וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון האירופי: זהה לאמריקאי

דידי חנוך

18.9.2007 / 13:00

חברת אפל חשפה היום את iPhone שיושק באירופה. מדובר באותו המכשיר בדיוק, ללא התוספות המקוות

מאז ההכרזה על iPhone בתחילת השנה, נפוצו שמועות על כך שהמכשיר יושק בהמשך באירופה בגרסה משודרגת המותאמת לשוק הסלולרי המתקדם יותר ביבשת. הציפייה העיקרית היתה שהאייפון האירופי (שהוא ככל הנראה האייפון שיגיע לישראל, אם יגיע) יהיה מכשיר דור שלישי. האייפון, אחרי הכל, הוא מכשיר שגלישה באינטרנט נמנית על היישומים העיקריים שלו.

בהשקת האייפון הבריטי היום בלונדון התבדו התקוות בנוגע לאייפון דור 3, לפחות בשלב זה. הגרסה האירופית שתושק זהה למכשיר שנמצא בשוק האמריקאי. אותה קישוריות Edge (דור 2.75) ואותה קישוריות WiFi. המכשיר אמנם מושק עם חבילת גלישה בלתי מוגבלת, אבל לא בדור 3 הנפוץ בהרבה באירופה.

ג'ובס הסביר את ההחלטה שלא להשיק מכשיר דור שלישי בטענה שזמן הסוללה של דור 3 נמוך בהרבה, ושאפל לא תשיק מכשיר דור 3 עד שתפתור את הבעיה. "אולי בשנה הבאה", אמר.

אכזבה נוספת היתה מחירו הגבוה של האייפון הבריטי. המכשיר יימכר במחיר של 269 ליש"ט, כלומר 535 דולרים. גם בהתחשב בעלות המחייה הגבוהה יותר בבריטניה לעומת ארה"ב, הפרש 135 הדולרים לעומת המחיר האמריקאי הוא משמעותי ומדובר במחיר יקר במיוחד בהתחשב בכך שהמכשיר נמכר עם חוזה של 18 חודש.

צעד שגוי?

ימים יגידו האם מדובר בטעות טקטית של אפל. השוק האירופי הסלולרי הוא שוק מתקדם בהרבה מהאמריקאי, והצרכנים המתקדמים – הלקוחות הטבעיים של האייפון – משתמשים כבר זמן מה במכשירי דור 3.

כמו כן, הכיסוי של רשת Edge באירופה רחוק מלהיות מלא, וודאי שלא מתחרה בכיסוי דור 3. הבחירה לא לעבור לקישוריות המתקדמת יותר עשויה לפגום בהתלהבות של השוק האירופי שציפה מאד להשקת המכשיר המצליח (מאד) של אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully