וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבדים חדשים ל-AMD

מיכל רמתי

18.9.2007 / 13:49

AMD תשיק מעבדים בעלי ליבה משולשת - לאחר שבעבר כבר השיקה מעבדים מתקדמים יותר, בעלי ליבה מרובעת

יצרנית השבבים מתכוונת להשיק מעבד בעל ליבה משולשת בתחילת השנה הבאה. מתחרתה כבר השיקה מעבד בעל ליבה מרובעת, וגם AMD עצמה כבר השיקה מעבד בעל ארבע ליבות, אף כי באיחור לעומת אינטל. החברה טרם פרסמה את המחירים הצפויים למעבדים החדשים.

עם זאת, AMD מסבירה כין אין מדובר בצעד אחורה, אלא בניסיון לפנות לשוק רחב יותר. AMD מציינת כי לפי חברת מרקורי ריסרץ', נתח השוק העולמי של מחשבים שולחניים עם מעבדים בעלי ליבה מרובעת הגיע ל-2% בלבד ברבעון השני, נתון שלטענת AMD מראה כי השוק בשל גם למעבדים ברמת ביניים - בעלי ביצועים טובים יותר ממעבדי הליבה הכפולה, אך זולים יותר ממעבדים בעלי ליבה מרובעת.

מעבד פנומנלי

AMD הודיעה כי תשיק את המעבד החדש שלה, פנום (Phenom) בשתי גרסאות - גרסת ארבע ליבות ברבעון הרביעי של השנה, וגרסת שלוש ליבות ברבעון הראשון של 2008. גירסת הליבה המשולשת מיועדת למחשבים ברמת ביניים, בעוד הליבה המרובעת מיועדת למחשבים חזקים במיוחד - לגיימרים או לגרפיקה מורכבת.

יש המעריכים כי השבב בעל הליבה המשולשת הוא למעשה דרכה של AMD לנצל את פס הייצור של מעבדי ארבע-הליבות בצורה המיטבית, ולשווק גם מעבדים שאחת מארבע ליבותיהם פגומה, במקום להשליכם. AMD חלקה על טענה זו, והדגישה כי היא מעוניינת להרחיב את היצע המעבדים שלה, על מנת לאפשר התאמה רבה יותר לכל צרכן וצרכן.

אין מדובר בנוהג חדש - אינטל ו-AMD כבר נקטו בשיטה זו בעבר: לפי השמועה, מעבד סלרון של אינטל היה זהה לפנטיום 4, רק בעל טרנזיסטור מנוטרל, ואילו מעבד דורון של AMD היה למעשה אתלון XP פגום. שיטה זו לא רק מגדילה את ניצולת פס הייצור, שתמיד מניב גם מעבדים פגומים, אלא גם מקטינה את כמות הפסולת הנוצרת בתהליך.

אינטל, ככל הנראה, לא תוכל להשיק מוצר דומה, לפחות בזמן הקרוב, שכן טכנולוגיית הייצור של אינטל למעשה כוללת שילוב של שני מעבדי ליבה כפולה, ולכן לא נוצרים בקלות מעבדים בעלי 3 ליבות. רק בשנה הבאה, עם יציאת דור נחלים של מעבדי ארבע הליבות של אינטל, תוכל אולי אינטל להשיק גירסת 3 ליבות.

לפי חברת המחקר iSuppli, חברת AMD הצליחה לזכות ב-2.5% מנתח שוק המעבדים על חשבון אינטל ברבעון השני. אינטל היא עדיין מובילת השוק הברורה עם 78.8% מהשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully