וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני עוברת ל-Windows Media

חברת סוני סוגרת את חנות המוזיקה שלה ונוטשת את קידוד ה-ATRAC. הנגנים החדשים כבר לא תומכים

חברת סוני החליטה היום, בצעד צפוי אך מפתיע, לסגור את חנות המוזיקה המקוונת שלה – Sony Connect, ולוותר על פורמט הדחיסה שלה, Atrac. הפורמט של סוני פותח בתחילת שנות ה-90, בשביל יישום במכשירי המיני-דיסק שהוצגו ב-1992. מאז תמכו בו מרבית מכשירי האודיו של סוני, וגם חברות אחרות השתמשו בגרסאות שלו בשביל דחיסת צלילים. עם זאת, פיתוח של תקני דחיסה אחרים, שהפכו לפופולאריים יותר, גרמו היום לסוני לזנוח את הפרוייקט שלה.

סגירת החנות, שמוכרת כיום שירים בפורמט ATRAC3, לא תתבצע מיד. בסוני אומרים כי היא תפעל לפחות עד מרץ 2008, ותסגר בהדרגה באזורים שונים של העולם. עם זאת, סופו של פורמט הדחיסה קרוב יותר, כיוון ששני נגני מולטימדיה חדשים אותם הציגה החברה בתערוכת IFA כבר זנחו את התמיכה בו.

הנגנים החדשים, אשר שייכים למותג ה'ווקמן' המפורסם של סוני, הם הראשונים שתומכים בפורמטים של Windows Media ו-MP3, במקום ב-ATRAC . הם גם יתמכו בשירותי הורדת מוזיקה מקוונים שעובדים עם מערכת נז"ק (ניהול זכויות קניין) PlaysForSure של מיקרוסופט, ועם שירותים דוגמאת Rhapsody. עד כה, כל מי שרצה לרכוש שירים לנגני סוני, נאלץ לעשות זאת דרך Sony Connect.

הנגנים החדשים – NWZ-S610 ו-NWZ-A810, תומכים שניהם לא רק באודיו (MP3, WMA, AAC), אלא גם בוידאו המקודד ב-MPEG-4, וההבדל ביניהם מתבטא בגודל המסך ותכונות ייעודיות. ה-610 מגיע בגדלים של עם מסך בגודל 1.8 אינץ', וכולל רדיו. המסך של ה-810 גדול יותר – 2 אינץ', ויש לו אוזניות איכותיות, אבל הרדיו נעלם. לשני המכשירים סוללה שאמורה להספיק ל-33 שעות של מוסיקה, או שמונה שעות של וידאו. שני הדגמים יגיעו בגדלים של 2, 4 ו-8 גיגה-בייטים, ומחירם עדיין לא הוכרז. הנגנים יוכרזו באירופה באוקטובר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully