וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IFA: הכוכבות הנעדרות

דידי חנוך

3.9.2007 / 19:27

אפל ונוקיה לא באו לברלין, אבל זה לא מנע מהן להיות מנצחות בתערוכה. כתבנו מכתיר את המנצחות שלא הגיעו

מסתבר שלא צריך להגיע לתערוכה כדי לצאת ממנה חברה מנצחת. אפל מוכיחה את זה כבר כמה שנים, כשגם בהיעדרה מושקים אינספור מוצרים שמתממשקים לנגן האייפוד שלה או מהווים תגובה ישירה למוצריה. בתערוכת IFA שנערכת השבוע בברלין נוכחנו שענקית המחשבים והנגנים האמריקאית כבר לא לבד במעמד הזה. לאט ובהדרגה, מצטרפת אליה גם נוקיה.

תומכים ומגיבים לאפל

חברות רבות הציגו בתערוכת האלקטרוניקה מוצרים המשיקים בדרך זו או אחרת לנגני אייפוד של אפל. מזרימי מדיה (ראו הרחבה בכתבה שתתפרסם מחר), תחנות עגינה ומטענים מסוגים שונים. ואנחנו לא מדברים כאן רק על מוצרים של חברות כגון Griffin ו-Belkin, שמוצרים תומכי אייפוד הם הסיבה המרכזית לקיומן. חברות גדולות וותיקות כמו פיליפס ו-JBL ולוג'יטק ודנון הציגו בתערוכה מוצרים משלימים לאייפוד ולאייפון, שממשיכים קווי מוצרים קיימים.

וגם מי שלא תומך בנגן של אפל פועל מתוך מודעות ברורה לקיומו. נגן YP-P2 של סמסונג נראה כתשובה מוקדמת לאייפוד דור 6 שצפוי להיות מושק השבוע. וחברות כמו קריאייטיב נמצאות משני צידי המתרס, עם מוצרים משלימי אייפוד ועם נגן ZEN שנראה כמתחרה ישיר מוקדם לאייפוד נאנו החדש בעל המסך המוגדל. האם יכול להיות שקריאייטיב זכו למידע מוקדם בנוגע לאייפוד החדש, בתור יצרנית רשמית של מוצרים משלימים, וניצלו את הידע לבניית נגן מתחרה? האפשרות בהחלט קיימת.

גם נוקיה במועדון

המצטרפת החדשה למועדון החברות שמשפיעות גם בלי לבוא לתערוכה היא נוקיה הפינית. ענקית הסלולר טוענת כבר זמן רב שהיא יצרנית הנגנים הגדולה בעולם, על בסיס נתוני המכירות של טלפונים בעלי יכולות מוזיקליות. נראה שטענותיה מתחילות לשאת פרי. פיליפס ו-JBL הציגו בתערוכה מוצרים "תומכי נוקיה", בדומה למוצרים שלהם לאייפוד. רמקולים ותחנות עגינה למכשירים כמו N81 החדש ו-N95 המצליח עוזרים לבסס את נוקיה כשחקנית של ממש בשוק המוזיקה הניידת.

אבל לא רק מכשירי עזר לנוקיה הופיעו בתערוכה. כבר שנים שאנליסטים צופים את מותה של מערכת ההפעלה סימביאן, שהתומכת המרכזית שלה היא נוקיה. בברלין ראינו מכשירים סימביאנים של סמסונג ו-LG, שמצטרפים ל-Z8 ויורשו Z10 של מוטורולה ולליין הטלפונים הסימביאניים של סוני אריקסון. המכשיר של סמסונג גם עבד על Series 60, הוריאנט של סימביאן שנתמך על ידי נוקיה.

מסתבר שכאשר חברת הסלולר הגדולה בעולם תומכת במערכת הפעלה סלולרית, היא לא מתה כל כך מהר.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully