וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפוד של הספרים

סוכנויות הידיעות

9.9.2007 / 11:41

חברת אמזון מתכננת להשיק בחודש הבא ספר אלקטרוני עם חיבור אלחוטי, Amazon Kindle שמו

האם שוק הספרים עומד בפני מהפכה דומה לזו שחולל נגן המדיה אייפוד (iPod) של חברת אפל בשוק המוסיקה? קמעונית האינטרנט אמזון צפויה להשיק בחודש הבא את הספר האלקטרוני קינדל (Kindle).

השקתו של הקינדל באה בעת שענקית אינטרנט אחרת, גוגל מתכננת להתחיל בסתיו הקרוב לגבות תשלום עבור גישה מלאה לעותקים דיגיטלים של חלק מהספרים הנכללים במאגר הספרים המקוון שלה. כך לפי דיווחים בסוף השבוע בתקשורת בארה"ב ובבריטניה.

הספר האלקטרוני החדש של אמזון, אשר יימכר לפי ההערכות במחיר של יותר מ-400 דולר, יאפשר חיבור אלחוטי לחנות הספרים המקוונת של אמזון, דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

בשבוע שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי גוגל תתחיל לגבות תשלום עבור עותקים דיגיטלים של ספרים, וכי המו"לים הם שיקבעו את מחירי העותקים וכי נתח קבוע מההכנסות יישאר בידי גוגל.

המהלכים של אמזון וגוגל באים לאחר שחברת סוני היפאנית השיקה בשנה שעברה מכשיר לקריאת ספרים דיגיטלים, בשם רידר (Reader). גודלו של הרידר כגודל ספר והוא כולל מסך של שישה אינצ'ים ודי זיכרון כדי לשמור 80 ספרים. רידר, הנמכר תמורת 300 דולר, כולל סוללה המאפשרת 7,500 דפדופי עמודים.

במקביל נערכות הוצאות הספרים לקראת הצמיחה המתוכננת בשוק הספרים הדיגיטלי. כך למשל, המו"לית בלומסברי, המוציאה לאור את ספרי הארי פוטר בבריטניה, מעוניינת להתחיל להפיץ מהדורות דיגיטליות של כל ספריה, אמר מקור המקורב להוצאה לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

מנהל התוכן הדיגיטלי של הוצאת הספרים פנגווין העריך, כי השקתם הצפויה של הספרים האלקטרונים של אמזון וסוני בבריטניה צפויה להוות גורם חיובי עבור שוק הספרים הדיגיטלים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully