וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה עם הפנים לרשת

דידי חנוך

29.8.2007 / 14:45

ההכרזות במסיבת העיתונאים של נוקיה היום לא מותירים ספק. ענקית הסלולר רוצה גם את האינטרנט

במסיבת עיתונאים גדולה שנערכה היום בלונדון, הכריזה נוקיה, חברת הסלולר הגדולה בעולם, על סדרת שירותים ומכשירים חדשים שמהווים המשך ישיר לצעדים של החברה בשנים האחרונות.

המכשירים עליהם הכריזה החברה (ראו ידיעה נפרדת) מכוונים כולם לתחומי המולטימדיה והמשחקים, תחומים בהם מקדישה החברה אנרגיה רבה בשנים האחרונות.

החברה הכריזה על מותג אינטרנטי חדש בשם Ovi ("דלת" בפינית) שמשלב שירותים קיימים של החברה כגון שירות המפות להורדה שהושק עם ה-N95 עם שירותים חדשים כגון אתר לניהול תמונות, חנות מוזיקה וההשקה המחודשת של מותג המשחקים N-Gage. כמו כן, החברה מבטיחה שבעתיד ניתן יהיה לגשת באמצעות מכשיריה והשירות החדש לרשתות חברתיות קיימות.

חנות המוזיקה והשקתו של N-Gage כפלטפורמת תוכנה למשחקים על גבי מכשירי סדרת N הן הכרזות שהיו ידועות מראש ושסוקרו גם כאן יותר מפעם אחת במשך השנה האחרונה. נוקיה כבר הדגימה את N-Gage המחודש לפני קרוב לשנה, והשקתה בקיץ 2007 תוכננה מזמן. עם זאת, שילוב ההכרזות האלה עם המותג האינטרנטי החדש מחזק את התחושה שנוקיה מכוונת לעמדה של שחקנית גדולה באינטרנט.

ולא מדובר כאן באינטרנט הסלולרי הישן. בכירים בנוקיה הבהירו כבר בעבר שמבחינת החברה, מכשיריה יהוו אמצעי גישה לרשת המלאה - גם אם זו מותאמת למסך הקטן יותר של הסלולר.

כל המכשירים שהחברה השיקה היום, כמו גם רבים מהמכשירים שהשיקה בשנה האחרונה, מצוידים בדפדפן MiniMap, שמסוגל לגלוש בהצלחה ובנוחות יחסית ברוב האתרים ברשת.

נוקיה היא כבר חברת הסלולר הגדולה בעולם, עם נתח שוק של קרוב ל-40 אחוז ודומיננטיות בשווקים מתפתחים ובקצה הנמוך יותר של ספקטרום המחירים.

המכשירים והשירותים שהיא משיקה כיום מראים שהחברה נחושה בדעתה להשתלט גם על הקצה העליון של הספקטרום ולהיות החברה שתביא את האינטרנט הנייד לשוק הרחב.

נראה שנוקיה, אפל וחברות נוספות כגון HTC עם הסלולרי של גוגל שצפוי להיות מוכרז בקרוב עומדות להתמודד על הנישה הזאת, שעומדת להתרחב מאד בשנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully