וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק מור מגיע לקיצו?

רויטרס

19.9.2007 / 15:01

גורדון מור חוזה שעוד 10 שנים, החוק שלפיו מספר הטרנזיסטורים שעל המעבד מכפיל את עצמו כל שנתיים יגיע לסופו

גורדון מור, המיליארדר הצנוע שהיה בין המייסדים של אינטל, אומר שקיצו של החוק שנושא את שמו הולך ומתקרב, וכי ייתכן שהחוק יגיע לקיצו בתוך 10 שנים.

חוק מור - שמבוסס על תחזיתו של מור מ-1965 שלפיה מספר הטרנזיסטורים שעל המעבד מכפיל את עצמו כל שנתיים בקירוב - הכתיב במשך יותר מ-40 שנה את קצב השינויים בתעשיית הטכנולוגיה.

אנשים רבים, ובכללם מור עצמו, חזו כבר מספר פעמים בעבר את קיצו של החוק. אך כיום אינטל ושאר התעשייה הקטינו את השבבים במידה כה רבה, עד כי אוזל המקום לטרנזיסטורים נוספים ומתקרבת הנקודה שבה הדבר לא יתאפשר מבחינת חוקי הפיזיקה.

"בעוד עשר או חמש עשרה שנה, אני סבור שנגיע לנקודת בסיס" שתיצור מצב שבו הקצב שמוכתב על ידי החוק של מור כבר לא יתאפשר, אמר מור אמר אתמול (שלישי) בוועידת הטכנולוגיה החצי-שנתית של אינטל, שנערכת מזה 10 שנים.

טרנזיסטורים הם מתגים זעירים שמעבדים את הספרות אפס ואחת שהן הבסיס למיחשוב הדיגיטלי. כיום, במיקרו מעבדים החדשים, נמצאים מאות מיליוני טרנזיסטורים.

בינואר הודיעה אינטל על מה שכינתה פריצת הדרך הגדולה ביותר בתחום המוליכים למחצה מאז שנות השישים. יצרנית השבבים הגדולה בעולם משתמשת כעת ביסוד שנקרא הפניום ובשערים ממתכת בתהליך יצור השבבים שלה, דבר שמאפשר לעת עתה את קיומו של חוק מור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully