וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IFA: המכשירים השווים

דידי חנוך

6.9.2007 / 13:12

ראינו הרבה מכשירים בתערוכה בברלין. אבל מה מהם היינו רוצים לראות בבית? הנה המכשירים הלוהטים ביותר

היו רגעים בזמן הסיורים בתערוכת האלקטרוניקה העצומה בברלין בהם לא יכולתי להבדיל בין טוב ורע. כשאתה רואה מאות מסכים ביומיים וחצי, אתה עשוי להתבלבל קצת.

אבל למרבה המזל, עברו כמה ימים מאז השיבה מגרמניה, וכשתופסים מרחק, אפשר לחשוב. אפשר גם לקבוע מה היו המכשירים המגניבים ביותר, המרשימים ביותר והשווים ביותר שנצפו בתערוכה. באופן לא מפתיע, רובם הוזכרו בסקירות הקודמות שלי, אבל נחמד לראות את כולם יחדיו.

הנגן

לאחר התלבטות, ואחרי ההכרזה של אפל אתמול, נבחר ארכוס 605 WiFi לנגן המרשים ביותר בתערוכה. אייפוד טאץ' עולה 300 דולרים בגרסת 8 הגיגה. לפי מנהגי התמחיר המקובלים, סביר להניח שהוא יעלה 300 יורו באירופה. זאת אומרת שהוא יעלה כמו גרסת 80 הגיגה של הארכוס. פי 10 אחסון. מסך 4.3 אינץ' לעומת מסך 3.5 אינץ' באייפוד.

נכון, האייפוד סקסי יותר, הממשק שלו ודאי נוח יותר, משקלו נמוך מזה של ה-605 והוא גם דק. אבל שניהם אלחוטיים, ובאותו מחיר תקבלו נפח אחסון עצום ומסך גדול יותר. סוף הסיפור, מבחינתי.

הטלויזיה - עיצוב

נאלצתי לחלק את סוגיית הטלויזיות לשתיים מכיוון ששני מקלטים בלטו בזכות דברים שונים כל כך, עד שלא יכולתי לוותר על אף אחד מהם. בקטגוריית העיצוב אי אפשר להתעלם מה-Aurea של פיליפס - טכנולוגיה של אורות LED בשולי הטלוויזיה, אשר מאירים בהתאם לצבעים שמופיעים על המסך. יש, אמנם, מקום לוויכוח האם זה באמת מעשיר את חוויית הצפייה או שמא מדובר בגימיק, ועד שלא נוכל לסקור את המכשיר במשך שבוע לפחות, קשה יהיה לומר בוודאות. אבל אין ספק שמדובר במכשיר מרהיב, חדשני ומעניין שראוי לציון, ו-26 הרמקולים המובנים הם תוספת מרשימה.

Aurea תעלה בישראל המון כסף, וודאי לא תשווק ברשתות השיווק. אבל אם ייצא לכם לראות אותה, תראו משהו שלא דומה לשום דבר שראיתם, וזה כבר ראוי לציון.

הטלויזיה - מסך

זוכרים שהבעיה של פלזמה היתה שהשחור לא היה שחור מספיק, וזה פגע באיכות הצפייה? בפלזמות החדשות של פיוניר מסדרת KURO, זאת ממש לא בעיה. השחור שחור. ממש שחור. ועל רקע השחור, הכל נראה טוב יותר.

בשבוע הבא תושק הסדרה בישראל, ואז נדע מה יהיה מחיר המכשירים אצלנו בישראל. ברור שהם לא יהיו זולים, אבל מדובר בשיפור של חוויית צפייה באופן ממנו קשה להתעלם. אנחנו מקווים לפרסם ביקורת על המכשיר בשבועות הקרובים, ואז נדע האם הוא מרשים בסלון כפי שהוא הרשים בתערוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

החידוש

יכול להיות שזה בגלל שהם הביאו אותי לתערוכה (ראו גילוי נאות בתחתית הכתבה) ולכן ביליתי זמן רב יותר בדוכן שלהם, אבל נראה שפיליפס הביאו לתצוגה יותר מוצרים חדשניים מכל חברה אחרת. כאן נתעכב על TagTiles, טכנולוגיה שעדיין לא הגיעה לשלב המוצר אבל כבר נראית מבטיחה ומרתקת.

מדובר בלוח של נורות LED, עליו ניתן להניח כל מיני לוחות משחק, כשהמשטח מזהה אותם ומגיב בהתאם. הטכנולוגיה נועדה למשחקי לוח ומשחקים חינוכיים, והרשימה בעיקר בגמישות שלה. לוח כזה בגן ילדים יכול לשמש בסיס למגוון גדול של משחקים אינטראקטיביים.

היו לפיליפס גם מטענים אוניברסליים נחמדים, הדגמה של עזרי המשחקים מסדרת amBX ועוד צעצועים נחמדים, אבל דווקא משחק הילדים הוא זה שנראה לי כמשהו שעשוי בעתיד להעשיר את חייהם של אנשים, ולכן הוא זה שזוכה כאן להבלטה.

המצלמה

יכולות זיהוי פרצופים והתמקדות בהם הפכו לאחרונה לנפוצות מאד. כמעט לכל יצרן מצלמות יש גרסה משלו לזיהוי הפנים, ברמות מורכבות, תחכום ודיוק שונות. אבל סוני לקחו את העניין הזה עוד כמה צעדים קדימה כשהשיקו את T200 - מצלמת הסייברשוט החדשה שלהם, שלא מזהה רק פנים כי אם חיוכים.

כן, מדובר במצלמה שלומדת את החיוך שלכם ואז תצלם רק כשהוא יופיע על פניכם. אני סבור שזאת המצלמה הראשונה שמזהה הבעות פנים ופועלת על פיהן. האם האמירה הוותיקה "צ'יז" תעבור מן העולם?

הטלפון

נוקיה ומוטורולה שומרות את התותחים הכבדים שלהן לתערוכות 3GSM ולא הגיעו לתערוכה. אבל סמסונג ו-LG הקימו דוכני ענק עם המון מוצרים, ושתיהן הביאו גם טלפונים סלולרים.

אחד מאלה היה מכשיר שהופיע כאן כגאדג'ט היום עם הכרזתו, ובדיקה קצרה שלו בתערוכה הותירה רושם רב עוד יותר. מדובר ב-Viewty של LG, טלפון בעל מסך מגע גדול וממשק הזהה לזה של המכשיר אותו הוציאה החברה הקוריאנית בתחילת השנה בשיתוף עם פראדה. בניגוד לפראדה, ל-Viewty יש מצלמת 5 מגפיקסל וקישוריות דור 3. ומכיוון שאין לו שם של חברת עיצוב מפורסמת, הוא צפוי לעלות כ-200 יורו פחות מקודמו המעוצב. זהו ללא ספק הטלפון עם הממשק הטוב ביותר שאי פעם היה למכשיר של LG, ונשמח מאד לראות אותו בישראל.

מכשיר התערוכה

המכשיר המגניב ביותר שראיתי בתערוכה לא הגיע מחברה מפורסמת, וגם לא נכנס לאחת הקטגוריות המקובלות. אבל הוא חדשני,מעניין, מתפתח ויצא לי לשוחח עם המפתח הראשי שלו, כך ששמעתי מיד ראשונה על העתיד המתוכנן.

מדובר ב-VisualSound VS51 של חברת Quartek הצרפתית, אותה חברה אלמונית - מחוץ לצרפת - עליה סיפרתי בסקירת מזרימי המדיה. VS51 נראה כמו רמקול מסוג שהיה מאוד נפוץ בתערוכה: רמקול ארוך אחד שיושב מתחת לטלויזיה ואמור לספק סאונד כמו מערכת של מספר רמקולים.

לפיליפס, סמסונג ו-LG יש רמקולים כאלה, אבל המכשיר הזה, שמספק סאונד סביר בהחלט (קווארטק לא קיבלו קיר בתערוכה, אז איכות הסאונד בהדגמה היתה פחות טובה מהאופטימלית, אם כי עדיין הרמקול נשמע אחלה). במחיר של 350 יורו, הוא גם זול במידה משמעותית ממתחריו המפורסמים יותר.

אבל המחיר לבדו לא מספיק כדי להפוך את VS51 למכשיר המגניב ביותר שראינו בתערוכה. את הכבוד הזה הוא מקבל בזכות חיבור USB ומקודדים של MPEG4, דיבקס, MP3, JPEG ועוד מגוון רחב מאד של פורמטי וידאו ותמונות. זה אומר שניתן להשתמש ברמקול כדי להציג ולנגן מגוון סוגי מדיה דיגיטלית על מסך הטלויזיה אליו הרמקול מחובר. פשוט חברו את אמצעי האחסון החביב עליכם באמצעות ה-USB, והוא ינגן את התוכן בטלויזיה וישמיע את הצלילים בכוחות עצמו. המכשיר כולל גם קורא כרטיסים בפורמטים הנפוצים (SD, MMC, MS), כך שתוכלו להעביר אליו את כרטיס הזיכרון של המצלמה, הנגן או הטלפון שלכם,ולנגן את המדיה ישירות מהכרטיס למקלט.

וזה מגניב. ומגניבות ברמה גבוהה במחיר שצרכן ממש יכול להרשות לעצמו מספיק כדי להפוך את Quartek VisualSound 51 למכשיר השווה ביותר שראינו בתערוכה.

גילוי נאות: הכתב היה אורח חברת פיליפס בתערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully