וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול לא ייגמר

דידי חנוך

29.8.2007 / 10:47

לא משנה מה יחקקו, מי שרוצה לשמור על חופש הגלישה שלו ימצא דרך לעקוף את המעקבים והחסימות

השנה הנוכחית היתה עד כה שנה מלחיצה בכל הנוגע לפרטיות וחופש הגלישה. מספר הצעות חוק שסוקרו כאן בהרחבה עברו קריאה ראשונה או טרומית בכנסת ומאיימות לפגוע בדרכים שונות בחופש שכולנו התרגלנו לראות כמובן מאליו.

ההצעות האלה מסוכנות, ויש להילחם בהן. ההצעות האלה מדגימות את חוסר ההבנה התהומי של רבים מהמחוקקים שלנו בכל הנוגע לטכנולוגיה ולמשמעות המעשית של החוקים שהם מחוקקים.

אבל האינטרנט היא לא טלפון. והאינטרנט היא לא רחוב. מדובר במערכת פתוחה שמעניקה כוח רב בהרבה למשתמשים בה. הציטוט והמעקב ברשת קשים בהרבה מאשר באמצעי תקשורת אחרים. ברשות הגולשים כלים טכנולוגיים לעקיפת כל חוק שנועד להצר את צעדיהם. ואם אחת או יותר מההצעות האלו תהפוך לחוק, הרי שמובטח שייווצרו כלים נוספים.

המשטרה רוצה חקיקה שתאפשר לה לעקוב בקלות אחר תעבורת הנתונים שלכם ברשת ולדעת באילו אתרים אתם גולשים? יש כבר כיום אמצעי הצפנה מגוונים. יש אתרים שמספקים שירות הצפנה מלא וממסכים אתכם לגמרי. יש תוכנות שעושות את אותו הדבר. כרגע, האמצעים האלה לא נפוצים מאד או מוכרים מאד. אבל ביום בו הגולש הממוצע ירגיש מאוים, או יחוש שהפרטיות שלו נפגעת, הפופולריות והנראות של אתרים ותוכנות אלה יעלו פלאים. אף כלי אינו עמיד במאת האחוזים, אבל מידת הטרחה שגופים רשמיים ייאלצו לעבור כדי להשיג את המידע אודות הגלישה שלכם תהפוך לכזאת שהופכת את הפרת הפרטיות הקלילה שהמשטרה מבקשת לתהליך קשה בהרבה - בדיוק כפי שהוא כיום.

בכל הנוגע לחסימות תכנים ברשת, הרי שפריצת המחסומים קלה עוד יותר. ביום שבו יהיה בכך צורך, פורומים ברשת הישראלית יתמלאו תוך שעות באמצעי עקיפה ואמצעי פריצת הגנות. אין תוכנת חסימה שעובדת במאת האחוזים, ואין תוכנת חסימה שלא ניתן לעקוף או לפרוץ בדרך זו או אחרת.

כל הנאמר לעיל לא נועד כדי להקל בסכנה הקיימת בחקיקה שנובעת מבורות ופחד. חוקים שייאלצו גולשים לעקפם כדי לשמר את זכותם לפרטיות ולגלישה חופשית הם חוקים מסוכנים. הצעד הבא עשוי להיות חקיקה שתמנע גלישה אנונימית או גלישה באמצעות אתרי פרוקסי, ואז נמצא את עצמנו במדינה שונה מאד מזו בה חשבנו שאנו חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully