וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרו מיליון אייפונים

TheMarker

10.9.2007 / 20:03

נגן ה-iPod המיליון נמכר רק כעבור שנתיים מהשקתו; בשבוע שעבר הוזילה אפל את את iPhone ב-200 דולר

שבוע לאחר שיצרנית מוצרי האלקטרוניקה (סימול AAPL) עוררה את זעם הלקוחות כאשר הוזילה ב-200 דולר את מחיר מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone, הודיעה היום החברה כי מכרה אתמול את ה- iPhone המיליון - כמעט שלושה שבועות לפני המתוכנן, ו-74 ימים בלבד מאז השקתו של iPhone ב-29 ביוני. מניית אפל עולה ביותר מ-2% במסחר בוול סטריט.

מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, ציין כי המכירות הערות של iPhone מאז הגעתו למדפי החנויות גבוה לאין ערוך מקצב האימוץ של iPod, אשר הגיע לרף של מכירת מיליון יחידות רק בחלוף שנתיים מהשקתו.

ביום חמישי האחרון פירסם ג'ובס במכתב באתר האינטרנט של אפל בו התנצל בפני רוכשי iPhone בגין הוזלת מחירי המכשירים ב-200 דולר חודשיים בלבד לאחר הגעתם למדפי החנויות, והתחייב עקב כך להעניק ללקוחות קיימים זיכוי של 100 דולר בחנויות אפל.

הודעת ג'ובס באה על רקע אי נחת בקרב לקוחות iPhone בעקבות הודעת אפל אתמול בדבר הוזלת מחיר ה-iPhone מ-599 דולר ל-399 דולר. במכתב שפירסם באתר אפל, הודה ג'ובס כי קיבל באופן אישי מאות אי מיילים מלקוחות החברה "אשר הביעו אי שביעות רצון מהחלטת אפל להוזיל את מחיר הטלפון ב-200 דולר חודשיים לאחר יציאתו לשוק".

מכירות iPhone היוו 1.8% מכלל מכירות מכשירי הסלולר בארה"ב בחודש יולי, לפי נתוני חברת המחקר iSuppli. לפי תחזית iSuppli, צפויה אפל למכור 4.5 מיליון מכשירי iPhone בשנת 2007, ויותר מ-30 מיליון מכשירים בשנת 2011. מניית אפל עלתה ביותר מ-4% במסחר בוול סטריט.

לקראת השקת iPhone לפני חודשיים אמר ג'ובס כי המכשיר - שהוא שילוב של טלפון סלולרי, נגן מוסיקה ווידיאו, וכלי גלישה באינטרנט - יהפוך למקור ההכנסה השלישי בחשיבותו של החברה, אחרי נגן המדיה iPod ומחשב המקינטוש, האחראים להכנסות שנתיות של 10 מיליארד דולר כל אחד. אפל מקווה למכור 10 מיליון מכשירי iPhone עד 2008 ולהשתלט על נתח של 1% משוק הטלפונים הסלולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully