וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגנים עליך ברלין

דידי חנוך

2.9.2007 / 16:57

כתבנו בתערוכת IFA התאכזב קצת ממצאי הנגנים, אבל מצא כמה פנינים. סמסונג, ארכוס וקריאייטיב בלטו לטובה

מבחינות מסוימות, IFA היתה אכזבה ידועה מראש בתחום הנגנים. ללא אפל ואייריבר, האפשרויות להכרזות חדשות ומפליאות היו נמוכות, וחברות כמו Cowon שומרות את ההכרזות הגדולות שלהן לאירועים אסייתיים ולתערוכת CES האמריקאית. עם זאת, מספר חברות הפגינו נוכחות יפה בתערוכה ואף חשפו דברים חדשים ומעניינים.

הזן של קריאייטיב

אחת ההכרזות הבולטות בתערוכה בתחום הנגנים היתה חשיפת נגן ZEN של חברת קריאייטיב הותיקה. קריאייטיב, שחקנית מפתח בתחום הנגנים, הכריזה על נגן שמהווה מעין יצור כלאיים בין נגן מוזיקה לנגן מולטימדיה. עם מסך 2.5 אינץ', קשה להניח שרבים יצפו בסרטים בנגן החדש של קריאייטיב. אבל לתכני וידאו קצרים יותר, המסך האיכותי נראה מספק, ומשקלו הקל של הנגן הופך אותו למתחרה ישיר לאייפוד נאנו המשודרג הצפוי להיות מוכרז בשבוע הקרוב. הנגן החדש הוא הראשון של קרייאיטיב שתומך בפורמט AAC, מה שמאפשר לו לנגן שירים שהורדו מאלבומים באמצעות תוכנת iTunes הכה פופולרית של אפל, ולאחד הנגנים המעטים יחסית שתומכים גם ב-AAC וגם ב-WMA של מיקרוסופט בנוסף לפורמט MP3 האוניברסלי. הנגן יושק בנפחים של 4, 8 ו-16 גיגה ומנגן DIVX, MPEG4, XVID ו-WMV. לנגן אין עדיין מחיר בארץ, אבל מחיריו באירופה הם: 160 יורו ל-4 גיגה, 200 יורו ל-8 גיגה ו-300 יורו לדגם 16 הגיגה. באיסטרוניקס, יבואנית קריאייטיב, מוסרים שהנגן יגיע לשוק בישראל במשך החודש הקרוב ויזכה לתמחור מקומי בקרוב מאד.

הנגן היפה בתערוכה – של סמסונג

סמסונג המשיכה במגמת השיפור המתמשכת של נגני המוזיקה והמולטימדיה שלה עם השקת YP-P2, נגן מולטימדיה יפהפה עם מסך מגע בגודל 3 אינץ' וממשק (מגע, כמובן) שנראה בבדיקה הקצרה שהספקתי לעשות כממשק נוח מאד. יחסית למסך 3 האינץ' שלו, הנגן קל מאד ושוקל 85 גרם בלבד. הנגן גם תומך בבלוטות' – בין אם באוזניות או במוצרים כגון רמקול הבלוטות' הקומפקטי שסמסונג השיקה בתערוכה ומצויד בנפח אחסון של 2, 4 או 8 גיגה. קורא הטקסט של הנגן נראה מרשים במיוחד, הודות לאפשרות לשנות את הרקע והפונט בהתאם לצורך, כולל אפשרות לדמות את המראה של דפוס על נייר במידה די אפקטיבית. לא הוכרז מחיר לנגן שיוצא לשווקים כבר החודש.

בנוסף, החברה השיקה את מכשיר ההמשך ל-YP-K5 שהושק לפני שנה באירופה והגיע לארץ רק לאחרונה. הנגן החדש, YP-S5, מצויד בכל יכולת שסמסונג הצליחו לחשוב עליה. הוא מנגן וידאו ומוזיקה באוזניות או ברמקול הנשלף וכולל משחקי פלאש, צפיה בתמונות ובטקסט, רדיו ובלוטות'. הבלוטות' הופך למעניין במיוחד כשהנגן משמש כדיבורית לסלולרי, כולל יכולות חיוג. גם הוא שוקל 85 גרם בלבד. גם לנגן הזה עדיין אין מחיר.

הכי גדול והכי קטן מצרפת

חברת ארכוס הצרפתית הציגה בתערוכה את כל מכשירי סדרה 5 החדשה, שמחליפה את סדרה 4 המוצלחת משנה שעברה. Archos 405, היורש לנגן המולטימדיה הקטן של החברה, הוא נגן המולטימדיה הצרפתי הראשון בעל אחסון בפלאש במקום כונן קשיח. זה אומר שהאחסון של הנגן קטן במידה דראסטית ל-2 גיגה, אבל הרחבה באמצעות כרטיס SD מאפשרת להוסיף למכשיר עוד 16 גיגה. המכשיר צפוי להיות על המדפים בישראל כבר השבוע, במחיר של מעט פחות מאלף ש"ח.

מכשיר הדגל של ארכוס הוא ללא ספק 605 WiFi, שמחליף לא אחד, לא שניים, כי אם שלושה מכשירים מהסדרה הקודמת. 504, 604 ו-604 WiFi זוכים כולם להחלפה בדמות נגן הדגל החדש של החברה, 605 WiFi, שמשלב את נפח האחסון המסיבי של 504 עם יכולות הגלישה והזרמת המדיה של 604 WiFi המצוין.

605 WiFi הוא נגן בעל טווח אחסון עצום. הדגם הקל – והזול - ביותר כולל אחסון של 4 גיגה על כונן פלאש, ואפשרות הרחבה בכרטיס SD. יש דגם בינוני עם 30 גיגה, ודגם מסיבי עם אחסון של 160 גיגה. טווחי המחירים של הדגמים השונים עצומים. הדגם הקטן ביותר עולה באירופה 230 יורו, הבינוני עולה 300 יורו ודגם 160 הגיגה עולה 400 יורו.

חידוש משמעותי נוסף ב-605 WiFi הוא הגישה לפורטל התוכן החדש של ארכוס, דרכו ניתן לגלוש מהנגן לתכני וידאו של אתרים כגון DailyMotion ולרכוש תכני וידאו מאתרים כגון CinemaNow.

בשיחה עם ארכוס ישראל מתברר שהטווח ייתרגם באופן אפקטיבי גם לצרכן הישראלי. לפי הערכת היבואן, גרסת 4 הגיגה תעלה כ-1170 ש"ח, גרסת 39 הגיגה תעלה 1650 ש"ח, גרסת 2350 הגיגה תעלה כ-2350 ש"ח. בארכוס ישראל מדברים גם על גרסת 80 גיגה שלא הוכרזה עדיין על ידי החברה הצרפתית, ותעלה בארץ 1900 ש"ח. כל מכשירי 605 מחכים כעת לאישור משרד התקשורת, ויעלו על המדפים מיד כשזה יגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

פיליפס לא מנגנים בארץ

חברת פיליפס הציגה בתערוכה מספר נגנים חביבים, וסקרנה מאד בהצהרות אודות מכשירים עתידיים עם יכולות אלחוטיות שיתחברו למזרימי המדיה של החברה. בעבור המבקר הישראלי בתערוכה, המכשירים האלה היו בעיקר מתסכלים. כיום, פיליפס לא משווקת את הנגנים והמזרימים שלה בארץ, למרות שמשיחות עם נציגי החברה יש תקווה שזה ישתנה בעתיד.

Cowon ספרתיים

החידוש המשמעותי האחד שראינו בביתן של Cowon, יצרנית מותגי Cowon ו-iAudio, היה תוספת אופציונלית של קליטת שידורי DVB-T בנגן A3 של החברה. כידוע, שידורי DVB-T אמורים להגיע לישראל בפריסה רחבה מתישהו בשנה הבאה, כך שהנוכחות המסיבית של מכשירי DVB-T בתערוכה בהחלט מבשרת על עושר של מכשירים שצפוי להיות רלוונטי גם בעבורנו בעתיד הלא רחוק.

סיכום

ארכוס וסמסונג היו החברות המרשימות ביותר בתערוכה, וגם החברות שסביר ביותר שהדגמים שחשפו יגיעו למדפינו במהרה. הנגן של התערוכה, מבחינתי, היה YP-P2 של סמסונג, שמהווה מתחרה ישיר לאייפוד דור 6 שצפוי להיות מוכרז השבוע.

הכתב היה אורח חברת פיליפס בתערוכת IFA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully