וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים באש

אתר הגיימינג הישראלי Vgames מציע ללקוחות שמשלמים דמי מנוי להוריד גרסאות פרוצות של משחקים

תגידו מה שתגידו, סצינת משחקי המחשב והוידאו של ישראל פרובינציאלית מאוד. מתוך 3 הקונסולות של הדור החדש קיבלנו, בינתיים, רק אחת ביבוא רשמי. יש מעט מאוד יבואנים של משחקים בארץ, ורק מפיצה עולמית גדולה אחת – אטארי, פתחה אצלנו נציגות. משחקים מגיעים באיחור, או לא מגיעים בכלל. מי שסובל מזה הם הצרכנים, שלא תמיד יכולים לקנות את המשחק או הקונסולה שהם רוצים.

אבל זו רק בעיה אחת – הבעיה השניה היא שבגלל המודעות הנמוכה לשוק המשחקים, והקושי הטמון בהשגת הכותרים עצמם, אנשים כאן מרגישים שיש להם את הזכות להוריד משחקים "פרוצים", כשהתירוץ הכי נפוץ הוא "מי הולך לשלם -300-200 שקל על משחק. רק פראיירים". השיקול של תשלום על יצירה אומנותית, או של תרומה לתעשיית המשחקים - גם המקומית - על ידי קניה של כותר מקורי בכלל לא עומד על הפרק בהרבה מקרים.

בהיעדר גופי משחקים גדולים, התפקיד של ההסברה וההגנה על המפתחים נופל, בחלקו, עלינו העיתונאים. אל תבינו אותי לא נכון – התפקיד הראשי שלנו הוא לבדר אתכם. אבל בתור אנשים שמכירים את תעשיית המשחקים, ואף חיים ממנה, יש לנו אינטרס לראות אותה גדלה ומתפתחת. אנחנו, כך אני מקווה, לא מבקרים גרסאות פרוצות של משחקים, לא מעודדים פירטיות וחלקנו הגדול אף מתחשב במחיר המשחק בציון של הביקורת. המטרה, אחרי הכל, היא להגיד לכם אם לקנות או לא לקנות – לא להגיד אם שווה להוריד את המשחק.

מורידים גרסאות פרוצות, בתשלום

הסיבה לכך שכתבתי את הפסקה האחרונה היא דיווח שהתקבל אצלנו במערכת, על פיו אתר משחקים ישראלי גדול – לטענת בעלי האתר אף "המוביל בישראל", מוביל את האנשים להורדה של משחקים פרוצים. האתר – Vgames, מציע על שרתיו גרסאות פרוצות של כותרים מפורסמים, יחד עם הוראות בעברית לפריצת המשחקים הללו.

מה שמסבך את כל הסיפור הזה הוא העובדה שבויגיימס מציעים את המשחקים האלה לא לכל הגולשים, אלא רק לאלה מהם שמשלמים דמי מנוי חודשיים. מה שזה אומר, הוא שלא רק שניתן להוריד כותרים פרוצים, אלא הדבר גם עולה כסף, והכסף הזה הולך לא למפתחים אלא לקופת האתר. נכון לרגע הפרסום, ניתן להוריד משרתי האתר כותרים כמו Half Life ו-Red Alert – משחקים שעדיין נמכרים בחנויות.

מעבר לסוגיית החוקיות, ועל פי מה שידוע לי הדבר לא חוקי בעליל, מדובר בשירות מאוד גרוע לקהילת הגיימרים הישראליים, שלומדים מהאתר כי להוריד תוכן פרוץ זה בסדר, ולשלם על היכולת להוריד אותו זה דבר הגיוני.

תגובות לכתבה

ניצן דיקשטיין, מנהל אתר ויגיימס, מסר בתגובה ש"כל המשחקים שיושבים ב-Vgames והינם משחקים מלאים הם משחקים שהזכויות עליהן פתוחות לכולם, וניתן למצוא אותם בכל אתר אפשרי, או משחקים ישנים מאוד שלא ניתן להשיגם שנים בחנויות – ועל כך אנחנו שמים דגש. יתרה מזאת, אנו לא מעלים משחקים שהגיל שלהם הוא לפחות 7 שנים, וברוב המקרים משחקים של 12 שנה ויותר כגון Duke Nukem, Warcraft3, Sim Tower ועוד.

נבדוק פעם נוספת את כל המשחקים הנמצאים במאגר, על מנת להוריד משחקים שאכן יש חשש שמא הם פוגעים בזכות קניין / יוצרים זו או אחרת, ונפעל להורדתם לאלתר. חשוב להבהיר כי לפני העלאת משחק זה או אחר, אנו מקיימים בדיקות אלו."

תגובתו של מר דיקשטיין לא עוברת את מבחן המציאות. כך, למשל, המשחק Anachronox שנמצא על שרתי ויגיימס, הושק בשנת 2001 ועדיין נמכר בחנויות. גם Half-Life ו-Serious Sam נמכרים בחנויות למרות הותק שלהם.

אלברט אלכזוב, מנהל שירות לקוחות, תמיכה ואבטחה בהד ארצי מולטימדיה, הגיב לדברים באומרו "לא נראה לי הגיוני שאתר כמו "VGAMES" מעורב בגניבת משחקים. באם זה אכן כך, אנו נפעל בהתאם, ונוריד לאלתר כל מה שקשור ללינקים המאפשרים הורדת משחקים לא חוקיים!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully