וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה 6120

דידי חנוך

9.9.2007 / 14:19

הסלולרי החדש של נוקיה הוא זאב בעור של כבש. למרות המראה הקומפקטי והמעוצב, מדובר במכשיר מתקדם מאד

נוקיה 6120 קלאסיק נראה כמו אחד הטלפונים הפשוטים והנפוצים של חברת הסלולר הפינית. אתם מכירים אותם, כמעט לכל החברים שלכם היה אחד כזה בתקופה זו או אחרת. וזה לא מפתיע, המכשירים האלה פופולריים מאד בארץ ובעולם בזכות הפשטות, האמינות והעמידות שלהם.

אבל החזות של המכשיר הזה קצת מטעה. מדובר בטלפון דור 3.5, שממשק המשתמש ורשימת התכונות שלו מוכרים למשתמשי המכשירים המתקדמים יותר של נוקיה, כגון N73, בזכות מערכת ההפעלה סימביאן.

מדובר כאן במכשיר שהוא מעט יצור כלאיים, ונותרת שאלה עיקרית אחת: האם ההכלאה עובדת?

ממשק פיזי ועיצוב

6120 הוא אחד המכשירים המעוצבים ביותר שיצאו מהמפעלים של נוקיה לאחרונה. הוא דק, ואפילו ניתן לכנותו יפה - מילה שלא מקושרת בדרך כלל למכשירי נוקיה. המבנה שלו סולידי מאד, ולמרות ממדיו הקטנים הוא מרגיש מוצק ומשמעותי ביד.

הממשק של המכשיר הוא ממשק סימביאן Series 60 גרסה 3, אותו הממשק שנמצא במכשירים המתקדמים ביותר של נוקיה. בשילוב בין העיצוב הקומפקטי לממשק רב העוצמה נמצאים היתרון והחסרון הגדולים ביותר של המכשיר הזה. הוא מעניק הרבה מאד באריזה קטנה וזולה יחסית, אבל הגודל הקומפקטי הצריך ויתורים כואבים מבחינת שימושיות.

במה דברים אמורים? משתמשי המכשירים הסימביאניים של נוקיה רגילים להימצאותם של מספר מקשים: מקש התפריט, מקש C, מקש העפרון ומקש הפונקציה. מקש העפרון, המשמש לדברים כמו החלפת שפה, חסר ב-6120. גם מקש הפונקציה, שתפקידו נועד להגדרה על ידי המשתמש, לא שרד את צמצום הממדים.

מדובר בשני מקשים שמסייעים מאד להפיכת המכשירים המתקדמים של נוקיה לנוחים מאד לשימוש, והעדרם - במיוחד של מקש העפרון - הורגש מאד בבדיקה. אמנם ניתן להשתמש במקש הכוכבית לפונקציות דומות, אבל זה פחות נוח ממקש ייעודי, ופחות אינטואיטיבי למשתמש שרגיל למכשירים האחרים של החברה.

מחיר נוסף של גודל המכשיר הוא המקשים הקטנים. אני לא זוכר מתי ביצעתי הקלדות שגויות רבות כל כך במכשיר של נוקיה. גם כאן מדובר במשהו שניתן להתרגל אליו, אבל רמת הנוחות נופלת מהסטנדרט של החברה.

מצלמה ומולטימדיה

המצלמה של המכשיר היא מצלמת 2 מגפיקסל, המצלמה החלשה ביותר במכשיר סימביאני בשוק הישראלי. ככזו, היא עושה עבודה סבירה, אולי אפילו יותר מסבירה, ובהחלט עומדת בשורה אחת עם המצלמות המצויות במכשירים מקבילים של החברות המתחרות. היא גם מהירה יותר ממה שמשתמשי נוקיה מכירים ממכשירים מתקדמים יותר, אם כי המהירות מושגת על חשבון הפוקוס האוטומטי.

נגן המוזיקה של הטלפון שונה מעט מהנגן הסטנדרטי של המכשירים הסימביאניים מבית נוקיה, כנראה מתוך התאמה למסך הקטן. הוא נוח מאד ומגיב במהירות, גם אם מנגנים שירים מתוך כרטיס הזיכרון (MicroSD, אותו יש לרכוש בנפרד).

גלישה

6120 הוא המכשיר הקטן - והזול - ביותר המצויד בדפדפן המצוין של נוקיה, דפדפן MiniMap הכלול בכל המכשירים של החברה בעלי מערכת ההפעלה סימביאן. כפיצוי על גודל המסך, ניתן לסובב את התצוגה לרוחב בקלות רבה, מה שמאפשר גלישה נוחה בהחלט. מהירות קישוריות דור 3.5 מאפשרת גלישה מהירה, והדפדפן מגיב מהר מאד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מערכת ההפעלה

כאמור, 6120 מצויד במערכת הפעלה סימביאנית. סדרה 60, גרסה 9.2, תת גרסה 3, ליתר דיוק (שמישהו יעשה משהו עם השמות של גרסאות סימביאן). מכיוון שהוא מצויד בזיכרון פנימי לא רב (64 מגה ראם, 128 מגה רום. עוד 32 מגה לתוכנות וקבצים) מערכת ההפעלה מתנהגת קצת אחרת מאשר במכשירים מתקדמים אחרים. ברירת המחדל שלה בעת יציאה מיישומים היא סגירתם, וכדי לצאת מיישום מבלי לסגור אותו יש ללחוץ על כפתור התפריט.

בסה"כ, מערכת ההפעלה עובדת מהר מאד במכשיר, ומספקת חווית משתמש נוחה ופשוטה יותר מהמוכר למשתמשים במכשירי סימביאן האחרים של נוקיה. הנוחות הזאת באה על חשבון עוצמה, כמובן.

יישומים משרדיים

6120 מצויד בערכת התוכנות Quickoffice הכלולות בכל הטלפונים הסימביאניים של נוקיה. בנוסף, יש כאן גם קורא קובצי PDF. ניתן להשתמש במכשיר כדי לקרוא קובצי אופיס שונים בנוחות, והתוכנות פועלות במהירות סבירה.

משחקים

אולי הבשורה המאיימת ביותר לרוכשים פוטנציאליים שרוצים להשתמש במכשיר ככלי עבודה היא קיומו של המשחק Marble במכשיר. מדובר בגרסה של Zuma הידוע לשמצה, אחד ממבזבזי הזמן הקיצוניים ביותר שהומצאו. אני פונה למפתחי טלפונים בנימה נרגשת: תפסיקו לשים באבל ברייקר בטלפוני Windows Mobile ואל תשימו זומה במכשירים סימביאניים. יש לי אתר לערוך, ואני לא יכול לבזבז את כל הזמן שלי על משחקים שמוטמנים כמו סוסים טרויאניים בטלפונים שאני סוקר. תודה.

סיכום

6120 הוא ללא ספק החבילה הקטנה והזולה ביותר בה תוכלו לקבל את השימושיות של המכשירים הסימביאניים מבית נוקיה. המחיר של הקומפקטיות והעלות הנמוכה הוא שימושיות מוגבלת מעט, שהופכת את המכשיר לפחות מתאים בעבור משתמשים מתקדמים. לקהל הרחב, מדובר באחד המכשירים האטרקטיביים ביותר בשוק כיום.

מספרים

קישוריות: מיניUSB, בלוטות', אינטרנט סלולרי HSDPA
כרטיס זיכרון: מיקרוSD
משקל: 89 גרם
מצלמה: 2 מגפיקסל
סוללה. רשמית: 250 שעות המתנה. 3 שעות דיבור. בפועל: מחזיק יום
מסך: 2 אינץ'
* מחיר באורנג': במבצע 35 ש"ח לחודש (1260 סה"כ). זיכוי מלא למדברים מעל 200 ש"ח. בחנות המקוונת 25 ש"ח לחודש (900 סה"כ). זיכוי מלא למדברים מעל 200 ש"ח.
* מחיר בסלקום: 52 ש"ח ל- 36 חודשים (1872 סה"כ) או במסגרת מבצע שדרוגים חדש 600 ש"ח* 3 חודשים. במסגרת המבצע "אהבה חופשית" ניתן לשדרג את הטלפון ושלוש חודשים לדבר חופשי, לגלוש, לשלוח הודעות SMS (לא כולל חו"ל ואביזרים) עד גובה העלות החודשית המשולמת.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully