וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ההורדות הגדול

רשת NBC הודיעה כי תפסיק למכור פרקי סדרות ב-iTunes. במקביל תפתח, יחד עם רשת FOX, אתר וידאו משלה

סוף השבוע האחרון היה פורה מאוד בזירת שיתוף סרטונים ומכירת פרקים של סדרות טלוויזיה דרך הרשת. לא פחות משלוש הכרזות שונות הקשורות לנושא, ואולי גם קשורות אחת לשניה, הופצו. בשביל לעשות קצת סדר בבלאגן, צריך קודם כל להבין את המצב הקיים.

נכון לעכשיו, הבמה הפופולרית ביותר לקניית פרקים של סדרות טלוויזיה באופן דיגיטלי היא החנות המקוונת של אפל – iTunes, אשר מאפשרת למיליוני אמריקאים להוריד את הפרקים למכשירי האייפוד שלהם בתמורה למספר דולרים בודדים – 1.99$ ליתר דיוק. בין כל רשתות הטלוויזיה שמספקות חומרים לאייטיונס, הגדולה ביותר היא NBC Universal, בזכות להיטים ענקיים כמו 'גיבורים', 'באטלסטאר גלקטיקה' ו'המשרד'. אם להאמין לאנשי NBC – הם אחראיים ל-40 אחוז מהורדות הוידאו באייטיונס. אם להאמין לאפל, הרשת הגדולה אחראית "רק" ל-30 אחוזים.

שינויים בהרגלי הצריכה

כל זה עומד להשתנות בקרוב. ביום שישי הודיעו אנשי NBC לאפל כי הם לא יחדשו את חוזה ההפצה, אשר נגמר בדצמבר, אלא אם ישתנו מספר תנאים. מה שהם רוצים זה להעלות את המחיר של כל פרק – לטענת אפל בכ-150% - ולהגן על הקבצים עם מערכת נז"ק (ניהול זכויות קניין) טובה יותר, אשר תקשה עוד יותר על הפצתם באופן פירטי. אפל מיהרו להכריז כי הם לא הרעים בסיפור הזה, והסכמה לתנאי NBC תפגע בלקוחותיהם. רשת הטלוויזיה, לעומת זאת, אמרה כי לדעתה אפל שוגים במחשבה כי יש לחנות הוידאו שלהם סיכוי בלי הסדרות הפופולריות של הרשת.

עם זאת, לא הכל אבוד. השיחות הולכות להימשך עד סיום החוזה, ויש סיכוי כי שתי החברות תגענה לעמק השווה. מה שיקשה על כך הוא ניסיון ההרצה של Hulu – אתר שיתוף סרטונים חדש מבית ג'נרל אלקטריק (חברת האם של חברת NBC) וחברת News Corp., לה שייכת רשת FOX. חוץ מסרטוני גולשים, מתכוונים האחראיים לאתר גם להזרים דרכו פרקים מלאים של סדרות טלוויזיה. הצפייה בפרקי הסדרות דרך האתר תהייה חינמית, והרווחים יגיעו מפרסומות. כל זה, כמובן, יגביל את הפרקים לצפייה בארצות הברית בלבד. אם האתר יהיה מצליח, לפחות בשלב התחלתי, רבים הם הסיכויים כי NBC לא תרצה להתפשר בעסקת ה-iTunes, אפילו שמדובר בשווקים שונים – האחד מצריך מחשב ואינטרנט, כשהשני מתבסס על רכישת תוכן וצפייה בו מחוץ לבית.

האמאזונות נכנסות למערכה

אם זה לא מספיק, סוכנויות הידיעות מדווחות כי גם חברת אמאזון, שהודיעה לפני מספר חודשים כי היא תשיק חנות מוזיקה דיגיטלית, מתכוונת לפתוח את החנות באמצע ספטמבר. במבט ראשון הדבר לא נראה מאיים מדי בשביל אפל – אחרי הכל, שירות השכרות הוידאו של החברה נכשל בעקבות צרות טכניות. ואמנם, הסתכלות על אמאזון בראי השנים מוכיחה כי החברה לומדת מהטעויות שלה, ושירות המוזיקה שלה יכול להתברר כמוצלח מאוד. במקרה כזה, החנות של אפל תראה ירידה הן בתחום הוידאו והן בתחום האודיו, וזה כבר משהו שסטיב ג'ובס לא ישמח לראות.

אבל אין צורך להספיד את iTunes, או אפילו לדאוג לעתידה. החנות עדיין נחשבת לענקית בתחום שלה, ואם השמועות על צירוף הקטלוג של הביטלס בהמשך השבוע נכונות הן – ההכנסות של אפל תגדלנה עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully