וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיראטים תוקפים

23.9.2007 / 14:42

אנשי אתר הטורנטים Piratebay תובעים את חברות המדיה הגדולות על נסיון לפגוע באתר באמצעים לא חוקיים

אתר אחסון הטורנטים הפופולרי Thepiratebay הוא קוץ גדול בישבנן של חברות המדיה הגדולות. האתר – הגדול ביותר באינטרנט בתחומו – מציע שירותים שמאפשרים הורדת קבצים בלתי-חוקיים בלי שהם יאוכסנו על שרתיו. הדבר מאפשר את פעילותו תחת החוק השוודי, וזה כל מה שהם צריכים, כיוון שהאתר ממקום בשוודיה.

באביב האחרון, בעקבות לחץ של חברות המדיה – הן השוודיות והן האמריקאיות – פשטה המשטרה השוודית על האתר וסגרה אותו. עם זאת, לאחר התערבותם של עורכי דין, התברר כי לא הייתה סיבה משפטית לסגור את Piratebay כיוון שלא ביצע אף עבירה על החוק, והאתר נפתח מחדש.

ב'מפרץ הפיראטים' אפילו פתחו מדור מיוחד בו הם שמים את האיומים המשפטיים שמתקבלים אצלם, ואת התגובות המשועשעות שלהם לאיומים הללו. אך עכשיו מצב הדברים השתנה, ודווקא אנשי ה-Piratebay הם אלה שתובעים. הנתבעות הן חברות מדיה הגדולות להן יש נציגות בשוודיה, והתלונה היא על טרור וירטואלי.

הכל התחיל בדליפת המיילים הגדולה של חברת MediaDefender, עליה דיווחנו כאן בשבוע שעבר. משרתי החברה, אשר עוזרת לתאגידי המדיה למצוא עברייני זכויות יוצרים ברשת, נגנבו תכתובות אימייל, דוחות ואפילו חלק מבסיס הנתונים. כשאנשי מפרץ הפיראטים עלעלו במסמכים הללו, הם מצאו, לטענתם, הוכחות לכך שחברות מדיה גדולות היו מעורבות בניסיון לפגוע בתשתית האתר, תקפו אותו, ניסו לפרוץ ולהספים – כל זה ברמה המסחרית.

אנשי האתר העבירו את החומרים למשטרה, כשהם נוקבים בשמות של נציגויות מטעם חברות ענק, הנמצאות בשוודיה. החברות הן: פוקס המאה ה-20, EMI, חטיבת המוזיקה של יוניברסל, חטיבת הסרטים של יוניברסל, פראמונט, אטארי, אקטיוויז'ן, יוביסופט, חטיבת המוזיקה של סוני וחטיבת הסרטים של סוני.

עכשיו נשאר רק לראות כיצד כל העניין הזה יתפתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully