וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון משקיעה בדור 3.5

ערן גבאי

4.9.2007 / 12:24

החברה שוקלת להקים את רשת דור 3.5 החדשה בהשקעה של יותר מ-100 מיליון דולר באמצעות שני ספקים

פלאפון שוקלת להקים את רשת דור 3.5 החדשה שלה באמצעות שני ספקים, ולא בהכרח השניים שעלו לשלב הגמר על הובלת הפרויקט שצפוי להסתכם בהשקעה של יותר מ-100 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. לשלב הגמר עלו באחרונה אריקסון ונוקיה-סימנס, ואחת מהן תיבחר כספק מוביל להקמת רשת ה-HSPA (דור 3.5) שתוקם בפלאפון לצד רשת הדור השלישי של החברה הפועלת כיום בטכנולוגיית ה-CDMA. קבוצת מוטורולה-ואווי קיבלה לאחרונה הודעה כי היא לא עלתה לשלב הגמר. כמו כן, על פי הידוע גם סיכוייה לשמש כספק שני נמוכים.

ההחלטה של מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, לגבי זהות הספק שיקים את רשת הדור השלישי החדשה של החברה, שההשקעה הכוללת בה תגיע לכ-200 מיליון דולר, תתקבל בשבועות הקרובים. מבין שני הספקים המתחרים, לאריקסון ניסיון רב יותר. באחרונה נודע כי מתחילת 2008 ינהל שלמה לירן, לשעבר מנכ"ל yes, את הפעילות של אריקסון בישראל.

פלאפון מתכוונת להקים רשת דור 3 נוספת בטכנולוגיה זהה לזו של מתחרותיה הגדולות, סלקום ופרטנר. מדובר בטכנולוגיית ה-UMTS/HSPA שהיא רשת דור 3.5 בנתיב ה-GSM. בפלאפון מאמינים ששינוי הטכנולוגיה הוא ההזדמנות לבצע מהפך כולל בשוק הסלולר ולשפר דרמטית את תוצאות חברת פלאפון. כיום, סובלת פלאפון מנחיתות היסטורית מול מתחרותיה בשל העובדה שהיא פועלת בתוואי טכנולוגיית CDMA, בעוד סלקום ופרטנר פועלות בטכנולוגיית ה-GSM (ה-UMTS) הנפוצה בהרבה.

ההערכות מדברות על פער שעשוי להגיע עד כדי 230 מיליון שקל בשנה בשורת הרווח של החברה כתוצאה מהמהלך. התחשיב מתבסס על פער של יותר מ-250 מיליון שקל בשנה כיום בהכנסות של פלאפון משירותי נדידה (רומינג) מול מתחרותיה. על פי תחשיב של 50% תרומה שולית לרווח, מדובר בתוספת אפשרית של יותר מ-130 מיליון שקל לשורת הרווח של פלאפון.

כמו כן, פלאפון נפגעת כיום מרכישת ציודי קצה בעלויות גבוהות מאלה של מתחרותיה, בפערים שמגיעים לעתים עד 50 דולר למכשיר, וכן ממערך עלויות הגבוה מזה שמפעילות המתחרות. שני הפרמטרים האלה מוערכים בשוק בפוטנציאל רווח נוסף של כ-100-90 מיליון שקל בשנה. עם זאת, פלאפון מצליחה השנה לגייס מנויי דור 3 בקצב הכפול מזה של מתחרתה פרטנר. נכון לסוף הרבעון השני של 2007, לפלאפון כ-480 אלף לקוחות דור 3 המהווים כ-20% מכלל לקוחות החברה. פרטנר דיווחה בדו"חות הכספיים שלה כי נכון לסוף יוני 2007 היו לה 397 אלף לקוחות דור 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully