וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM בקוד הפתוח

רפאל פוגל

16.9.2007 / 8:32

החברה תשלב טכנולוגיות OpenOffice במוצריה, תתרום קטעי קוד ותעמיד 35 מתכנתים סינים לרשות הפרויקט


חברת יבמ מצטרפת לקהילת OpenOffice.org, המפתחת יישומי משרד ממוחשב בקוד פתוח. החברה הודיעה כי תשלב את הטכנולוגיה במוצריה, תתרום לקהילת הקוד הפתוח קטעי קוד המפותחים במסגרת מוצרי Lotus Notes, ואף תרתום לפרויקט את ניסיונם וכישוריהם של 35 מתכנתים המועסקים על ידי החברה בבייג'ין, סין.

זהו צעד נוסף של יבמ לעבר החזית המאוחדת שתומכת בפורמט ה-ODF ונלחמת בניסיונותיה של מיקרוסופט לקדם את ההכרה בתקן ה-OpenOfficeXML (ooXML) שלה על ידי גופי תקינה בינלאומיים. ביבמ צופים כי תרומת הטכנולוגיה, הקוד ומשאבי הפיתוח של החברה תשרת את קהילת המשתמשים והחברים באופן-אופיס בכל העולם.

בחברה מאמינים כי ההצטרפות להתאגדות הקוד הפתוח תשפר את יכולתה לספק ערך מוסף גבוה יותר למשתמשים במוצרים ובשירותים מתוצרתה. שיתוף הפעולה במסגרת אופן-אופיס אמור להרחיב את היקף התמיכה של יישומים בתקן ODF, ובפתרונות המבוססים על טכנולוגיה של אופן-אופיס.

מאז יצא לדרך פרויקט אופן-אופיס במארס 2000, נרשמו למעלה מ-100 מיליון הורדות של החבילה, שפותחה בעזרת אלפי מתכנתים עצמאיים ועל ידי חברות שונות. בשבע השנים שחלפו מהגדרת תקן המסמכים הפתוח ODF, חל גידול משמעותי בדרישה לכלים לטיפול במידע וליישומי משרד ממוחשב הכתובים על בסיס תקנים פתוחים, ומוצעים לשימוש חינם.

תקן ODF מאפשר לתעשיית המחשוב כולה להתאחד סביב תקן אחד, באופן המשחרר משתמשי מערכות שולחניות ממשימות הסבה ותרגום נתונים בין תוכנות - שלכל אחת מהן פורמט קנייני משלה.

מיליוני המשתמשים בחבילת אופן-אופיס ואלפי המפתחים הנמנים עם הקהילה ייהנו לא רק מתרומת הקוד של יבמ, אלא גם מהתחייבות החברה לארוז ולהפיץ תוכנה חדשה המבוססת על טכנולוגיית אופן-אופיס, ותומכת בתקני ISO ODF.

תקן ODF מבסס את מעמדו כפורמט היחיד המאושר על ידי גופי תקינה בינלאומיים. הבעלות עליו אינה מוחזקת בידיה של חברה מסחרית כלשהי, והוא אינו מוגבל לפלטפורמת מחשוב או מערכת הפעלה מסויימת.

עשרות חבילות תוכנה בקוד מקור פתוח כמו גם חבילות מסחריות הנמכרות בתקן מלא תומכות בתקן ODF. אימוץ התקן מבטיח שימור יעיל ונוח יותר של מידע ונתונים, אפשרות בחירה בין מספר גדול של ספקים ותיאום טוב יותר בהעברת נתונים.

תוכנות בקוד פתוח משפיעות יותר ויותר על עולם המחשוב. מספר גדול של קהילות וארגונים משתפים פעולה במיזמים כאלה, בעוד ממשלות, חברות עסקיות, בתי ספר ומוסדות השכלה גבוהה מאמצים את הכלים הנוצרים במסגרת התאגדויות הקוד הפתוח. הצטרפות חברת ענק כמו יבמ להתאגדות ממשיכה מומנטום זה.

מחברת יבמ נמסר כי שורת ארוכה של מדינות ובהן סין, יפאן, צרפת, איטליה, בלגיה, נורווגיה, דנמרק, ברזיל, פולין וקרואטיה כבר אימצו מדיניות ממשלתית התומכת ב-ODF, ומקדמת את השימוש בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully