וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה המגונה של מיקרוסופט

סוכנויות הידיעות

23.9.2007 / 16:14

נתפסה בקלקלתה: מיקרוסופט ניסתה לגייס פוליטיקאים ואנשי עסקים נגד רכישתה של דאבל קליק על ידי גוגל

המתיחות בין לגוגל עלתה לשיא חדש: חברת יחסי ציבור, הקשורה לענקית התוכנה מסיאטל, נחשפה בעודה מנסה לגייס את התנגדותם של אנשי עסקים ופוליטיקאים באירופה לרכישתה של חברת הפרסום המקוון דאבל קליק על ידי . כך דיווח "אובזרוור" הבריטי.

לפי דואר אלקטרוני שהגיע לידי ה"אובזרוור", ניסה מנהל בכיר בחברת השיווק ויחסי הציבור ברסון מרסטלר לגייס, בשם מיקרוסופט, את תמיכתם של פוליטיקאים ואנשי עסקים בולטים בבריטניה נגד רכישת דאבל קליק.

בהודעת הדואר, הקוראת לחברות ולבעלי העסקים להצטרף לארגון גג בשם "היוזמה לתחרותיות בשיווק המקוון", נקראו הנמענים להצטרף ליוזמה ולמחות נגד הדומיננטיות של גוגל בעולם החיפוש והפרסום המקוון בפני פוליטיקאים, רגולטורים ובכלי התקשורת.

הודעת הדואר האלקטרוני נשלחה על ידי ג'ונתן דינקלדיין, מנהל בברסון מרסטלר, שהודה כי החברה פעלה לבקשת מיקרוסופט, שהתחרתה בעצמה מול גוגל על רכישת דאבל קליק, אך נכשלה.

לעומת זאת, אישרה דוברת מטעם מיקרוסופט כי החברה מנהלת קשרים עם ברסון מרסטלר, אך לא ביקשה ממנה לפעול בשמה נגד גוגל. גוגל עצמה, בתגובה, מסרה כי היא "מופתעת" מההתפתחות האחרונה וציינה כי היא עצמה ביקשה מהנציבות האירופית לחקור את ההשתלטות.

היחסים המתוחים בין מיקרוסופט לגוגל סבלו מהתקררות נוספת, לאחר שגוגל הודיעה באפריל האחרון על רכישתה של דאבל קליק תמורת 3.1 מיליארד דולר. מתחרותיה, מיקרוסופט ו, טענו כי העסקה תביא לכך שגוגל תשלוט בפועל בשוק הפרסום המקוון.

רכישת דאבל קליק והחששות מפני יצירת מונופול של גוגל בשוק הפרסום המקוון, הובילה לחקירות בעניין מטעם הקונגרס האמריקאי, הנציבות האירופית ונציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully