וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג סלולרי

ערן גבאי

28.8.2007 / 12:37

הושלם המיזוג בתחום התוכן הסלולרי בין יוניסל לבין טיפקום; מנכ"ל טיפקום איתן גלזר פורש

שלושה חודשים לאחר שחברת יוניסל מקבוצת קרדן רכשה את חברת טיפקום מקבוצת פישמן, המתמחה באספקת שירותי תוכן ותשתית סלולרים, הודיע היום מנכ"ל ומייסד טיפקום, איתן גלזר, על סיום תפקידו כמנכ"ל. גלזר ימשיך להחזיק במניות החברה ולשמש בה דירקטור. העסקה הושלמה סופית החודש.

גלזר הקים את טיפקום ב-1999, והיא היתה אז החברה הראשונה בישראל בתחום התוכן והפרסום הסלולרי. מאז הוקמו עוד מספר חברות בתחום בשנים האחרונות, בהמשך לפעילות הגוברת של חברות הסלולר בתחום שירותי הערך המוסף והתוכן.

יוניסל רכשה את טיפקום בעסקה שהיקפה הוערך על ידי גורמים בחברות בכמה עשרות מיליוני שקלים - סכום שהפתיע גורמים בשוק. העסקה בוצעה הן במזומן והן בהחלפת מניות, ולאחר העסקה מחזיקה קבוצת פישמן בכ-20% ממניות יוניסל. החברה המורחבת תפעל גם באירופה וארצות הברית.

גלזר ונמרוד קמחי, מנכ"ל יוניסל, הגיעו למסקנה שמבנה שוק התוכן הסלולרי בישראל מחייב קונסולידציה. כמו כן, החברות ביקשו להשלים את המיזוג בדרך להנפקת החברה בבורסה.

כ-1.5 מיליון רינגטונים בחודש

שוק שירותי הערך המוסף בישראל מוערך כיום ביותר מ-1.1 מיליארד שקל. חלק הארי שלו עדיין מוחזק על ידי המפעילים הסלולרים, שגורפים בממוצע כ-70% מההכנסות. השוק של ספקי התוכן מוערך בכ-200 מיליון שקל בשנה, ומונה כ-5 חברות גדולות ועוד כ-10 חברות קטנות.

על פי המספרים של טיפקום, משתמשי הסלולרי בישראל מורידים כ-1.5 מיליון רינגטונים בחודש, 600 אלף "גרפיקות" - כדוגמת טפטים ואנימציות - וכ-500 אלף טרוטונים בחודש. עוד קובעת החברה כי כמיליון ישראלים עושים שימוש באינטרנט הסלולרי מדי יום . זאת, בהורדת קבצים, מוסיקה, משחקים, חדשות ותוכניות טלוויזיה.

עם זאת, בתעשייה יש גם מי שמדבר על היקפי הורדות ושימוש נמוכים יותר, ועל אדישות מסוימת של הצעירים (גילאי 16-30), שעדיין לא פוצחה. מפעילות הסלולר מתחילות רק כעת לשים דגש גובר והולך על תחום התוכן בסלולר.

שוק זה צפוי לגדול בעשרות אחוזים מדי שנה בשנים הקרובות, בעיקר כתוצאה מהמשך החדרת שירותי הדור השלישי בסלולר על ידי המפעילות הגדולות. אך בינתיים, שיעורי הרווחיות בתעשייה זו נמוכים ביותר.

שיעור ההכנסות משירותי התוכן, שנחשבים למנוע הצמיחה העתידי החשוב ביותר של המפעילות הסלולריות, נותר ב-2006 כמעט באותה רמה שנקבעה בענף כבר ב-2005.

עתיד נראה בהיר

אמנם שוק הסלולר כולו צמח בקרוב ל-10% ב-2006, אך עדיין הצמיחה בהיקף ההכנסות משירותי התוכן בסלולר, בניכוי SMS, היתה רחוקה מזו שנחזתה תחילה.

טיפקום מדווחת כי סיימה את 2006 עם הכנסות של 20 מיליון שקל ולטענת החברה ברווחיות גבוהה.

את ההשקעה הראשונית בטיפקום, לפני 9 שנים, גייס גלזר מפרופסור חיים בן שחר ומאורי פקר. ב-2000 הצטרפה להשקעה קבוצת פישמן וכעבור שנה רכשה את השליטה בחברה.

טיפקום שרדה את תקופת הבועה, וב-2003 רכשה את חברת iTouch. בזכות הרכישה, נכנסה טיפקום לתחומים חדשים כגון רינגטונים, אספקת פתרונות סלולרים לעסקים ושירותים קוליים.

גלזר אמר היום כי הוא "מאמין מאוד בהמשך ההצלחה של טיפקום במתכונתה המורחבת עם יוניסל ולכן ימשיך לקחת בה חלק פעיל ולתרום לטיפקום גם בעתיד".

לדברי גלזר, אין ספק שהחיבור בין נכסיה של טיפקום לבין אלה של יוניסל יוצר את החברה המובילה והמקצועית ביותר בשוק הישראלי, ויאפשר סוף סוף את הפריצה המיוחלת לשווקים בחו"ל. בחודשים הקרובים יסייע גלזר לנמרוד קימחי, מנכ"ל יוניסל המורחבת, בתהליך המיזוג של שתי החברות.

יוניסל נחשבת בתעשייה למובילת שוק, והיא אכן ביצעה בשנה האחרונה כמה מהלכים ומיזמים משותפים שהצביעו על חשיבה יצירתית ועל אסטרטגיה עסקית, שאמורות לייצר תוצאות אם וכאשר פוטנציאל שירותי הערך המוסף והתוכן בסלולר אכן יבשיל. הכנסותיה השנתיות של יוניסל מוערכות ביותר מ-35 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully