וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפונים בוואלה! שופס

ערן גבאי

16.9.2007 / 11:29

וואלה! ממשיכה את שיתופי הפעולה בתוך קבוצת בזק: פלאפון מבצעת פיילוט למכירת מכשירי סלולר באתר וואלה! שופס

וואלה! נכנסת סוף סוף למשפחת בזק. פחות מחודש מאז שהכריזו החברות וואלה! ו-yes, שתיהן מקבוצת בזק, על שיתוף פעולה ראשון ביניהן, מסתבר כי גם פלאפון, החברה הבת של בזק, תתחיל בקרוב בניסוי לשיווק טלפונים סלולריים באמצעות אתר האינטרנט וואלה שופס.

פלאפון לא נהגה עד כה להיעזר בערוצי מכירה באינטרנט, מלבד באמצעות אתר החברה, וזו הפעם הראשונה שפלאפון חורגת ממנהג זה. נדמה שיש יד מכוונת בבזק למהלכים האחרונים בקבוצה בכל הקשור למציאת סינרגיה טובה יותר בין החברות הבנות בקבוצה, תחת מגבלות ההפרדה המבנית המחייבות את בזק.

בשלב הראשון תציע פלאפון לשיווק מספר מוגבל של דגמי מכשירים, אך בכוונת החברות להגדיל את שיתוף הפעולה ביניהן. אם שיתוף הפעולה בין וואלה! ו-yes טומן בחובו גם חשש למאבק בין שתי החברות על מעמדן העתידי כמובילות תחום התוכן בקבוצת בזק, הרי ששיתוף הפעולה עם פלאפון נתפש כטבעי בהרבה.

מדובר בפיילוט מכירה ראשון של פלאפון למכשירים סלולריים, וההערכה היא שבפלאפון מעוניינים לפתוח ערוץ מכירה נוסף, אך המכירה של מכשירים באינטרנט אינה צפויה להפוך לערוץ מכירה מוביל, ועיקר המכירות ימשיכו להתבצע במרכזי השירות. פלאפון מפעילה מזה שנה אפשרות לרכישת מכשירי סלולר באתר החברה, אך ככל הידוע רק כמה אלפי מכשירים בודדים נמכרים בחודש באופן זה. אחת הסיבות לכך היא העובדה שמכשיר הסלולר בפלאפון חייב לעבור התאמה לקבלת קו במרכזי החברה, כך שרכישה שלא במרכז השירות אינה חוששת את הטרחה בהגעה למפגש עם נציגי פלאפון.

מבין אתרי המסחר האלקטרוני בישראל בולטת עליונותו של אתר וואלה! שופס שנהנה ממיתוג חזק, וממעמד תחרותי החזק פי שניים מזה של ארבעת מתחריו לצמרת אתרי המסחר בישראל - 1000-P של אינטרנט זהב; נענע שופס של נטוויז'ן; אתר המסחר אולסייל; ו-GetIT של תפוז. חמשת האתרים האלה חולשים יחדיו על יותר מ-80% מהיקפי הסחר האלקטרוני בישראל.

הסחר האלקטרוני בישראל צומח בקצב של 5%-10% בשנה לכל היותר ונאמד בהיקף של עסקות המתבצעות באתרי הסחר בישראל של כ-1.1-1.5 מיליארד שקל בשנה. לוואלה! שופס הכנסות שנתיות של כ-35 מיליון שקל, שיעור רווח גולמי מהפעילות הנאמד ב-41% ושיעור רווחיות של כ-15%. לפי סקר TIM האחרון, נחשפים מדי שבוע לאתר כ-728 אלף איש. האתר מגלגל עסקות בהיקף כולל של כ-450 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully