וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימפוניה של IBM

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 9:57

IBM מציבה אלטרנטיווה למיקרוסופט: משיקה חבילת תוכנות משרדיות חינמית המבוססת על Open Document

יבמ משיקה תוכנה חינמית שתתחרה בתוכנת אופיס של מיקרוסופט, ומחדשת את היריבות הישנה בין שתי הענקיות.

יבמ עומדת להעלות היום לאינטרנט חבילת תוכנות שכוללת יישומים שיתמודדו מול מרכיבים של חבילת התוכנות הפופולרית אופיס - מעבד תמלילים שיתחרה ב-Word, תוכנת גיליונות אלקטרוניים שתתחרה ב-Excel ותוכנת מצגות עסקיות כאלטרנטיווה ל-Power Point.

חבילת התוכנות של יבמ, שנקראת סימפוני, ניתנת להורדה חינם. הגירסה הביתית של אופיס שמציגה מיקרוסופט נמכרת ב-120 דולר באתרי מכירות באינטרנט. יבמ תעניק את תוכנת סימפוני גם ללקוחות שירכשו את הגירסה האחרונה של תוכנת Notes שלה, שעולה 145 דולר לכל משתמש.

מלינוקס לאופיס

גירסאות קודמות של חבילת סימפוני, שהחלה חברת לוטוס דיבלופמנט למכור ב-1983, הובסו בשווקים על ידי מיקרוסופט. יבמ, שרכשה את לוטוס ב-1995, ניסתה להתחרות מול מוצרי מיקרוסופט כשהציעה אלטרנטיבות חינמיות, כגון לינוקס, מערכת ההפעלה ששימשה להפעלת שרתים בחדרי מחשב של תאגידים וממשלות. כעת, מזהה יבמ מזהה הזדמנות להמשיך באסטרטגיה זו בשווקים נוספים.

צעד זה מיועד בעיקר לקדם את תכנת Notes שלה, שכוללת תוכנת דואר אלקטרוני ותוכנת מסרים מיידיים, כתשובה לתכנת Outlook של מיקרוסופט. סימפוני עושה שימוש בסטנדרט הבינלאומי לתצוגת מידע שנקרא Open Document Format, ומקווה בכך להגביר את קבלת הסטנדרט הזה, שאינו עובד היטב בשילוב עם מוצרי מיקרוסופט. המטרה המוצהרת של הסטנדרט הבינלאומי היא לאפשר למשתמשים של יישומי תוכנה שונים לקרוא את אותו מסמך, מבלי שייאלצו להשתמש באותה תכנה.

סימפוני מבוססת על Open Office, פרויקט פיתוח שמהווה גם את הבסיס לחבילת התוכנות השולחניות סטאר אופיס של סאן מיקרוסיסטמס וגוגל.

משתפים פעולה עם OpenOffice

בשבוע שעבר הודיעה יבמ כי תצטרף ל-OpenOffice.org שמציע אלטרנטיווה חינמית לאופיס של מיקרוסופט. למרות שלא ניתן יהיה להוריד את סימפוני מאתר Open Office, הודיעה יבמ שתמסור את הקוד שפותח על ידי מהנדסי התוכנה שלה.

השקת סימפוני מתרחשת בעקבות כישלונה של מיקרוסופט בשבוע שעבר, כשניסתה לאשר את הקוד של המסמכים שלה כקוד בינלאומי על ידי ארגון התקנים הבינלאומי בז'נווה.

סטיב מילס, סמנכ"ל התוכנה של יבמ, אמר כי "אנחנו לא יכולים לעשות כסף ממוצר שאנחנו מחלקים חינם." אך אם חברות גדולות יתקינו את סימפוני בחלק ממחשבי העובדים שלהן, אולי יוכלו להשקיע את הכסף שנחסך ולקנות מוצרים אחרים של יבמ.

האנליסטים סבורים שההגמוניה של מיקרוסופט במשרדי החברות הגדולות לא עומדת להסתיים בקרוב. מיקרוסופט מוסרת כי יש לה 500 מיליון לקוחות וכי מכרה 71 מיליון רישיונות לגירסה האחרונה של אופיס בשנה הפיסקלית שמסתיימת ב-29 ביוני. אך יבמ מקווה שהצעד יעודד את הקונים לבחון גם את האלטרנטיבות האחרות. משתמשי תוכנת סימפוני יוכלו לקרוא ולערוך את רוב המסמכים שנוצרים על ידי תכנת Word של מיקרוסופט.

"זה הרגע הנכון, אם יבמ עומדת לעשות את הצעד הזה", אמרה איימי ווהל, יועצת לתוכנות משרד בפנסילבניה. לדבריה, הקונים שוקלים אם לעבור לשדרוג היקר לאופיס 7.0, הגירסה החדשה שהוציאה מיקרוסופט באחרונה. וול צופה כי רבים יהיו מוכנים לשקול לעבור להשתמש באלטרנטיווה של יבמ עבור משתמשים כגון עובדים במרכזי שירות טלפוניים, שאינם עושים שימוש נרחב בתכנות שולחניות.

בטסי פרוסט, סמנכ"לית אופיס במיקרוסופט, אמרה שאינה מאמינה שהתוכנה החינמית של יבמ תשפיע על תוכניות הלקוחות. פרוסט מצפה שהלקוחות שאיתם היא עובדת ימשיכו לעבוד עם אופיס בגלל "נוחות השימוש, עלויות ההכשרה הנמוכות והשמירה על רמת האמינות והביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully