וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג Z240 נגד מוטורולה Z3

בדקנו שני טלפונים פשוטים יחסית עם יכולות מולטימדיה. מה עדיף, הקוריאני או האמריקאי?

הבעיה שעומדת בפני מי שרוצה לרכוש טלפון סלולרי בשנת 2007 היא לא רק לבחור את החברה הסלולרית וחבילת השיחות (וזה כבר עסק מסובך), אלא גם לבחור טלפון. אם אתם מחפשים מכשיר מתקדם עם תכונות מיוחדות, כמו N95 של נוקיה, הבעיה פחות מסובכת כי אין יותר מדי אלטרנטיבות למפלצת המולטימדיה ההיא, אבל מה קורה כשאתם רוצים טלפון פשוט? כזה בו ניתן להשתמש בשביל להתקשר, אולי קצת יותר מזה, אבל לא הרבה יותר.

כאן הכל מסתבך – יש המון מכשירים כאלה בשוק, ולברור בין כולם זו מטלה לא פשוטה. בהיותנו אנשים נחמדים, לקחנו שני מכשירים פשוטים למדי שהגיעו לא מכבר לשוק, ושמנו אותם בזירת קרבות אימתנית. בקצה האחד של הזירה יש לנו את הסמסונג Z-240 – מכשיר "צדפה" חדש של סמסונג. בקצה השני, מתכונן לקרב סליידר של מוטורולה מדגם Z3. מי ייצא מנצח? את זה עוד מעט תדעו.

לא משנה הדור

שני המכשירים עליהם אנחנו מדברים הם, כאמור, טלפונים פשוטים למדי, שמתמודדים בקטגוריית משקל בינוני, הן מבחינת המשקל הפיזי שלהם והן מבחינת היצע טכנולוגי. Z-240 הוא אמנם מכשיר דור 3, בניגוד לדור 2.75 בו פועל ה-Z3, אבל כשמדברים על טלפונים שלא ממש בנויים לגלישה סלולרית, ההבדל לא כל כך משנה. כן, זמני הגישה נמוכים יותר, אבל הטלפונים האלה לא נדרשים להתמודד עם כמויות מידע גדולות. ובואו לא נדבר על כל הקטע של שתי מצלמות לשיחות וידאו כיתרון של הסמסונג, כי באמת, אני לא ראיתי עדיין מישהו שמשתמש בתכונה הזאת.

אם כך, נתחיל דווקא מהעיצוב. התכונה ה"מיוחדת" של ה-Z240 היא הפאנלים שבאים איתו. יש שלושה מהם, בצבע אדום, כחול או זהב, וניתן להחליף ביניהם תוך מספר שניות בודדות. המטרה כאן היא להפוך את המכשיר לאביזר אופנה אמיתי, אותו ניתן להתאים לבגדים שאתם לובשים. באופן מעשי, מצאתי את עצמי מתעצל להחליף את הפאנל לאדום רק בשביל שיתאים לחולצה החדשה והמגניבה, אבל אני בטוח שיש אנשים להם תקסום האפשרות.
בשביל להפוך את הסמסונג לאופנתי עוד יותר, הגדילו אנשי החברה ושמו בו רקעים מתחלפים על פי שעות. זה גימיק משעשע ונחמד מאוד, ששם בבקרים רקעים המתאימים לעבודה או ארוחת צהריים, ואילו בערב "מציע" לכם להיות במסיבה או לישון.

זיפים קשים

ה-Z3, לעומת זאת, מתאפיין בסליידריות המגניבה שלו. הצבע שלו אולי נשאר כחול מתכתי לאורך כל הדרך, אבל יש משהו מאוד מגניב במנגנון הפתיחה שלו. הוא נוח למדי, עם קפיציות מאוד נוחה, ובצורתו הפתוחה הוא עדיין נראה ומרגיש צר וקטן. הבדלי הרוחב בינו לבין הסמסונג הם כ-3 מילימטרים בלבד, אבל משום מה זה די מורגש.

מה שכן, וזה מתייחס לרוכשים פוטנציאלים מהמין הגברי, אם יש לכם זיפים או זקן – אולי כדאי שתתרחקו מה-Z3. כשאתם מצמידים את הטלפון לפנים שלכם, שערות נוטות להיתפס במסילה, והפרדתן מסתיימת, לעיתים לא מאוד רחוקות, בכאב למשתמש. ניסינו את זה על 3 אנשים עם רמות שיער פנים שונות, שהיו מוכנים לסבול למענכם, והם אכן סבלו, גם כאלה עם זיפים ממש קטנים.

שני הטלפונים נוחים מאוד לשימוש מהבחינה הטכנית. הכפתורים גדולים מספיק בשביל אנשים עם אצבעות עבות ואם השתמשתם בעבר בטלפונים של סמסונג ומוטורולה, לא תהיה לכם בעיה למצוא את הכפתור הנכון. אם לא, תוכלו להתרגל אליהם אחרי שעות שימוש בודדות. חבל שאי אפשר להגיד את זה על הממשק עצמו, לפחות באחד מהמכשירים האלה.

ממשק קטלני 1 ו-2

כשנכנסים פנימה וממש בוחנים את הממשק של המכשירים, מגלים שבסמסונג הקשיבו לתלונות של הלקוחות ושיפרו את הממשק – כפי שראינו כבר במכשירים שהתחילו להגיע אלינו בתחילת השנה, ואילו אנשי מוטורולה מוכנים לסמוך על כך שיש לקוחות הרגילים לממשק שלהם.

אני חייב להודות שאם אתם אוהבים את הממשק של מוטורולה, טעמכם שונה באופן רדיקלי מאוד משלי, ואולי כדאי שלא תאמינו לביקורת הזאת בכלל. אבל מבחינתי, כל העסק הוא סבל אחד גדול, במיוחד כשביום-יום אני משתמש בטלפון סימביאני. אך כאמור, זה אני, ואנשים שהתרגלו, ימצאו את עצמם כמעט-בבית. הכמעט מתבטא בכך שהטלפון הזה איטי למדי, במיוחד כשאתם עושים דברים מסובכים או מנסים למצוא איש קשר ברשימה ארוכה.

בסמסונג, כאמור, הממשק הוא אותו ממשק שראינו בטלפונים מהשנה האחרונה, ולא עברו עליו שינויים דרסטיים, הן מבחינת היתרונות והן מבחינת החסרונות. יש כאן תכונות חדשות כמו הגדלה של הודעות לאנשים עם קשיי ראיה, ואפשרות אותה פגשנו כבר, אבל לא מופיעה בכל הטלפונים החדשים של סמסונג, שמאפשרת לטלפון לשלוח הודעות לשני אנשים במקרים בהם מחליפים את הסים של המכשיר. הדבר הזה נוח מאוד אם גנבו לכם את הטלפון, כיוון שהוא מגלה לכם את מספר הטלפון של מי שמשתמש במכשיר לאחר הגניבה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מנגנים... ולא על העצבים?

מבחינת מולטימדיה, שני המכשירים אינם טלפונים שיועדו לכך, ולא ניכרת השקעה ממשית בחזית הזאת. ל-Z3 יש מצלמת 2 מגה-פיקסל שמצלמת תמונות לא רעות, אבל כך גם מצלמת 1.3 מגה של ה-Z240. בוידאו כן יש ייתרון למצלמה של מוטורולה, אבל שוב, אין צורך להיות מזוכיסטים. אם אתם קונים טלפון בשביל המצלמה, יש היצע נהדר של טלפונים אחרים בשוק שעושים את העבודה לא פחות טוב, ועולים לא הרבה יותר.
במוזיקה המצב קצת שונה. שני המכשירים אמנם מציעים נגנים בסיסיים, אבל הם לא זוועתיים כמו נגנים של החברות משנים קודמות, ואיכות הרמקול בשניהם מוציאה צליל חביב בתנאי בית, אך לא מתמודדת היטב עם רעשי הרחוב. וטוב שכך, אנשים שמתחילים לשמוע מוזיקה באוטובוס דרך הרמקול של הטלפון הם מטרד הולך וגובר בשנים האחרונות.

מעבר לנגן הבסיסי, יש למוטורולה גם נגן ג'אווה מתקדם יותר, בו ניתן לקבוע רשימות האזנה, אבל הוא איטי מאוד ולא מספיק נוח בשביל התייחסות אליו כאל ייתרון.

אז מי מנצח?

בסופו של יום, קשה להכריע את הקרב הזה. אנשים שמשתמשים במכשירי מוטורולה ואוהבים אותם ימצאו את ה-Z3 קטן ונוח מספיק בשביל להחשיבו לתחליף ראוי בשביל המכשיר הנוכחי שלהם. כל האחרים, ובמיוחד כאלה שרוצים להתאים את הטלפון לבגדים, כנראה ייהנו יותר מהסמסונג והדברים שהוא מציע. אף אחד מהטלפונים האלה לא באמת גרוע, אבל גם לא באמת מדהים – שניהם מכשירים פשוטים שעושים את עבודתם בתחום הטלפוניה, אבל לא ממש בנויים לשנות את העולם הסלולרי.

מנצח: סמסונג Z240

מחירים

סמסונג Z-240 נמכר הן ברשת אורנג' והן בסלקום.

מחירו באורנג':
ללא התחייבות:
62ש"ח לחודש ב-36 תשלומים. 50ש"ח החזר על חשבונית של 200 ש"ח ו-10 ש"ח על כל 100 שקלים נוספים בחשבונית, עד למחיר של המכשיר.
המחיר בחנות דיוטי פרי הוא 48 ש"ח לחודש ב-36 תשלומים לחודש, והחזר מלא על חשבונית מעל 200 ש"ח.

עם התחייבות:
39 שקלים לחודש ב-36 תשלומים. החזר מלא על חשבונית של מעל 200 ש"ח
בדיוטי פרי המחיר הוא 149$ או 16.55 ש"ח כפול 36 חודשים, עם החזר מלא כשהחשבונית היא מעל 200 ש"ח.

מחיר המכשיר בסלקום, עם התחייבות ל-36 חודשים, הוא 44 ש"ח בחודש, כשב-3 החודשים הראשונים יש החזר מלא עד 500 ש"ח.

מחירו של מכשיר המוטורולה Z3 בסלקום הוא 29.9ש"ח בחודש, עם החזר של 19.9 ש"ח למדברים מעל 199 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully