעות גם כן, או שמא נראה עכבר איכותי שבאמת מתאים לקהל היעד שלו? את זה נראה באוקטובר.

הלם מאובטח מדי

אני יודע שהקדשתי את כל המדור בשבוע שעבר ל-Bioshock, אבל יש משחקים שלא מפסיקים לדבר עליהם. הפעם, לשם שינוי, נגיד מספר מילים לא ממש חיוביות על הכותר הזה, אם כי הן לא ממש קשורות למשחק עצמו, אלא לשיפוט הלקוי של מפיצת המשחק – Take 2.

כש-Bioshock יצא למחשב האישי, גילו אנשים שהוא מאובטח במערכת הגנה ידועה לשמצה של סוני, ששמה הוא SecuROM. המערכת, כפי שיושמה בביושוק, אפשרה לשחקנים להתקין את המשחק רק פעמיים, כשבכל פעם נדרש חיבור לאינטרנט בשביל לאשר את ההתקנה ולרשום במאגרי החברה את המפרט של המחשב עליו המשחק הותקן (כדי למנוע שיתוף עותק בין הרבה אנשים). שחקנים רבים זעמו – הרי מחשבים מתקלקלים, ולפעמים צריך לפרמט את הכונן הקשיח, אז ההגבלה נראתה בלתי הגיונית.

ב-2K Games הגיבו בכך שהעלו את מספר ההתקנות בשביל כל עותק משחק ל-5, ואחריהן צריך לפנות לתמיכה טלפונית בשביל לקבל אישור להתקנות נוספות. הצעד הזה מבורך, אבל המצב עדיין מעצבן מאוד, ומסבך את הדברים יתר על המידה.
אך יש עדיין תקווה שהמצב ישתפר. קודם כל, הבטיחו ב-2k לפתח ולהוציא תוכנה אותה מפעילים לפני הסרת עותק של המשחק, אשר מבטלת את הרישיון ו"מזכה" את העותק שלכם בהתקנה נוספת. מעבר לכך, אמר קן לווין, מנכ"ל החברה שפיתחה את המשחק, כי מערכת ההגנה תיעלם כליל בעתיד, אבל לא הסכים לנקוב בתאריך.

מצד אחד, אני מבין את המניעים שגרמו ל-Take2 להשתמש במערכת הזאת. אחרי הכל - כבר עבר שבוע מאז שהמשחק יצא, וגרסת המחשב האישי עוד לא נפרצה, כך שמי שרוצה לשחק בו על המחשב צריך ללכת ולקנותו.

ומצד שני, מה שקורה עם הכותר הזה הוא הגזמה פראית. כמות מוגבלת של התקנות בעולם בו בכל כמה חודשים אנחנו מחליפים פריטי חומרה, מפרמטים את הכונן הקשיח או בכלל קונים מחשב חדש, הופכת את המשחק הזה ממוצר לשירות דוגמאת מנוי חודשי לספריית וידאו. הדבר הגיוני כשמדברים על כותרים המוניים בהם יש תמיכה מתמשכת בעולם המשחק, אבל בביושוק אפילו אין יכולות משחק מקוון!

בגרסת האקס-בוקס 360, לעומת זאת, המשחק נטול Securom, והשמחה בקרב בעלי הקונסולה - רבה היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully