וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי מחייכת באינטרנט

ערן גבאי

9.9.2007 / 14:08

סמייל מדיה וטדי הפקות משיקים אתר תוכן וידיאו חדש. המקימים מבטיחים הפקות וידאו באיכות טלוויזיה

סמייל.מדיה, החברה הבת של אינטרנט זהב בבעלות מלאה הפועלת בתחומי המדיה, נרגעה מעט בשנה האחרונה. אחרי שב-2006 המנכ"ל, אלי הולצמן, נאבק ראש בראש בדפי זהב על התואר רוכש האתרים האינטרנטיים הגדול בישראל, נעלמה אינטרנט זהב מזירת הרכישות והורידה פרופיל. גם הדיבורים על הקמת שיתופי פעולה בחו"ל, נבדקו במשך יותר משנה, ללא תוצאות עד כה. בין לבין, גם דו"חות החברה האם אינטרנט זהב חשפו ברבעונים האחרונים התייצבות בשורת ההכנסות של פעילות המדיה על כ-19 מיליון שקל ברבעון, בעוד פעילות המדיה והתוכן של אינטרנט זהב אמורה להיום קטר הצמיחה העיקרי של החברה.

הלילה, מבטיחים בסמייל מדיה, המגמה תתחיל להשתנות. הלילה יעלה לאוויר אתר התוכן החדש של סמייל מדיה בשיתוף טדי הפקות, TEDY.TV, שעל ייסודו דיווחה החברה כבר בנובמבר 2006. שתי החברות חתמו לפני כמעט שנה על הסכם לייסוד חברה חדשה לתכני וידיאו אינטרנטיים, ומאז עמלו השתיים על הקמת פורטל ישראלי לתכני וידיאו ברשת ששם לו למטרה להפיק טווח רחב של תוכניות באיכות טלוויזיונית למדיום האינטרנט. סמייל מדיה מחזיקה ב-50.1% בחברה החדשה והבעלים של טדי הפקות מחזיקים ב-49.9% הנותרים.

בסמייל מדיה ובטדי הפקות מצהירים, "אנחנו לא רוצים לעשות טלוויזיה באינטרנט, אלא הפקת וידיאו באיכות טלוויזיה המתאים לאינטרנט". הולצמן כבר מכין את עצמו לתחרות החדשה על עולם התוכן באינטרנט אל מול ערוצי הטלוויזיה שאף הם פתחו בשנתיים האחרונות אתרי תוכן משלהם או שיתופי פעולה כדי שלא לזנוח את הזירה האינטרנטית.

"יש שחקנים חדשים בתחום התוכן באינטרנט בשנתיים האחרונות שחושבים שאם עושים תוכן טוב בטלוויזיה אז אפשר לעשות תוכן טוב גם באינטרנט, אך המודל הישראלי הוכיח שלא כך הדבר", אומר הולצמן ותוקף את הנעשה בעולם התוכן האינטרנטי כיום, "לגולש הישראלי נמאס שמפליצים לו בפנים זבל באינטרנט. אנחנו ניתן כבוד לגולש ונשקיע בו ובתוכן שנייצר".

הולצמן טוען כי הפרסום באינטרנט צפוי להגיע לרמה של כ-30% מסך עוגת הפרסום ולסגור את המצב האנומלי, כדבריו, בו זמן הצפייה הגדול באינטרנט אינו מתורגם להכנסות ישירות מפרסום. בכך יותר מרומז הולצמן לכך שהגידול בהכנסות הפרסום מהאינטרנט עשויות לבוא על חשבון הכנסות הפרסום בעיתונות.

ואכן הקמת פורטל התוכן החדש בשיתוף טדי הפקות היא הצהרת כוונות מבחינת אינטרנט זהב, שרכשה לפני כשנה אתרים ופורטלים באינטרנט בכמה מיליוני דולרים, וכעת מבקשת ליצור שיתוף פעולה וסינרגיה בינם לבין האתר החדש, ולהשתלט על נתח הכנסות גדל בפרסום. הולצמן מודה כי סמייל מדיה נעלמה מעט בחודשים האחרונים והוא מייחס זאת בעיקר למיזוג של אינטרנט זהב עם קווי זהב
שהצריך משאבים ניהוליים ותשומת לב ניהולית רבה.

השותפה של סמייל מדיה למיזם היא טדי הפקות, הנמצאת בבעלותם של טמירה ודודו ירדני. כיום מפיקה טדי הפקות מגוון תוכניות טלוויזיה/מדיה ואירועים חיים, וכן מחזיקה בהסכמים בלעדיים עם אומנים ישראלים מובילים. ב-2001 כבר חברו אינטרנט זהב וטדי הפקות למיזם תוכן משותף שלא הצליח ונמחקו בגינו כמה מיליוני שקלים. "נשארה הכימיה האישית וכעת אנחנו מקימים את המיזם החדש", אמר הולצמן.

בסמייל מדיה ובטדי הפקות ציינו כי באתר, שיעלה לאוויר לראשונה הלילה, יהיו 12 הפקות מקור ועוד כ-10 הפקות מקור נוספות כבר בשלבי יצירה. כמו כן, לאתר יהיה שיתוף פעולה עם רשת מקושרים הגדולה, הנהנית מכ-700 אלף צפיות בחודש וכ-400 אלף משתמשים רשומים וכן שיתופי פעולה עם כל אתרי התוכן של אינטרנט זהב.

בסמייל מדיה מאמינים שאתרי הווידיאו יהפכו מקור פורה להכנסות בשנים הקרובות, ומקווים שהאתר החדש עם טדי הפקות יהווה את מרכז פעילות תוכן הגולשים של החברה ויסייע לפעילות המדיה של החברה להמשיך ולצמוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully