וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אדובי

ארז בן-ארי

18.9.2007 / 9:00

חשבתם שצריך אדובי רידר כדי לקרוא קובצי PDF? יש גם חלופות שמעיקות פחות על המחשב. קבלו מדריך

קבצי PDF הם הסטנדרט, דה-פקטו, למסמכים, מצגות וטפסים שניתנים להורדה באינטרנט. הסיבה לכך היא שקבצים אלו מכילים את המידע בצורה יעילה וחסכונית, אך בעיקר "קבועה". פירוש הדבר הוא שאת הקובץ ניתן יהיה לראות בצורה זהה ומדויקת בכל מערכת הפעלה, ללא חשש מבעיות תאימות או שינויים במבנה הקובץ, כפי שעלול לקרות בקבצי-טקסט אחרים. חברת אדובי - מפתחת הפורמט, מציעה להורדה ללא תשלום תוכנה מיוחדת לקריאת קבצים אלה, אך רבים מרגישים כי מדובר בתוכנה כבדה, איטית וגדולה מדי. יש הטוענים כנגד הנפח שתופסת תוכנת הקריאה – 22 מגה להורדה, וכמעט 100 מגה על הדיסק הקשיח לאחר ההתקנה. אחרים מרגישים שהזמן הארוך שלוקח לה להיפתח הוא המטרד העיקרי. כך או כך, קיימות ברשת לא מעט אלטרנטיבות לצפייה בקבצי PDF, ולחלקן יש גם יתרונות נוספים.

צ'אנס נוסף

למרות הטענות, מגיע לאדובי כבוד רב – בסופו של דבר תקן PDF, מצוין הוא. החברה אינה קופאת על שמריה, ולכן לפני שנעבור לסקור אלטרנטיבות, חשוב לציין שלא מזמן הושקה תוכנה חדשה בשם Adobe Digital Editions, גרסה קלה יותר של קורא PDF. נפחה הוא 3 מגה בלבד, וניתן להתקין אותה בקלות, ישירות מתוך הדפדפן. אדובי גם מציעה גישה לספרייה שלה, בה אפשר למצוא הרבה ספרים ומגזינים אלקטרוניים להורדה בחינם. אך החיסרון של Digital Editions הוא התצוגה שלו. התוכנה, כן מתברר, מציגה את הטקסט בצורה פחות יפה וברורה לקריאה מאשר הרידר המקורי. אם כי למען האמת, אני חושב שרוב המשתמשים לא ישימו לב לכך.

שכנים, שלום

אחת המתחרות החזקות של Adobe היא חברת Tracker, המציעה ללא תשלום את תוכנת PDF XChange. תוכנה זו רזה למדי – 10 מגה להורדה, שגם לאחר ההתקנה נשארים רק 10 מגה. גם הביצועים שלה טובים מאוד, והיא פותחת גם קבצי ענק במהירות אדירה. החיסרון שלה הוא באיכות. הרידר המקורי של אדובי מציג תמונה יפה יותר, וזה מורגש במיוחד כאשר מוצג על המסך טקסט קטן, או שהמסמך מוצג בהגדלה נמוכה.

מתחרה נוסף של ה-Adobe Reader הוא Foxit, שמציע גם הוא ביצועים מהירים ביותר. ההורדה וההתקנה שלו מהירים ביותר – 1.6 מגה שנפתחים ל-4 מגה של תוכנה, וכמעט בלתי מורגשים מבחינת מקום על הדיסק הקשיח. יתרון נוסף שיש לתוכנה על מתחריה הוא האפשרות להוסיף הערות לקובץ כעיטורים גרפיים או טקסט. לדוגמא, סטודנט יכול לשלוח למרצה שלו עבודה שכתב, והמרצה יכול להוסיף הערות ולשלוח את הקובץ בחזרה. גם פה התצוגה על המסך פחות טובה מזו של הקורא מבית אדובי, אך למען האמת, לדעתי רק חדי העין ירגישו בהבדל. באתר של Foxit מובטח שהתוכנה תומכת במגוון שפות, והתרגשנו לגלות את העברית בתפריט, אך השמחה התחלפה באכזבה כשגילינו שהתמיכה לא עובדת. ועוד מילה לגבי עברית – במידה ופתחנו מסמך טקסט עברי, רבים חושבים שהחיפוש לא עובד, אבל הסיבה לכך היא שהעברית היא "ויזואלית", כך שכדי למצוא מילה מסוימת יש להקליד אותה מהסוף להתחלה – "בצמ" במקום "מצב", למשל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שורות תחתונות

למרות שאדובי שיפרה משמעותית את הרידר שלה בגרסה 8 לעומת גרסה 7, עדיין מדובר במוצר כבד: גם להורדה, גם להתקנה וגם לשימוש, אבל עצם העובדה שאפשר להוריד תוכנה בכמה שניות, בלי שמנסים לדחוף לך עוד כמה "בונוסים" (כמו גרסת אולטרא-לייט של פוטושופ) והתוכנה לא מציקה על עדכונים ושדרוגים בכל הפעלה כבר נותן מוטיבציה לנסות אותה.

דבר אחד שחשוב לזכור לגבי האלטרנטיבות הוא שהן אינן מושלמות. מסמכים מורכבים בעלי גרפיקה ואפקטים עלולים מדי פעם להיראות לא כמו שצריך באחת מהתוכנות, וישנם אפילו מקרים בהם היא נתקעת או קורסת. האם עדיין שווה לנסות? לדעתנו, ללא ספק – החיסכון בזמן ועצבים הוא משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully