וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרימדיה ב-IFA

דידי חנוך

4.9.2007 / 3:20

בברלין ראינו ש-DivX מזרימים סרטים לטלויזיה, ואיתם גם ארכוס וחברה צרפתית אלמונית ומבטיחה בשם Quartek

בתחילת השנה, אחד הדברים הבולטים ביותר בתערוכת CES היה המספר הרב של מזרימי מדיה אלחוטיים בעלי יכולות HD שהושקו. מאז גם יצא לשוק Apple TV של חברת אפל, וניתן היה לצפות שנראה שלל דגמים חדשים ומסקרנים בתערוכת IFA.

הציפיות האלו התגלו כאופטימיות מדי. חברות האלקטרוניקה הגדולות, הזוכות ב-IFA לעיקר תשומת הלב, לא הציגו דגמים חדשים - ובחלק מהמקרים לא הציגו דבר - בתחום הזה. בשיחות עם אנשי החברות היה ברור שהסיבה לכך אינה חוסר עניין בתחום - כולם עובדים על וריאציה משלהם, ולחברות כמו סמסונג יש כבר מוצר בשוק הקוריאני - כי אם שילוב של מוצרים שלא בשלים עדיין לשוק ואמונה שהקישוריות ברוב מדינות אירופה לא מספקת עדיין תמיכה ראויה.

עם זאת, כמה דגמים וחברות בלטו לטובה, בין אם בתחום הוידאו ובין אם בתחום המוזיקה.

הוידאו לא הרג את כוכב הסטרימינג

אם השם Sonos לא אומר לכם כלום, הרי שמעולם לא בדקתם אופציות לבניית מערכת מוזיקה אלחוטית ביתית. סונוס היתה חלוצה בתחום, ובנתה את הפורמט שבו הולכים כל מתחריה הנוכחיים. הפורמט פשוט: יחידה מרכזית עם כונן קשיח שיכולה לקבל מוזיקה מנגן או ממקור נתונים אחר - וכמובן, מאייפוד. כולם תומכים באייפוד וגאים להכריז על כך חוץ מסוני - ויכולה להזרים את המוזיקה למספר יחידות משנה בחדרים שונים בבית. המוזיקה יכולה להיות אותה המוזיקה בכל חדר או מוזיקה אחרת בכל חדר.

לסונוס עצמה לא היו הכרזות חדשות בתערוכה- אם כי נציגי החברה הבטיחו הכרזות מעניינות בחודשים הקרובים - אבל כמה ממתחריה הציגו מכשירים חדשים ומסקרנים.

אחת הבולטות מבין אלו היתה פיליפס, עם דגמים חדשים בסדרת Streamium שלא משווקת בארץ. פיליפס לא הציגה מזרים וידאו חדש, אבל היו לה בתערוכה שני מזרימי מוזיקה בשתי רמות מחיר. היקר יותר, במחיר 700 יורו למכשיר ויחידת חדר אחת ועוד 200 יורו לכל יחידה נוספת לחדר, התאפיין בעיצוב יפה מאד. אחיו הזול יותר, במחיר של 350 יורו ליחידת בסיס, נראה יותר כמו מערכת סטריאו מיני "של פעם" ומיועד לקהל צעיר יותר. משיחות עם נציגת פיליפס ישראל, נראה שיש סיכוי שהמזרימדיה של פיליפס יגיע גם לישראל, אבל לא ברור מתי ובאיזה מחיר.

גם חברת האודיו הוותיקה דנון לא טמנה ידה בצלחת, והביאה מוצר שכבר נחשף לפני חודש אבל לא הוצג מעבר לארוע של החברה ולא יצא עדיין לחנויות. מדובר ב-ASD-3W, תחנת עגינה לאייפוד שמזרימה את המוזיקה לכל רכיב בבית שמסוגל לקבל נתונים ברשת אלחוטית או בכבל. המכשיר הקומפקטי מצויד בשלט ובחיבורים חוטיים ואלחוטיים ונראה די מעוצב וחביב.

זוג מכשירים רציניים יותר של דנון בתחום הם S-32 ו-S-52, ששניהם מזרימים מדיה מאייפוד או מרדיו או מרדיו דיגיטלי, ו-S-52 גם מדיסקים. שני המכשירים תומכים ברדיו HD ואף בשירות המוזיקה המקוון - והלא רלוונטי לארצנו - Rhapsody. שני המכשירים יקרים מאד: 499 ל-32 ו-699 ל-52, ושניהם מיועדים לצרכני רדיו בהיי דפינישן.

והעם ראה את הזרמים

החדשות הגדולות ביותר בתחום מזרימי הוידאו קשורות לחברה שהקודק שלה הביא את מהפיכת הוידאו הפירטי ברשת. מדובר בחברת DivX, שהכריזה לאחרונה שנמכרו מעל 100 מיליון מכשירים שתומכים רשמית בפורמט שלה. בתערוכה הכריזה החברה על D-Link כשותפה ראשונה להפצת המזרימדיה שלה, DivX Connected. מדובר במתחרה ישיר ל-Apple TV של אפל, עם יכולות שעולות על המזרים הפופולרי וקהילת מפתחים פעילה. בנוסף למגוון פורמטי מדיה (כולל XViD), המכשיר תומך כבר עכשיו בפליקר ושירותים אחרים (כולל, כמובן, Stage6 של דיבקס עצמם), ושירותי רשת נוספים צפויים להתווסף כל העת.

יש לציין שזאת השותפות הראשונה מני רבות שמתכננים החבר'ה מדיבקס, שישמחו להתאים את יכולות הנגן בהתאם לדרישות ופלח השוק המיועד של שותפיהם.

גם ארכוס רוצה נתח מעוגת המזרימדיה התופחת, והחברה השיקה בתערוכה את +Archos TV, שמגיע מצויד בנפח אחסון של 80 או 250 גיגה, ומאפשר הקלטה מהטלויזיה והזרמה באיכות DVD מהמחשב למקלט. המכשיר תומך בוידאו, תמונות ומוזיקה והופך מוצלח יותר בשילוב עם הדור החדש של נגני WiFi של ארכוס שנסקרו אתמול. ניתן להזרים מדיה ממנו ישירות לנגני WiFi 605 של החברה. בניגוד לנגנים אחרים בשוק, הקישוריות האלחוטית של הנגן של ארכוס היא בפורמט 802.11G הוותיק, שלא מאפשר הזרמת HD. כמו כן, יכולות רבות של המכשיר כגון גלישה ברשת, תמיכה בסרטי DVD ווידג'טים, דורשות הורדת תוספי תוכנה בתשלום, טקטיקה חביבה על ארכוס וזכורה לרעה מנגניה של החברה. עם זאת, לבעלי נגנים של החברה מדובר במוצר מעניין מאד. מארכוס ישראל נמסר שמחיר גרסת 80 הגיגה צפוי להיות כ-1300 ש"ח, והמכשיר צפוי להיות מושק בחודש נובמבר השנה.

אבל ארכוס אינה החברה הצרפתית היחידה שבעניין הזרמת מדיה. חברת Quartek היא חברה שכמעט שאינה מוכרת מחוץ לצרפת, אבל נציגיה טוענים לנוכחות משמעותית בשוק המקומי שלהם. IFA היתה התערוכה הראשונה מחוץ לצרפת בעבורם, אבל ניכר שמדובר בחברה שאפתנית עם תוכניות מרשימות ומכשירים מעניינים. בכתבה שתתפרסם בהמשך השבוע נדון במכשיר המעניין ביותר שחשפה החברה, אבל היום נספר על i-box-800, מזרים המולטימדיה החביב שלהם. קווארטק מייצרת מכשירים לא יקרים בהגדרתם, ולכן גם מעט עירומים. כך, מזרים המולטימדיה שלהם לא מצויד בכונן קשיח כי אם בחיבור USB, וגם הרשת שלהם תומכת בסטנדרט G הוותיק, כמו זו של ארכוס. אבל בכל הקשור לחיבורים ופורמטים, ההיצע מרשים. המזרים תומך בגרסאות ה-HD של WMV, DiVX ו-MPEG. הוא תומך גם בגרסאות הסטנדרטיות ובנוסף גם ב-XviD, כל גווני ה-MPEG ואף בפורמט של REAL.

באמצעות התקנת תוכנה במחשב, ניתן להזרים מדיה למכשיר. אבל הוא גם מתחבר לרשת בעצמו והופך את הטלויזיה שלכם לרדיו אינטרנט ולדפדפן. קווארטק, שמנהל השיווק שלה ואחד המפתחים הבכירים שלה הם יהודים, היא חברה שאפתנית עם מוצרים מעניינים, שאני מקווה שנשמע ממנה עוד בעולם וגם אצלנו.

הכתב היה אורח פיליפס בתערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully