וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו Mash: התרשמות ראשונית

דידי חנוך

18.9.2007 / 17:44

הרשת החברתית החדשה של יאהו מראה שהחברה למדה משהו בתחום מאז השקת יאהו!360

הרקורד של יאהו בתחום הרישות החברתי מעט מפוקפק. יש לחברה אמנם שני אתרי ווב 2.0 מצוינים ומובילים (פליקר ודלישס), אבל את שניהם היא רכשה ולא פיתחה.

הניסיון העצמאי הקודם שלה בתחום החברתי היה 360, אתר שרוב משתמשיו נרדמו משעמום לפני שהשלימו את בניית הפרופיל שלהם. כעת משיקה החברה בבטא סגורה את Mash, שמראה כי גם יאהו יודעת להעתיק כשצריך, ואפילו עושה את זה לא רע.

יאהו!פייסבוק

מבט מהיר במאש מראה שיאהו יודעים להקיש facebook.com בדפדפן שלהם. האתר החדש מזכיר מאד בתחושה שלו את הרשת החברתית המצליחה. הוא מינימליסטי, נוח ומצויד כבר כעת במספר תוספים (מודולים).

המודולים מאפשרים ליאהו להשתמש באחד היתרונות הגדולים שיש לה על מתחרותיה בזירה החברתית - אותו יתרון שלא ידעה לנצל כהלכה ב-360 - והוא האינטגרציה עם השירותים והתכנים הקיימים של החברה. בין המודולים שניתן להוסיף מצאנו דברים כמו מצב מניות, פליקר ותמונת פרומו שמראה שילובים עם יישום המפות של החברה.

מינימליסטי

העיצוב של עמוד הפרופיל במאש בהחלט דומה יותר לפייסבוק מאשר למייספייס. למעשה, הוא עוד יותר מינימיליסטי. הסוד למינימליזם הוא היכולת של המשתמש להקליק כמעט על כל דבר בעמוד ולשנות אותו, במקום להשתמש בתפריטים מסובכים. המבנה הזה מעודד משתמשים הרפתקנים לראות איך הם יכולים להתאים את העמוד לטעם שלהם. עם זאת, משתמשים שרגילים מאוד לפייסבוק עשויים לשבת מול המסך ולא להבין מה רוצים מהם בכלל, כפי שגילינו כשצירפנו לרשת במהלך הבדיקה חובבת פייסבוק מושבעת.

בסך הכל, נראה ששימוש מושכל בטיפים או עמוד הדרכה נוח יכולים לפתור את העניין הזה. ברגע שמתחילים להתרגל אליו, הממשק באמת נוח מאד.

החברים הכי טובים

אחד המאפיינים המעניינים במאש הוא היכולת ליצור "שכבות" של חברים, ולא רק לחלק אנשים ל"חברים" ו"כל השאר". כאן יש "חברים", "משפחה" ו"החברים הכי טובים", כשכל פיסת תוכן אותה אתם מעלים לאתר ניתנת לסיווג כנראית או בלתי נראית לקבוצות מסויימות. זאת תוספת משמעותית לפרטיות של המערכת, שיושמה בעבר ברשת הבלוגים Vox.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

באגים

Mash הושק לפני מספר ימים כבטא סגורה, כך שלא מפתיע לראות שיש בו כרגע באגים. לא כל קישור עליו לחצנו עבד, והתמונה שהוספתי כתמונת הפרופיל נעלמה שוב ושוב. גם חברים נעלמים ומופיעים באופן שנראה מעט אקראי.

אבל כאמור, זוהי רק תחילת דרכה של הרשת החברתית הזו, ואין ספק שהמתכנתים יעבדו על מציאת פתרון לבעיות הקיימות.

מתחרה לגיטימי?

השאלה האמיתית שנשאלת היא האם מאש יכול להפוך את יאהו! לשחקנית משמעותית בתחום הרשתות החברתיות. התשובה היא שקשה לדעת. אין לו יתרונות משמעותיים על פייסבוק, כך שקשה להניח שאנשים ימהרו לנטוש את הרשת הצומחת והכה-פופולרית לטובת זו החדשה של יאהו. עם זאת, לצידה של יאהו עומדים מיליוני משתמשים שמעולם לא התנסו במייספייס או בפייסבוק. אם תדע להניע מספיק מהם להצטרף למאש, הרי שהיא עשויה ליצור את המסה הקריטית הדרושה כדי להפוך למתחרה אמיתית בשוק.

אבל הסיכויים לא עומדים לצידה. כדי לנצח גוף מוביל עם מיליוני משתמשים, צריך להציע חוויה שהבידול בינה לבין החוויה שמוצעת אצל המתחרים משמעותי בהרבה ממה שקיים במאש. גם משתמשים שינסו את מאש ויחשבו שהוא מעט טוב יותר מפייסבוק, סביר שיישארו היכן שחבריהם נמצאים כיום, אלא אם יקבלו סיבה טובה באמת לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully