וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על אתרי שיתוף ישראליים

עודד ירון

5.9.2007 / 20:35

שלושה אתרי שיתוף קבצים ישראליים הוסרו; מחשביהן הוחרמו. הפשיטה: לבקשת האגודה להגנה על יצירות סינמטוגרפיות

שרתים ומחשבים הוחרמו ממפעילי שלושה אתרי שיתוף קבצים ישראלים, בפשיטה על בתיהם שבוצעה בחודש שעבר - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. פעולת האתרים הופסקה בהוראת בית המשפט.

הפשיטה בוצעה בעקבות תביעה של האגודה להגנה על יצירות סינמטוגרפיות (אלי"ס), המייצגת את חברות הסרטים הגדולות הישראליות והבינלאומית, והשתתפו בה נציגי אלי"ס בשיתוף כונסי נכסים. בית המשפט המחוזי בחיפה הסיר היום את איסור הפרסום מעל הפשיטה, לבקשת אתר Ynet. שמם של הנתבעים לא הותר לפרסום.

אלי"ס הגישה תביעה נגד בעלי שלושת האתרים Xboom, Myakuza ו-Donkey, שסיפקו אינדקס של כתוביות לסרטים ולינקים לקובצי הורדה, בנוסף למידע על הסרטים. הפשיטה בוצעה מתוקף צו במעמד צד אחד, שנתן סגן הנשיא בית המשפט המחוזי, גדעון גינת. הצו כלל הוראת כינוס נכסים, וצווי מניעה האוסרים על המשך פעילותם של האתרים.

עו"ד ערן פרזנטי, המייצג את אלי"ס, אמר ל"הארץ" כי שלושת האתרים "מסייעים, מעודדים ותורמים רבות לתעשייה הפיראטית של החלפת קבצים". פרזנטי סיפר, כי פרט למחשבים שהוחרמו בפשיטות, הוחרמו גם השרתים שעליהם אוחסנו האתרים משלוש ספקיות אינטרנט, ובהן 012 וברק.

פרזנטי אמר, כי בשלב זה אין כוונה לתבוע משתמשים. "אנחנו הולכים מהכבד אל הקל, ומנסים למנוע את פעילות האתרים, שמקלים מאוד על ההורדה. לגבי המשתמשים, זו סוגיה שהחלטנו לדחות אותה לאיזושהי תקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully