וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו קונה ליתיום באינטרנט

יזהר גביש

5.9.2007 / 12:52

יאהו רוכשת את חברת הפרסום המקוון החמישית בגודלה בארצות הברית - BlueLithium

חברת יאהו הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת הפירסום המקוון BlueLithium תמורת 300 מיליון דולר במזומן. BlueLithium, שנוסדה ב-2004, נחשבת כיום לרשת הפרסום המקוון החמישית בגודלה בארה"ב והשנייה בגודלה בבריטניה, ומעסיקה כ-120 עובדים. החברה מציעה כיום ללקוחותיה חבילות של פרסום מקוון בכ-1000 אתרים שונים. בנוסף, פיתחה BlueLithium טכנולוגיה שאמורה לנטר את פעולות הגולש, ועל ידי כך להציג בפניו באנר פרסומי שמותאם להעדפותיו.

"המוצרים והטכנולוגיה של BlueLithium יהפכו לחלק אינטגרלי מהמאמץ שלנו לבנות את רשת הפרסום המובילה בתחום" אמר ג'רי יאנג, מנכ"ל יאהו. "על ידי מינוף המומחיות והכלים של BlueLithium נוכל לענות טוב יותר על צרכיהם של המפרסמים".

העסקה הנוכחית היא שלב נוסף במאבק שמתנהל בין מיקרוסופט, גוגל ויאהו על תחום הפרסום המקוון, מאבק שהוביל למספר עסקאות ענק. לפני כארבעה חודשים רכשה גוגל את חברת דאבלקליק תמורת סכום של 3.1 מיליארד דולר, וזמן קצר לאחר מכן רכשה מיקרוסופט את חברת הפרסום aQuantive תמורת 6 מיליארד דולר. כשבוע לאחר מכן, הודיעה גם יאהו כי היא רוכשת את חברת רייט מדיה תמורת 680 מיליון דולר.

במקביל, עוררו הרכישות הללו גם ביקורת רבה מצידם של ארגונים העוסקים בתחום הפרטיות ברשת, החוששים כי יאהו, גוגל ומיקרוסופט עלולות לנצל את המידע הרב שהן מחזיקות ברשותן, לטובת המפרסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully